Någon som gifter sig Juli 2011?
Någon mer än jag som gifter sig då?
Vet inte om det finns Juli2011 tråd :D
ÄNTLIGEN får jag bli fru
Någon mer än jag som gifter sig då?
Vet inte om det finns Juli2011 tråd :D
ÄNTLIGEN får jag bli fru
Ja visst är det kul att planera!! Från början skulle vi vara ruskigt "layd back" och knappt ha någon fest alls. Men allt eftersom tiden har gått så har vi lagt till det ena och det andra och nu är det så roligt att kika på nätet och planera och hitta på massa nytt, så det är väl risk att det blir lite mycket av allt istället :)!
Håller med, jag och min BM är rätt impulsiva och spontanta och tycker inte om att planera allt för mycket (jag gör det dock rätt mkt i mitt jobb), men här är vi överens om att DET SKA PLANERAS, för det är stor dag och allt ska vara rätt, och kul är det också!
Leker med bordsplaceringen, men vad svårt det är med de personerna som jag aldrig har träffat
*haha* Planeringsmässigt så är vi så knäppa att vi i onsdags planerade att vi idag skulle planera hur vi skulle lägga upp hela bröllopsplaneringen.
*EPIC PLANNING* :D
..nåja.. det slutade med att vi kom övererns om en att vi tar en dag varje veckan som vi skulle planera och dona med bröllopsbestyr fram till januari - och därefter slår vi i en högre växel.
Jag hänger på här! Vi ska gifta oss 9/7 2011. Kyrka, festlokal och catering är bokat! Vi har även tillfrågat ett band som kanske ska spela. Vi håller på att diskutera vem som skulle vara bäst lämpad för toastmasteruppdraget. Inte lätt... Vi kommer ha ca 100 gäster. Hade från början tänkt att vi skulle ha en stor, men billig, fest med partytält i trädgården. Sedan insåg vi att partytält var ett av de dyrare alternativen och därefter börjar vi inse att vi planerar ett helt vanligt bröllop;o) Kriteriet "billigt" har liksom hamnat i skymundan... Men oj vad kul det är att planera!
himlenrunthörnet - välkommen! Känner igen det där, budgeten steg kraftigt när vi började titta oss runt och förstå vad vi egentligen ville ha
Bordsplaceringen... Vi är ju emot allt som är traditionellt :), men sedan hamnar vi i alla fall och gör det mest traditionella alternativet verkar det som :). Vi har i alla fall tänkt att inte ha någon traditionell bordsplaceing.Men vi kommer duka med typ grön kvist där killar får sitta och en blomma där tjejerna får sitta. Tror ni det kommer funka? Eller finns det något annat kul sätt? Vi har tänkt att ha småbord istället för E eller U bord. Kanske med 8 personer kring varje. Meningen är att det ska kännas familjärt och avslappnat, att man går och hämtar sin mat och så sätter man sig jämte den man känner för... Kan detta funka eller kommer det bli kaos:)?
Himlen runt hörnet - välkommen!
Sommaren2011 - hur många gäster har ni?
Det man missar om man inte har bordsplacering är att de som redan känner varandra sätter sig bredvid varandra. Finessen med bordsplacering är att placera människor som inte känner varandra, men som har gemensamma intressen, bredvid varandra - för att skapa nya möten
Vi tänker ha runda bord, för det blir mer gemenskap då, med 8 personer runt varje.
Klurar lite hur vi ska göra med honnörsbordet, men det blir nog traditionellt, efter middagen slipper vi sitta där på rad iallafall
Lunargarden - vi blir mellan 55-60 tror och hoppas vi. Jo jag vet... Men vi ville göra något annat roligt :) Men jag tänker också att det kommer blir så att de som känner varandra kommer sitta ihop och så hittar man inga nya bekantskaper :) På många av de bröllop som vi varit på så har vi tyvärr hamnat jämte människor som vi inte haft så hiskeligt kul med, så det var nog mest därför som vi tänkte ha det lite fritt. Hm...
Fast vi får nog tänka igenom en gång till, så att det funkar.
Tycker också det verkar mysigast att ha mindre bord! Vi kommer ha fyrkantiga, men nu kom jag på att det kanske är bra om vi och familjen ändå sitter lite samlat... Du ser, det blir väl supertraditionellt till slut ändå :)
Sommaren 2011 - men ni bjuder väl bara trevligt folk?
Tips om man är rädd att det blir tråkigt vid borden kan ju vara att försöka hålla middagen så kort som möjligt, sedan bryter ju folk upp och sätter sig där de vill.
Vi har en bar/lounge intill middagslokalen, så personalen kommer att ta bort några av middagsborden efter middagen, och då tvingas folk automatiskt att sätta sig på andra platser/mingla runt mer.
En annan idé kan ju vara att ge de olika borden någon form av uppdrag, så de tvingas samarbeta kring något och har givna samtalsämnen.