• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Hellooooo everybody!

Inga buckeldjur-bara rådjur och kossor som alla dessbättre höll sig på ängs-och hagmarkerna bredvid vägen under vår resa.

Bruttan, tack för några riktiga asgarv ibilen. Jag insåg att jag med visst besvär faktiskt kan läsa tråden i mobilen så jag satt och vred mig åt dina berättelser medan sambon undrade vad som egentligen pågår. Han skakar på huvudet åt svårfar kan jag säga....
    PS. visst minns du vem som myntade uttrycket Ärkeas en gång i begynnelsen va? Både Tinker och du och någon fler tjöt rakt ut...

Det var då jäklarns vad statusen på männen i tråden är låg i höst hörni! Kollektiv ohälsa från kust till kust och norr till söder! Finns det inget vaccin?
    Lanovia, jag skulle börjat antingen via VC eller Psykakuten för att hitta rätt. *styrkekramar en masse*

Villemoa, vad skönt att höra att allt gått bra. Jag har varit lite oroligare än jag ville säga högt, för jag har hört en del skräckhistorier på  vända bebisar. *andas ut*

Vad var det mer då....äsch!

• Daa

Hej, Flamman! *kramar om*
    Jag är halvtidssjukskriven nu. Det känns helt logiskt, även om det är ett stressmoment av stora mått att plötsligt bli av med hälften av sin arbetstid. Har mycket på min att-göra-lista och det är inte allt som kan delegeras. Men det får lösa sig på något sätt.
    Vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att tvillingarna har varit mer aktiva ikväll efter min eftermiddagslur. Vi har haft det så mysigt här på soffan. *hjärtar*

Skönt att du får komma till läkare redan imorgon. Ska hålla tummarna.

• Daa

Hej Blommis. Skönt att ni är på plats.

"Buckliga djur" Det har blivit något av en klassiker i min värld.

• Fru sy

Daa skrev 2010-11-02 19:15:28 följande:
    Hej, Fru Sy! Hur känns det idag?

*Vinkar till Daa* Tack för att du frågar... idag har jag varit lite trött och deppig men känns bättre nu ikväll. Behövde sällskapet från maken, så det kändes mest som jag suttit och väntat på att han skulle komma hem. När han väl var hemma vid halv åtta åkte vi och köpte pizza, så nu har jag fixat att äta pizza oxå... var längesedan det gick.

Imorgon ska jag ta mig iväg på en liten loppis tänkte jag, kanske att jag kollar in i barnvagnsbutiken igen... Sen på kvällen ska vi iväg och hälsa på ett par här i byn som fick en pojk för 1 månad sedan, ska bli roligt. Med andra ord försöker jag komma igång så jag fixar jobbet nästa vecka...

Bra Daa att du blev sjukskriven, du måste vara rädd om dig och de små i magen. Kan inte du berätta när det är tänkt att de ska komma ut...? jag har glömt, sorry.

• Fru sy

Skönt Blomman att ni kommit fram och slapp massa djur på vägarna.

• passionsblomman

Daa skrev 2010-11-02 20:39:01 följande:
    Hej Blommis. Skönt att ni är på plats. "Buckliga djur" Det har blivit något av en klassiker i min värld.

Daa, Mugglan i granntråden har just varit på UL och fått besked att hon väntar.....tvillingar!!! Det blir tvillingmorsor i båda trådarna samma år!
    Och hon som har ivf:at precis som jag, utan resultat, sedan skulle göra FET, men ställde n för cyken var konstig och sedan insåg att hon var gravid på den naturliga vägen så att säga. Och nu är det TVÅ!!!

Innan dess har hunnit med ett MA dessutom. Hon är lika gammal som jag och den här resan harvarit deras syskonförsök. Istället för paniken att inte få bli tvåbarnsmor innan tiden rinner ut, blir det nu trebarnsdito. Ganska stor omställning i skallen....

Skulle tro att ni två har ett och annat att dryfta framöver.

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-11-02 21:06:28 följande:
      Daa, Mugglan i granntråden har just varit på UL och fått besked att hon väntar.....tvillingar!!! Det blir tvillingmorsor i båda trådarna samma år! Och hon som har ivf:at precis som jag, utan resultat, sedan skulle göra FET, men ställde n för cyken var konstig och sedan insåg att hon var gravid på den naturliga vägen så att säga. Och nu är det TVÅ!!!Innan dess har hunnit med ett MA dessutom. Hon är lika gammal som jag och den här resan harvarit deras syskonförsök. Istället för paniken att inte få bli tvåbarnsmor innan tiden rinner ut, blir det nu trebarnsdito. Ganska stor omställning i skallen....Skulle tro att ni två har ett och annat att dryfta framöver.
    Wow!!! säger jag bara Vilken lycka!!!  Voj, voj... man måste ju bli helt chockad ju!

• passionsblomman

Norrskensflamman skrev 2010-11-02 21:19:25 följande:
    Wow!!! säger jag bara Vilken lycka!!!  Voj, voj... man måste ju bli helt chockad ju!  

Ja, och just precis idag är det nog ganska blandade känslor. Dels med tanke på den jättesvåra tid som Tinga fick med sina pojkar som pga komplikationer blev tvugnaa att plockas ut ännu tidigare än Elise och dessutom allt vi IVF:are matas med av att man INTE inte inte vill "riskera tvillingbörder" för att man inte ser det som en chans utan en risk. Då blir man ju rätt skrämd kan jag tänka mig. Typ, vad är oddsen att få ETT friskt barn på normalt vis och i rätt tid utan fuck-ups längs vägen, och hur blir då riskerna med TVÅ....

• passionsblomman

Nu ska ju inte jag sitta här och anta vad just Mugglan känner, men så hade nog jag känt ifall det var jag, från noll till hundra och så addera all info man numera har i karusellen. Plus allt man INTE vet,för att man aldrig behövt ta reda på det...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans