Barnfritt utan mer tjafs tack
Är det fler som har fått synpunkter på Inbjudan och om barnfritt? Jag sa adjö vill min bästa väninna efter 20 års bekantskap när hon tjafsaade om allt
www.finest.se/userBlog/&beid=1346012
www.finest.se/SannaE
Är det fler som har fått synpunkter på Inbjudan och om barnfritt? Jag sa adjö vill min bästa väninna efter 20 års bekantskap när hon tjafsaade om allt
www.finest.se/userBlog/&beid=1346012
www.finest.se/SannaE
Jag jämför inte barn med en hund. Det jag menar att alla prioriterar olika. För en person är hunden lika viktig som barnet är för någon helt annan person. För vissa personer betyder jobbet allt. Det jag egentligen ber om är lite perspektiv på att barn inte är allt för alla.
Hoppas att det blev tydligare och att du inte känner att detta var ett "dumt" ilägg...
Vill bara flika in...
En av mina väninnor har med sig hunden överallt. Hon har inte barn. Hon har till och med sagt att hunden är som hennes barn. Hon har gjort slut med killar för hundens skull och skulle mycket väl kunna tacka nej till ett bröllop om det körde ihop sig med hunden. Hon har aldrig hälsat på mig efter att jag flyttade till Norrland eftersom hon inte vill att hunden ska vara utan henne i flera dagar.
Vid barnfritt:
Antingen kan gästerna skaffa barnvakt och kommer eller också kan de inte skaffa barnvakt och måste vänligen tacka nej. Helt OK. Det jag tror Rufsas menar är att det finns folk som blir sura för att deras barn inte är bjudna. Det har ingenting att göra med om de kan få barnvakt eller inte. Vi har kunnat läsa detta i flera trådar här på BT. För inte så länge sedan satte en svärmor sig på tvären och ville inte komma för att hennes barnbarn inte var bjudna!
Om man får en inbjudan där det står "barnfritt" kan man tacka nej på ett vänligt sätt om man inte kan skaffa barnvakt eller av olika skäl inte vill lämna barnen hos en sådan. Det är omoget att bli sur för att barnen inte står med i inbjudan.
Det finns folk som blir sura över att deras barn inte får komma & det finns brudpar som blir sura för att gästerna inte kommer pga sina barn. Tycker båda ståndpunkterna är lika fel.
Hade vi valt att ha ett Barnfritt bröllop hade jag räknat med att några med barn kanske inte skulle komma.
Nu har vi valt att ha barn med så nu räknar jag med att någon kanske tackar nej för att dom inte orkar med en massa barn.
Det jag vill ha sagt är att jag aldrig skulle bli arg om någon tackade nej till att komma på mitt bröllop, besviken ja, men inte arg. Man vill ju gärna ha sina vänner där men det är ingen idé att gråta över spilld mjölk.
Det hela den här debatten går ut på är att vi människor måste respektera varandra och att vi alla är olika med olika prioriteringar (som Rufsas nämt) Gästerna bör (sen att det inte görs är en annan sak) respektera och acceptera brudparets önskan om barnfritt och inte bråka om saken. Liksom Brudparet bör repektera att vissa gäster då väljer att stanna hemma och inte bråka om det. Man kan tycka att människor har konstiga prioriteringar. Men det är i varje människas rätt att prioritera som dom vill vilket bör respekteras.
Sen att det finns människor som helt enkelt inte kan förstå andras ståndpunkter och inte kan acceptera andra som dom är är deras problem och dom människorna är det synd om för dom är fastlåsta i sig själva.
Sorry om jag är så otydlig. Känner mig lite missuppfattad men jag får vara tydligare nästa gång. Det är dessutom mycket med barn i bekantskapakretsen just nu som gör att jag har hornen i pannan gällande detta ämne.
Du har rätt FLOTTEN Jag slarvläste...Håller inte med SKuggan