• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • kikki kikki

Lapinette skrev 2010-08-27 08:37:15 följande:
    kikki kikki - min ena väninna fick en utskällning av BM för att hon hade druckit alkoholfri öl!!!!

detta var en vikarie och jag hade haft henne gången innan med och tyckte att hon var trevlig och så......och när hon då gick igenom mina papper så frågade hon om jag rökte och drack alkohol...jag sa att jag slutat röka men att jag smakat på sambons öl kvällen innan 3 klunkar och att jag gjort det vid 3 tillfällen under vår och sommar.....hon bara stirrade på mig och sa att det ska man ju inte göra......jag skrattade och sa att det vet jag men att 3 klunkar kan väl inte göra någe när det finns dom som röker och dricker och tar droger. hon blev arg och säger då......." inte konstigt att du går ner i vikt när du dragit ner så på att dricka öl"
    Jag bara stirrade på henne och frågade vad hon menade.....då sa hon att hon antog att jag druckit mycket mer öl innan jag blev gravid.

Då blev jag förbannad och sa att jag visst gillade öl men drack bara då när jag gick ut på fest och ibland någe glas om vi grillar eller så men eftersom jag fick fel på mina njurar för 2 år sen så har jag knappt druckigt öl alls.

jag har pratat med min ordinarie bm och berättat att jag blev arg och att jag aldrig mer vill se den andra.

• kikki kikki

Fru E skrev 2010-08-27 08:46:19 följande:
     Kikki-surtant till BM, 3 klunkar öl vaddå det hade jag lätt kunnat ta om jag nu någonsin kommer dit

Ja det är ju 1 droppe i havet ju......

• BrudSommar2006

Grattis Grattis Grattis och stort tjoho till Nenne, P och Pricken!!! Tänk att det blev en han, det trodde faktiskt inte jag heller! Sjysst size också, större än Iris när hon tittade ut! Fast jag hade ju bara gått över en vecka och inte två tack och lov. Men stackars Nenne att det blev operation! Hoppas Pricken är en snäll och samarbetsvillig bebis och sover mycket nu så att de stackars föräldrarna får en chans att återhämta sig. Stora och många kramar till Familjen Nenne!

• Lapinette

kikki - vissa människor undrar man så varför de valde de yrke de valde. Jag själv t ex skulle aldrig passa inom vården (har inte det tålamodet) och därför sitter jag framför en dator hela dagarna. Mycket bättre för alla inblandade !

• kikki kikki

Lapinette skrev 2010-08-27 08:52:06 följande:
    kikki - vissa människor undrar man så varför de valde de yrke de valde. Jag själv t ex skulle aldrig passa inom vården (har inte det tålamodet) och därför sitter jag framför en dator hela dagarna. Mycket bättre för alla inblandade !

skrattar.....ja men alla har inte den inställningen.....jag jobbar i vården med dementa och har oftast tålamod men visst händer det att man inte klarar av att bita ihop alla gånger.

• Tinga

Telis förresten - det blev helt rätt med alla Piff och Puff i galleriet. Måste bara få berätta hur duktig jag var imorse; uppstigning 5.15, 40 minuters joggingtur och sen var jag på jobbet strax efter kl. 7. Jag ska hämta på dagis idag, så då får man vara tidigt på jobbet istället.

• Tinga

Och jag skulle inte heller passa inom vården, för jag håller på att svimma av minsta lilla blodsdroppe som visar sig.

• Fru FruLLan

ha ha ha
    Precis!

Jag kom in på läkarlinjen en gång när jag trodde att jag skulle rädda världen.
    Men som tur var kom jag på att herre guuuuud jag skulle aldrig orka med gnälliga kärringar och illaluktande gubbar.
    Så jag blev civilingenjör istället. Också mycket bättre för alla stackars patienter som kunde råkat illa ut... tror jag

• snaily
    Tinga skrev 2010-08-27 08:54:17 följande:
    Måste bara få berätta hur duktig jag var imorse; uppstigning 5.15, 40 minuters joggingtur och sen var jag på jobbet strax efter kl. 7. Jag ska hämta på dagis idag, så då får man vara tidigt på jobbet istället.
    Du är ju helt galen!
  • Fru FruLLan

Tinga skrev 2010-08-27 08:54:17 följande:
    Telis förresten - det blev helt rätt med alla Piff och Puff i galleriet. Måste bara få berätta hur duktig jag var imorse; uppstigning 5.15, 40 minuters joggingtur och sen var jag på jobbet strax efter kl. 7. Jag ska hämta på dagis idag, så då får man vara tidigt på jobbet istället.

Är du galen människa
    Ut och springa så tidigt!!!!!!!!

varför sov du inte?

Svar på tråden Livets toppar och dalar