• MissPersika

Någon som gifter sig Juli 2011?

Någon mer än jag som gifter sig då?

Vet inte om det finns Juli2011 tråd :D

ÄNTLIGEN får jag bli fru

• Svar på tråden Någon som gifter sig Juli 2011?
  • Sommaren 2011

Uppdrag, det var en bra ide!! Då blir det ju lite avslappnat och ändå något att prata om! Det ska jag briefa m gubben.

Jorå, vi bjuder bara supertrevligt folk :)!! Hi hi...

Det är nog inte så "farligt" med placering ändå, vi har ju buffe så middagen kommer inte bli så superlång! Och sedan kommer även vi plocka bort många bord.

• S2011

idag har jag roat mig med att göra 6 layoutförslag på inbjudningskort..
    misstänker att bm tycker det är överkurs att börja med det redan, men vad gör man när man är helt själv hemma? räknar dessutom med att få tajt om tid resten av året eftersom jag gör sista året på utbildningen med start 30 aug.. exjobb lär ju ta upp en del av ens tankar och tid framöver..

Sommaren 2011: vi har också haft funderingar på fri bordsplacering. tror dock att vi hamnade i att göra en bordsplacering, men inte splitta par (bm har mycket svårt för logiken i det..). vi kommer visserligen ha en ganska stor andel par på gästlistan, men matchar isf par mot par istället.

jag tycker iofs att din idé med att "markera plats" för man/kvinna var smart också.. traditionell bordsplacering blir det nog inte hos oss iallafall..

• lunagarden

S2011 - har man ingen bordsplacering så sätter sig nog paren tillsammans iallafall, jag hade defintivt satt mig bredvid min blivande om det varit så

Huvudsaken är ju att man gör så att känns bra för en själv.!
    Jag var nyligen på 40-årsfest där värdinnan ambitiöst ordnat olika aktiviteter före middagen med tanken att folk sedan skulle sätta sig med "sitt lag" istället för med sina vanliga kompisar då det inte var någon bordsplacering. Hon var besviken efteråt för alla satte sig med sina partners/vanliga vänner iallafall.

När jag fyllde 40 gjorde jag bordsplacering och det blev så lyckat att flera som aldrig träffat varandra innan nu är mycket goda vänner och umgås parvis flitigt, och det är det jag vill uppnå med min bordsplacering - att fler härliga möten ska uppstå

• S2011

Lunagarden, jo, men vår tanke var att göra en bordsplacering, men se till att man inte delar par. har man fri placering kan det nog mycket väl bli så att bm's syskon sitter med sina syskon, och mina syskon ihop osv osv. men vi tänkte "blanda gästerna" utan att bryta upp par - hänger du med i min röriga beskrivning? =)

jag känner mig nog inte helt bekväm med att göra en trad. bordsplacering heller; jag vet inte om jag vart på en tillställning där man lyckats särskilt bra nån gång. det har mest känts krystat och besvärande - och det är heller inte så himla kul att komma på sig själv med att sitta och titta på klockan och muttra över att man "bara behöver stå ut tills desserten kommer"..

det är ju ett tag kvar, vi får se vars vi hamnar i slutänden. bm har en otroligt avancerad plan på uppställning av möblemanget också "för att ingen ska behöva känna sig utanför" (jag tyckte att runda bord isf var en lösning, men han tyckte att man kunde vara utanför ändå, särskilt om man idkar bordsplacering). det blir spännande, den här planeringen :D

• lunagarden

S2011 - det kanske underlättar för oss som inte har bjudit så många släktingar (och dem klämmer vi in vid honnörsbordet med oss) utan bara en massa härliga festglada vänner som vi vet kommer att ha trevligt nästan hur vi än sätter dem

• himlenrunthörnet

Tack för välkomnandet:o) Vad kul att ni redan börjat med bordsplaceringen! Dit har vi inte tänkt än, men det känns som nåt kul vi har framför oss! Roligt att få sitta och klura på vilka man tror skulle kunna ha bäst behållning av varandra;o) Vi har nogtänkt oss att sätta par mittemot varandra, eller kanske snett mitt emot...

• lunagarden

Vi sätter inte par vid samma bord, middagen kommer bara att vara i ett par-tre timmar, och sen hittar paren varandra iallafall

Ett tips som jag läste om som lät rätt kul för att få lite mer fart på festen var att man byter bordsplacering mellan förrätten och varmrätten, tex, genom att man överraskar gästerna med att de hittar ett kuvert under sin stol med den nya bordsplaceringen.

Jag tror inte vi ska göra det, men om man är rädd för att gästerna ska ha tråkigt kan det ju vara en kul idé

• Oniq

Vi kommer att ha uppdrag som man dessutom får 'erfarenhetspoäng' om man klarar (har nördigt tema). Det kommer att finnas små korthögar på varje bord och kanske något kort i varje festprogram. De flesta på vårt bröllop har träffats förr, men jag tror att det får igång festen ytterligare ett snäpp.

Min blivande började samla på 'uppdragsidéer' igår och här är ett axplock:

Stjäl en bordsgrannes dessertbestick  utan att denne märker det. (Du får återlämna det efter att ha inkasserat dina erfarenhetspoäng.)

Vänd dig till personen på din vänstra sida och anmärk att drycken du dricker för tillfället kanske inte var den bäst lämpade för tillfället.

Erhåll en ”high five” av brudgummen.

Be någon förklara för dig systemet bakom bestickens placering vid festliga tillställningar. Skulle någon under konversationen nämna Magdalena Ribbing behöver du inte genomföra den andra utmaningen.

Förklara att du tänker framställa en insändare till någon lokal tidning där du argumenterar för att återgå till träsked som enda bestick vid finare bjudningar.

Om tillfälle skulle uppstå då samtalet dör ut vänder du dig till valfri person och frågar ”-och bilen går bra?”

..kanske lite knasiga grejor, men det passar våra gäster.

• lunagarden

Oniq - det är kul, det körde vi med på min 40-årsfest, jag hade gjort hemliga uppdrag till var och en som jag la i ett kuvert på deras tallrik. Skräddarsydda för varje person utifrån vad jag vet att de vågar och kan göra.

Det blev en riktig igångsättare på festen

• himlenrunthörnet

Den leken ordnade jag med till min mammas 60-års fest då jag var toastmaster och det blev riktigt riktigt kul!!!

Svar på tråden Någon som gifter sig Juli 2011?