Barnfritt utan mer tjafs tack
Är det fler som har fått synpunkter på Inbjudan och om barnfritt? Jag sa adjö vill min bästa väninna efter 20 års bekantskap när hon tjafsaade om allt
www.finest.se/userBlog/&beid=1346012
www.finest.se/SannaE
Är det fler som har fått synpunkter på Inbjudan och om barnfritt? Jag sa adjö vill min bästa väninna efter 20 års bekantskap när hon tjafsaade om allt
www.finest.se/userBlog/&beid=1346012
www.finest.se/SannaE
Katja det håller jag med om Ett grattis är aldrig fel.
Själva vill vi ha både ock på vårt bröllop så barn är välkomna på middagen då det antingen kommer vara minimalt med alkohol, Välkomstdricka och 1-2 glas vin till maten, eller alkoholfritt. Inte bestämt än. Sen kommer vi festa i lokalen Alkoholfri fest fram till mellan 20:00-22:00 Någon stans sen kommer ett stort gäng inklusive oss (vi har inte bråttom till bröllopsnatten) gå ut och festa vidare då utan barn. Dom som inte har barnvakt eller inte har lust att följa med åker helt enkelt hem istället
jag önskade också att vi kunde ha barnfritt eftersom en av föräldern blir lidande.
Vi har själv en 2 åring som ska vara med och sen delar av släkten har barn och inga de kan lämna barnen till eftersom dem också är bjudna på bröllopet. Jag hoppas att de inser att de är ett bröllop och inget barnkalas.
En kompis till oss lämna en barnet hemma och den ny födda följer med. De ska få bo hos oss. Sen är festlokalen nära så det blir jätte bra.
Nu tror jag på människan igen!! Kommetarerna på denna sida (4) är de sundaste i hela tråden. Kändes som jag kämpade i motvind innan.
Vi skrev namnet på de inbjudna in kortet, ingen har hittils klagat eller frågat om barn, alla verkar ha förstått..
Rufsas en hund går faktiskt inte att gämföra med ett barn en hund kan utan problem klara sig själv i flera timmar tillräckligt för att man som gäst i alla fall ska kunna gå på cermonin och en del av middagen och festen efter i alla fall om man bor i närheten. Bor man i Skåne & ska på bröllop i stockholm och inte får hundvakt är det förstås en annan sak och det är då ett giltigt skäl att inte kunna komma.
Måste man jobba är även detta ett giltigt skäl. Du menar alltså som det låter i ditt inlägg att du skulle prioritera att gå på bröllop och riskera att få sparken från jobbet?
Och du har rätt det handlar om Prioriteringar för mig kommer alltid att mina barn (hoppas på flera) gå först. Blir jag bjuden på barnfritt bröllop så bråkar jag inte om det jag försöker skaffa barnvakt. Får jag ingen barnvakt stannar jag hemma med mitt/mina barn jag prioriterar inte ett bröllop och lämnar mina barn ensamma hemma som det låter på dig som att föräldrar bör göra. Samma sak gäller om mitt barn eller barnvakten i sista sekund blir sjuk & barnpassningen därför går i stöpet.
Som du tänker och prioriterar tycker jag verkligen synd om dina framtida barn...
Läste TS's blogg inlägg och håller med helt om att bröllopet handlar om brudparet! Stå på dig!
Jag förstår inte hur folk kommer med krav vid någon annans bröllop?????
Tyvärr har inte all förstått något så enkelt.
Min mormor hotade med att hon och min morfar inte skulle komma på vårt bröllop om jag inte bjöd in fler av kusinerna, dvs de barnbarnen som hon står närmst till (kusiner jag inte har ens pratat med på 11 år!!!). Hon sa att om de inte var välkommna fanns det ingen anledning för henne och morfar att komma.
Min och deras relation betydde tydligen inget för henne!!
Sen ringde dessa kusiners pappa och skällde på min mamma över varför hans döttrar inte skulle vara mina tärnor!!!
Jag sa vad jag tyckte och tänkte om mormors beteende och sa att hon då kunde gott stanna hemma med hennes älsklingsbarnbarn (i 28års åldern).
Därefter har många av släktingarna tagit illa vid sig att jag "käftade" emot min gamla mormor och de ringer mig och säger att jag måste be om ursäkt.
Ingen som tycker att det är hon som har gjort fel!!!
Nä tack! Nu efter allt detta har jag valt att inte ens skicka morföräldrarna, eller morbrorn en inbjudan.
Jag vill inte ens slösa ett frimärke på människor som inte kan sätta min lycka i centrum ens på min bröllpsdag.
Gnistra mera: det är så klar rätt det du säger att man inte ska ställa krav på brudparet när det gäller deras dag. Men diskussionen gäller inte bara det utan även att brudparet måste ha försåelse för att vissa inte kan komma på grund av yttre omständingheter, som att dom inte kan få barnvakt. Brudparet bör inte tycka att föräldrarna prioriterar fel för att dom sätter sina barn först vilket alla bra föräldrar gör.