• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2010-11-02 23:21:20 följande:
    Jo, flamman, typ i morgoneftermiddag!
    Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih!

Åh så spännande. Tänk om du också klämmer till med en dubbel??

• Hvidbrud

Nä, vi har ju sett ett litet tickande hjärta på VUL (du vet pinnen...) I morgon ska vi se att allt ser ut som det ska och att det utvecklar sig rätt där inne. Tycker att det är lite läskigt, för man kan ju hoppas hur mycket som helst, med det finns ju ingen garanti. Och de val man kanske blir tvingad till att overväga, de möjligheter och framtidsutsikter som man har, det är svårt. Så jag tycker att det ska bli skönt när nuppet är klart och vi vet lite mer iallafall fall. Kön är för tidigt att se, det får bli nästa gång! Men har inget emot att veta. Det är tillräckligt spännnde ändå!

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2010-11-02 23:30:27 följande:
    Nä, vi har ju sett ett litet tickande hjärta på VUL (du vet pinnen...) I morgon ska vi se att allt ser ut som det ska och att det utvecklar sig rätt där inne. Tycker att det är lite läskigt, för man kan ju hoppas hur mycket som helst, med det finns ju ingen garanti. Och de val man kanske blir tvingad till att overväga, de möjligheter och framtidsutsikter som man har, det är svårt. Så jag tycker att det ska bli skönt när nuppet är klart och vi vet lite mer iallafall fall. Kön är för tidigt att se, det får bli nästa gång! Men har inget emot att veta. Det är tillräckligt spännnde ändå!
    Jag har aldrig stiftat bekanskap med pinnen. Hos oss (på den tiden då det begav sig) så gjorde de bara ett vanligt UL nångång i vaddå, v18? Minns inte riktig. Med K gjorde jag dock två, ett lite tidigare.

Vi blev inte erbjudna något annat, som NUPP t ex. Detta trots att jag var way over 30. De sa att man ska vara över 38 för att göra nåt prov, jag tror det var fostervattensprov (vad kallas det nuförtiden)?

• Norrskensflamman

Fan, vad gammal jag kände mig nu. Som ett fornminne. Såååå länge sen var det väl ändå inte Hmm... få se nu... Lilla K är 5½ !!!

Går och lägger mig för nu värker gamnacken igen!

Natti

• passionsblomman

Fast det är inte så konstigt ändå Flamman, eftersom man hela tiden blivit bättre och bättre på att välja ut de bästa embryona att återföra, hitta bättre nivåer på hormonerna och mer kunskap om allt möjligt. Speciellt detta med varje pars egna individuella förutsättningar och behov tror jag säkert man vet mer om idag än förr.
    Och ett riktit toppembryo har ju större chans än två halvdana, så ju mer man kan om urskiljningen bland dem, desto bättre bör ju resultaten bli.

• TinkerBelle

passionsblomman skrev 2010-11-02 22:42:46 följande:
      Det är precis det och en del annat som gör det värt att veta att detta och granntråden inte är Tanttråden, även om den blivit rätt invaderad av tanterna. Och att kanske kanske alla de som inte är Tanter känner sig lite överrumplade av denna tantvåg. Nu är tjejrena hr vad jag vet ett välkomnande och rart gäng, men mitt i ruvande och tester, barnförtvivlan och oro så kan det nog kännas lite konstigt att från att varit en liten och intim tråd plötsligt vara massor av folk. Detta säger jag alltså inte för att på något vis sjasa bort någon eller få någon att känna sig ovälkommen. Bara lite uppmärksam även på dem som inte kommer från Tantgänget. -Och absolut inget personligt riktat till dig Tinker, utan tanken ar salagit mig flera flera ggr senaste tiden.

Jag förstår dig fullständigt och det var därför jag gjorde ett försök att väcka liv i tantskrället redan innan du skrev detta med förhoppning att akanske locka tillbaka tanterna till kaffebordet igen.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans