• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Tinga

Igår hade förresten Piff & Puff sin första hela dag utan föräldrar på nya dagiset, och det gick som väntat jättebra. När maken skulle hämta ville Piff inte följa med hem, så han fick sättas i cykelsitsen för att över huvud taget komma med; att gå själv var inte att tänka på, för då smet han bara iväg på annat håll. Skönt att de verkar trivas bra iallafall.

Nähä, nu blir det till att sätta full fart här; ligger långt efter på jobbet. Det är väl (den enda) nackdelen med lång semester; alla har hunnit börja för någon vecka sen, så någon mjukstart är det inte tal om. Ska dessutom på tjänsteresa måndag-tisdag, så där är en del som ska förberedas.

Ha en bra fredag allihop!

• Tinga

Telis skrev 2010-08-27 07:43:32 följande:
    Ja, jag undrar också om Pricken är den största trådbebisen hittills?

Det måste han väl nästan vara? Jag har inget minne av några särskilt stora bebisar från tidigare. Hoppas att ingen slår varken Nenne eller mig, när det gäller störst respektive minst bebis i tråden.

• Fru FruLLan

GRATTIS Nenne och P
    Wiooooooooo wad underbart

GRATTIS grattis grattis
    och grattis pricken som äntrligen har fått komma till utsidan!
    Wioooo vad kul.

Fast jicklerarns vilken stor kille
    har faktiskt aldrig hört talas om en sån stor bebis tror jag.
    HUR har han fått plats i luilla nenne?
    Ja menar, hon är ju ingen jätte kvinna precis!

Och op låter jobbigt.
    Blev det snitt elelr är det op för sprickor osv från förlossningen nån som vet?

Lappis!
    TACK för mess

• fru AM

Grattis Nenne och P till världens finaste (och största?) Prick!

Spåkulan har förpassats till soprummet - funkar ju inte längre. Men jag är så glad för Nennelainens skull att det - dvs förlossningen -  är över och att livet med bebis kan börja!

Tusen kramar!

FREDAGSPARTY!!!

• Mrs  B

Grattis grattis till Nennefamiljen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Usch vilken förlossning det måste ha varit men skönt att det är äntligen över!! Undra vad som hände?????

Tack EA för ditt sms!

Idag bär det av till Växjö för uppstart av termin fyra. Ska bli mycket intressant.....

• snaily

Telis & Lappis
    Ska vi köra på tisdag då?

• snaily

Eller köra och köra, kanske snarare äta lunch och snacka skit!

• Fru FruLLan

Tinga: hej gummna!
    vad underbart att det gick bra på dagis! det är alltid skönt

• Telis

snaily, ja det gör vi! Någonstans i närheten av Lappis jobb kanske?

• snaily

Telis
    Apselut, jag kan ta mig vart som helst.

Lappiiiiiis?!?
    Lunch tisdag? Bestäm plats!

Svar på tråden Livets toppar och dalar