• MissPersika

Någon som gifter sig Juli 2011?

Någon mer än jag som gifter sig då?

Vet inte om det finns Juli2011 tråd :D

ÄNTLIGEN får jag bli fru

• Svar på tråden Någon som gifter sig Juli 2011?
  • Sommaren 2011

Nu har vi betalat in bokningsavgiften till stället som vi ska var på! Så nu är det på riktigt! Känns så himla skoj!

Nästa utlägg får nog bli ring eller klänning... Wiiihiii...

• SSegerberg

S2011 skrev 2010-08-21 12:25:17 följande:
    wow! vad ni har hunnit långt! riktigt imponerande!! :) ....forts..
    Jag tycker att du hunnit med mycket du med! Känns som om att du har koll på planeringen du med. Vad smart att ha en lista med saker som ni struntar i.. det ska jag med göra en. Listor är toppen! Var skall du köpa ring någonstans?
    Vad skönt att veta vad ni ska ha för buffé meny. Är det något du vill dela med dig av?
    Och vad är det för bukett du ska ha.. blir såå nyfiken. Jag hade en önskan om att plocka min egen bukett av liljekonvaljer, men det finns inga att plocka i juli så det får nog bli några vita rosor, midsommarblomster och brudslöja eller hundkex.

Våra planer har stått stilla nu i några dagar.. alldeles för mycket att göra på jobbet och varit bortresta.. var ifs på ikea nu i helgen och köpte vaser till bröllopsdukningen, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10150758. De är låga och blir nog bra som bordsdekoration, gästerna kan se över dukningen, hihi.
  • SSegerberg

Angående bordsplacering.
    Jag pratade med några kollegor som hade lite roliga varianter av tips inför bordsplaceringen, eller inför att gästerna skall hitta till sin plats. I stället för att ha en tavla med bordsplaceringen kan man dela upp bordslaceringen i bord i olika kategorier. exempelvis, Elvis, The Beatles osv. När gästerna kommer till festen delas delar av sångtexter ut på små papperslappar. Det gäller nu för gästerna att klura ut vilket bord de tillhör genom att få ihop en hel sång (dela av en sång). När alla hittar varandra har de en låt text och också sina bordsdamer/herrar. För att ytterligare lyfta detta skall sedan varje bord uppträda med sin låt inför resten av gästerna.
    Kan bli ganska kul! Om man inte vill göra en traditionell bordsplacering kan man ju avgränsa det till att placera ut  hela bord och att gästerna själva får avgöra hur de vill sitta vid bordet. Alternativt att man ändå kan placera dem som vid en traditionell bordsplacering. 

• SSegerberg

Nu har jag äntligen hittat en bild på nätet på den klänning jag vill ha! Se mitt bildgalleri.. Det är en klänning från Aspera 2010.. åhh vill ha!

• S2011
    SSegerberg skrev 2010-08-24 08:09:37 följande:

ja - det känns faktiskt skönt att ha pratat om vad man inte vill ha också. då behöver man inte få panik med några veckor kvar över att "shit, man måste ju ha det också!"

vi åker på nordstans guld och köper våra ringar, får bägge våra vigselringar för 1820 kr. helt sjukt billigt!

jag har tänkt "kopiera" mammas bukett med röda rosor, prästkragar, blå blommor som jag inte vet vad de heter (kan vara nån aster el så?) och grönt fluff. ev. ändrar jag om lite genom att köra vita rosor och röda gerbera el. likn. (tycker egentligen bättre om vita än röda rosor). men nånting åt det hållet iallafall.

buffémenyn är en bbq-meny med ett upplägg ungefär enligt följande:
    *kyckling marinerad i aprikossalsa
    *ceasarsallad
    *Grillad Lax
    *Hamburgare med tillbehör
    *Grillade tzaispett
    *guacamole, getostdipp, bbq-sås, tzatziki, coleslaw, ananaschutney och tomatsalsa
    *marinerade grönsaker (typ majs, aubergine) och grillade majskolvar
    *3 sorters mjukt bröd
    *hallonpaj med vaniljsås
    *fruktsallad med jordgubbar och mynta

vi har dock funderingar på att byta hamburgarna (köttdelen) mot grillad fläskfilé eller så. känns inte lika kladdigt och kanske lite mer.. bröllop-igt.. :)

• lunagarden

Nu har jag haft flyt igen och lyckats fynda mina smycken! Provade dem på Lillys i Köpenhamn, men bestämde mig för att vänta. Och så hittar jag dem på Blocket nu!!!

Så nu ligger halsband och örhängen här också och väntar på den 16 juli

Idag har jag mailat vigselförrättare, i vår kommun står namnen på hemsidan med mailadress, så man själv kontaktar dem.

Skönt att lokal, klänning, ring, fotograf och band är bokade, nu tittar vi mycket på olika cateringmenyer.

Hur går det för er?

• Oniq
    S2011 skrev 2010-08-24 09:52:23 följande:
     vi åker på nordstans guld och köper våra ringar, får bägge våra vigselringar för 1820 kr. helt sjukt billigt!

...!!! 1820:-/st menar du väl? Annars MÅSTE jag få veta vad det är för ringar! Grattis!

• Sommaren 2011

Lunargarden, du har då verkligen tur :)!

Här händer inte så mycket, men ska försöka få tid att boka präst/ vigselförrättare den här veckan. Vi velar fortfarande om vilket det ska vara :)

Har i alla fall betalat bokningsavgiften för stället vi ska vara på, bara det är ju en stor sak :)

Men det är skönt att höra att ni andra ligger i, det är inspirerande!!

• AWDZ

Hej Hej!
    Då kopplar jag oxå in mig i denna tråd...ska nämligen också gifta mig 2011 på sommaren.....

Svar på tråden Någon som gifter sig Juli 2011?