Barnfritt utan mer tjafs tack
Är det fler som har fått synpunkter på Inbjudan och om barnfritt? Jag sa adjö vill min bästa väninna efter 20 års bekantskap när hon tjafsaade om allt
www.finest.se/userBlog/&beid=1346012
www.finest.se/SannaE
Är det fler som har fått synpunkter på Inbjudan och om barnfritt? Jag sa adjö vill min bästa väninna efter 20 års bekantskap när hon tjafsaade om allt
www.finest.se/userBlog/&beid=1346012
www.finest.se/SannaE
Vi har också valt att göra så att barn är välkomna till vigseln, men inte till festen! Har också fått en del synpunkter, men de flesta förstår och försöker skaffa barnvakt. Kan de inte komma så är det inte mer med det, trist men sant.
Håller med Rufsas här Maxiander. Är det barnfritt så är det. Aningen så accepterar dom det kommer på ditt bröllop och har kul eller så stannar dom hemma med sitt barn. Det kommer att komma andra bröllop i framtiden som deras barn kan följa med på.
Vi har välkommet för barn men kommer att åka och efterfesta på något kul ställe (förslag någon?) efter den barnvänliga festen sen där jag själv fixat barnvakt. Är dock lite besviken nu då jag fått hintat från en kompis att jag kanske inte ens kommer med ut för man vet ju inte vad kompisarna har planerat. Tror dom tänkt att fixa bröllopsnatt på något ställe vilket förstås är väldigt generöst snällt och trevligt. Men att åka direkt från bröllopet till ett hotellrum är inte min idé om kul. Har värkproblematik och det har min m2b med så när festandet är slut kommer vi nog bara villa sova och det gör vi hellre hemma i vår säng inte på ett dyrt hotellrum. Vi hade planerat att ha vår bröllops natt en eller två dar efter bröllopet och göra det till mer av en bröllopsvecka eller två. Kan ju inte direkt säga något heller när hon inte sagt något rakt ut. Vet inte hur jag ska visa att jag inte är intresserad av någon bröllopsnatt direkt inpå vigseln
Åhå vad svårt. Vi vill ju gärna att detta par ska komma samtidigt som vi blir så besvikna på att de inte accepterar vår önskan. Är inte säker på att de skulle stanna hemmai vart fall. Då skulle det ju dessutom bli väldigt konstigt i vår relation vilket jag inte tror att någon inblandad önskar. Känns lite som att det tas för givet att man kan göra hur som för att man vet att jag och min blivande man inte skulle tycka att det var värt en större konflikt och dålig relation. Dessutom vill vi ju bara att vårat bröllop ska framkalla positiva känslor och tankar, är ju en rolig sak, inget vi vill gräla med folk om.
Hur ska an förklara på ett bra sätt som når fram att man verkligen vill ha barnfritt då?
www.maxiander.se
Då får dus aka dem. Ju närmare ni kommer bröllopet. Destor viktigare märker du att du och din blivande man är gentemot vem som kommer eller ej. Det är ju er dag! Man måste bli egoist i det läget, innan alla kör över en med sina krav!
WELL SAID!
Kämpar man för att få barn och hade fått ett hade jag ändå inte ifrågasatt utan svarat nej.
Håller tummarna för att det funkar!
Long engagement skrev 2010-04-21 00:07:33 följande: