• Long engagement

Barnfritt utan mer tjafs tack

Är det fler som har fått synpunkter på Inbjudan och om barnfritt? Jag sa adjö vill min bästa väninna efter 20 års bekantskap när hon tjafsaade om allt

www.finest.se/userBlog/&beid=1346012

www.finest.se/SannaE

• Svar på tråden Barnfritt utan mer tjafs tack
  • Uppsalabrud2010

Ja, alla som har barn verkar vilja släpa med dem trots att det står barnfritt. Vi har sagt att de som har barn som ammas får ta med dem.

• Rozen

Vi kommer ha barnfritt från det att middan och allt sånt är klart.. Vi har en dotter sj som kommer vara 2,5år då och de som vi redan har pratat med som ska komma och har barn, har redan fixat barnvakt ävenfast vi inte ens har skickat ut inbjudningarna än..
    Ingen som har tyckt att det har varit konstigt utan snarare att man ska få lite egen tid.. Kan man inte få barnvakt så kan man ändå vara med på det mesta iallafall..
    Så har vi löst det för att kunna ha lite mer fest och även kunna ha barnen med mesta dels av tiden.. =)

• MabCar

Vi har oxå pratat om ett barnfritt men undantag för min systerson, då min syster gick bort över ett år sedan. Han representera henne. Tror ni att folk kan reagera på det?

• Sörön10

Om de reagerar så framstår de bara som dumma! Verkligen!

Kör på det! Fint ju!

MabCar skrev 2010-04-18 21:48:07 följande:
    Vi har oxå pratat om ett barnfritt men undantag för min systerson, då min syster gick bort över ett år sedan. Han representera henne. Tror ni att folk kan reagera på det?
  • Long engagement
    Rozen skrev 2010-04-18 21:42:53 följande:
    Vi kommer ha barnfritt från det att middan och allt sånt är klart.. Vi har en dotter sj som kommer vara 2,5år då och de som vi redan har pratat med som ska komma och har barn, har redan fixat barnvakt ävenfast vi inte ens har skickat ut inbjudningarna än..Ingen som har tyckt att det har varit konstigt utan snarare att man ska få lite egen tid.. Kan man inte få barnvakt så kan man ändå vara med på det mesta iallafall.. Så har vi löst det för att kunna ha lite mer fest och även kunna ha barnen med mesta dels av tiden.. =)
    Vår erfarenhet är liksom andra trådar i Forumet att man inte kan säga att det är barnfritt från när middagen är klar. Det är ingen tydlig regel utan det finns de som inte kommer att lämna barnen då eftersom någon måste hålls sig nykter och lämna barnen såvida de inte har någon som kan hämta barnen på festen?
  • Long engagement
    MabCar skrev 2010-04-18 21:48:07 följande:
    Nej, då är de verkligen dumma! klart han ska komma!
  • Long engagement
    Flotten skrev 2010-04-18 21:12:26 följande:
    Long engagement skrev 2010-04-18 21:02:19 följande:
    Jag förstår inte varför någon,nära eller ej,skall klaga??Jag vidhåller däremot att det finns brudpar som framhåller sitt bröllop som världens åttonde under och har noll förståelse för att somliga inte kan närvara pga barnpassningen inte funkar.
    Jag är med dig på den och för mig + familjen är det ett underverk eftersom jag inte ville ha ett stort bröllop i en kyrka. Men kom till sans efter 6 år till allas glädje.
    Men jag har full förståelse att inte alla kan komma och kräver det inte heller.
  • Miss Sofie

Vi ska ha barnfritt bröllop men med ett undantag. Vi har ett par kompisar som kommer från Tyskland och sonen kommer bara att vara ett par månader gammal när vi ska gifta oss så dom får ta med honom.
    En kompis blev grinig och tyckte att vi var orättvisa men jag försökte förklara för honom att dom behövde ju bara skaffa barnvakt en kväll medans dom skulle behöva för minst 3-4 dagar. Jag tror att han fortfarande är grinig och tror att vi kommer att ändra allt för deras skull, men det gör vi såklart inte. Som tur va så är vi inte så bra kompisar.
    Alla mina andra vänner med barn förstår och är ok med det

• Rozen

Long engagement skrev 2010-04-18 23:10:44 följande:

Vår erfarenhet är liksom andra trådar i Forumet att man inte kan säga att det är barnfritt från när middagen är klar. Det är ingen tydlig regel utan det finns de som inte kommer att lämna barnen då eftersom någon måste hålls sig nykter och lämna barnen såvida de inte har någon som kan hämta barnen på festen?
    Vi kommer ha en tid som redan står på inbjudan.. Men vi har bara fått positiv response av detta o det fungerar för oss.
    Många har redan ordnat barnvakt för hela dagen o många för kvällen, då är det ändå ca 5 mån kvar.

Men sen självklart är det olika för alla sällskap =)
  • Peppo79

Vi kommer sk ut våra inbjudningar nästa vecka och vi ska också ha barnfritt förutom de två barnen i brudföljet och ammande barn. Jag hoppas folk respekterar det. det är trots allt vår dag och VI som ordnar festen.
    Ska bli spännande och se...

Svar på tråden Barnfritt utan mer tjafs tack