• MissPersika

Någon som gifter sig Juli 2011?

Någon mer än jag som gifter sig då?

Vet inte om det finns Juli2011 tråd :D

ÄNTLIGEN får jag bli fru

• Svar på tråden Någon som gifter sig Juli 2011?
  • S2011
    SSegerberg skrev 2010-08-20 17:12:37 följande:
    S2011 : Vad tråkigt att höra om era planer.. Klart att det kommer att lösa sig och ni kommer hitta den perfekta platsen som passar önskemål och plånbok. Det är ju letandet som är det jobbiga. Vi hade hittat en jättefin lokal med matsal, dansgolv, rum för bröllopstårta och fin veranda, gräsmatta i gammal stil.. ja den hade allt! Tom priset var perfekt, men damen hom ägde den ville inte boka något långt i förväg utan snarare i april, typ 3 månader innan vigseln.. tack men nej tack! vill inte sitta med 50 gäster utan en lokal om hon ångrar sig...Det fick bli en byggdegård som vi kommer att lägga pengar på att få iordning innuti, dukning och såå.. visst det blir inte en bal på slottet, men det kommer att bli en underbar fest ialla fall.. Vi valde att ha kvar lite pengar efter bröllopet och investera i äktenskapet.. Oj vad pretto det lät!.. inte min tanke...
    ja, nog lär vi hitta "vårt" ställe, nog.. det är ju bara det att jag tycker att det är så sjukt tråkigt att leta och leta... vi skulle kontaktat en herrgård idag - men det blev så himla mycket annat (tapetval, golvval och sånt till nya lgh vi flyttar till i höst) så det hanns inte med. nåväl, till veckan, kanske..

förstår att ni inte ville chansa på att få den lokalen!

vi känner oss inte särdeles dragna till att hyra bygdegård, dock.. men jag är säker på att det finns nånstans härikring som vi kan hitta ett bra ställe för bröllopspartaj. bm har styvsyskon som är gift med restaurangägare, så vi ska faktiskt höra med dem också..

hur har övriga planeringen gått? såg ringarna i ditt galleri - riktigt fina=)

• SSegerberg

S2011: Smart att ta kontakt med restaurang ägaren.. man får ta alla chanser man får. Om inte de kan så känner ju säkert de någon osv. Ja letandet är svårt och en låång process. Men belöningen kommer när man väl bestämt sig.. ett lugn kommer över en på något sätt.. 

Vad kul att du tyckte ringarna var fina.. jag är såå nöjd! Det känns kul att vi kommer att få se ringen växa fram också, då vi har en guldsmed om skall tillverka den. Första mötet kommer att vara i oktober. För en gång skull längtar jag till den månaden, hihi.

Den övriga planeringen går fin fint, jag har bestämt klänning, ( kommer att prova massa klänningar med tärna och vänner mest för skoj skull under hösten), festkolal, kyrka bokad, cateringfirman är bokad och en meny kommer vi att boka under hösten, fotografen är också bokad. Känns som om att de mesta har fallit på plats den senaste månaden.

Jag har faktisk börjat utforma inbjudan, vigselprogram och även festhäftet.. vad kuul det är! Det har varit lite lungt på jobbet så jag passat på att spana efter tips till trycksakerna..  

Hur går det övrigt med din planering?

• S2011
    SSegerberg skrev 2010-08-21 12:11:17 följande:
    S2011: Smart att ta kontakt med restaurang ägaren.. man får ta alla chanser man får. Om inte de kan så känner ju säkert de någon osv. Ja letandet är svårt och en låång process. Men belöningen kommer när man väl bestämt sig.. ett lugn kommer över en på något sätt..  Vad kul att du tyckte ringarna var fina.. jag är såå nöjd! Det känns kul att vi kommer att få se ringen växa fram också, då vi har en guldsmed om skall tillverka den. Första mötet kommer att vara i oktober. För en gång skull längtar jag till den månaden, hihi. Den övriga planeringen går fin fint, jag har bestämt klänning, ( kommer att prova massa klänningar med tärna och vänner mest för skoj skull under hösten), festkolal, kyrka bokad, cateringfirman är bokad och en meny kommer vi att boka under hösten, fotografen är också bokad. Känns som om att de mesta har fallit på plats den senaste månaden. Jag har faktisk börjat utforma inbjudan, vigselprogram och även festhäftet.. vad kuul det är! Det har varit lite lungt på jobbet så jag passat på att spana efter tips till trycksakerna..   Hur går det övrigt med din planering?  
    wow! vad ni har hunnit långt! riktigt imponerande!! :)

det känns som att det kommer sak för sak här, sakta men säkert =) jag har bestämt mig för en klänning, men ska precis som du prova klänningar tillsammans med min ev. tärna (vi har inte bestämt om vi kommer ha tärna och marskalk ännu - men hon har heads up och vill gärna vara med oavsett) i höst.

vi kollar som sagt efter en bra lösning på festlokal och skall (förhoppningsvis till veckan) kolla på kyrka - vi har ett par stycken som vi är sugna på.

vi vet en ungefärlig buffémeny som vi vill ha, jag har fått kontakt med de som gör bröllopstårta - så det kommer nog också vara bokat snart och jag har bestämt mig för vilka blommor jag vill ha i buketten (hyfsad kopia  av min mammas).

frisör är klart, ringarna har vi också bestämt oss för och kommer åka till Göteborg för inköp under hösten. gästlistan är i princip klar, vi hade ett till samtal om den igår och har bestämt oss för att göra en korrigering (som nog dock inte kommer bli populär..)

vad som definitivt är kvar är bm's kläder och mina skor. inbjudningarna har jag en idé om hur jag vill göra och tänker pyssla med lite under helgen nu (bm är på svensexa för en av sina vänner, så jag är ensam hemma). övriga trycksaker kommer vi att strunta i, tema vill vi inte ha något och vi är ganska på det klara med vilka "måste-punkter" som vi inte kommer bry oss om att ha..

som du ser på det här gigantiska inlägget så är det alltså mycket som är tänkt eller planerat, men inte så mycket som är bokat eller avbockat på annat vis.. men ännu har man tiden för sig ;)

• RockTroll

Måste bara tipsa om en sida med supersöta cake toppers :) www.festingen.se . Hade först tänkt beställa från ebay men nu kanske det blir en därifrån.

Funderar på att boka catering men är det inte lite tidigt? Kanske bara känns så.

• S2011

man bokar nog lite efter tycke och smak - och så kan det kanske variera hur långt innan man måste boka beroende på cateringfirma, säsong, område osv. ring din tänkta caterare och fråga, tycker jag.

och om ni inte vill boka firma nu, så kan nu ju alltid göra som vi och jobba fram vilken meny man vill ha först (lite bakvänt, jag vet) :)

• S2011

apropå catering och mat, så kan jag tipsa er som har bm som inte är så sugen på att läsa rad upp och rad ner med olika menyförslag och rätter att göra som jag och färgkoda (kött, fågel, fisk, veg, efterrätt). helt plötsligt blev det mycket lättare att få bm att sätta sig ner och titta på vilken buffémat han ville ha...

• lunagarden

Jag satt igår och tittade på cateringfirmor, det är en djungel av godsaker, blir inte lätt att välja

Det verkar vara ganska kort framförhållning på de större cateringfirmorna om man håller sig till deras menyer. Så vi spanar, men väntar med beställningen. Vill gärna provsmaka också om det är möjligt.

Kikade också lite på trycksaker, velar mellan budgetalternativet Vistaprint och Kortdesign. Vi ska ha inbjudan, festprogram (omslaget bara, inlagan gör jag själv) och tackkort.

• S2011

Lunagarden, jag tror aldrig jag har hört något dåligt om Vistaprint - därifrån kan ni nog beställa era trycksaker och känna er lugna.

• magizmaka

Vi ska också gifta oss i juli.. 30/7 2011. Känns jättestort! Vi har bokat lokal, kyrka och fixat en som sjunger i kyrkan och har även ett band på G som ska spela på festen. Det är ju så kul och planera

Svar på tråden Någon som gifter sig Juli 2011?