• Niini

    2011 brudar del 6

    Åter dags för en ny fräsh tråd tjejer (o killar) :D

    Den tidigare tråden finnes här: brollopstorget.se/Forum-1-22/m3636996.html

    Datumen för våra vigslar finns här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3689918.html Nya brudar får gärna fylla i sitt datum :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 13:35
    Den gamla vigseltråden är stängd, här finns den nya! www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html

  • Svar på tråden 2011 brudar del 6
  • magnoliantrees

    Minstoradag: *fniss* jag känner igen det där. Det är jag som ringer alla telefonsamtal och mailar kors och tvärs. Även fast han är involverad och diskuterar så är det ändå jag som håller i trädarna. Kanske är kvinnligt? ;) Vi har exakt samma som er. Vi vet också vart vi ska vara och där blir det också fördrink, trerätters, tårta och avec, dukning och personal.


    Vi håller på och knåpar med menyn nu och ska nog snart åka dit och provsmaka. Tårtan har jag ingen aning om hur den ska vara dock. Har du börjat kika på klänning ännu? Vart ska ni vara förresten?

  • NiVi

     


    Liiisan skrev 2010-06-10 14:19:10 följande:
    jaa, en kompis tipsade om dom där lakanen.. kanske inte är så dumt...vilket färg tema ska ni ha?

    vi har ledorden Guld och gröna skogar så färgtemat blir därefter på en vit bas. Lokalen har vita väggar och så blir det vita gardiner/draperier, vita dukar med gröna löpare över, vita stolsöverdrag med gröna organzaband, mässingskandelabrar på honnörsbordet, vita blockljus med guldband på övriga bord, guldfärgade favourboxes med vita sidenband som bordsplacerings"kort" och så små vaser med vita och gröna blommor (sort beroende på om det blir sommar eller höst) 


     


    Hur stora bröllop ska ni alla ha? Vi kommer nog landa på 55-75 gäster som det verkar nu

  • Therese142

    Färgtema lutar åt gammel rosa med ton i det lila.. snacka om att ha beslutsångest :)
    Vi kommer nog landa på omkring 60-70 gäster.. hoppas jag..
    Jag är lite fundersam på det här med små presenter till gästerna, är det något som någon har funderat på ?

  • NiVi

    Nja vi kommer ha favourboxes med lite finare chokladpraliner i till varje gäst. Vet inte riktigt vad man skulle hitta på för presenter i en rimlig prisklass som inte bara blir löjliga! 

  • Therese142

    Nivi: precis min tanke.. det får inte bli överdrivet och under inga omständigheter en för stor kostnad.

  • uppochhoppa

    Tiden går verkligen snabbt nu, i morgon ska vi på bröllop - den 12 juni. Vårt bröllop är den 12 februari...under sommaren känns det som vi inte kommer fokusera på bröllopet och sen , ja då är det ju verkligen dags att sätta fart! helt galet!


     


    ska bröja säta mer fart i bröllopsbloggen - och nu måste vi verkligen bestämma var vi ska vara. Lokalfrågan har varit - och är - svår för oss. Nu har jag satt som mål att vara i hamn med lokalen innan den 1 juli. Vi får väl se. Alltså - vi har letat och tittat - men hittar inget som känns bra i den här "mellanprisklassen" för våra ca 95 gäster. Phu!


  • Rosen2011

    NiVi: 
    Vi kommer att vara cirka 80-90 personer i kyrkan och efteråt äter vi middag
    med bara de närmsta och blir mellan 25-30 personer.

  • NiVi

    Nu är det lite lokalkris här igen! Vi funderar på dessa alternativ


    1. Tensta bygdegård http://www.tenstabygdegard.se/ 


    Fördelar: Billigt, stort bra restaurangkök, nära (200 m) den kyrka som vi helst vill vigas i, inget klockslag satt som vi måste sluta festa.


    Nackdelar: Ingen kollektivtrafik, ganska långt från stan


    2. Danmarksbygdegård http://www.danmarksbygdegard.se/


    Fördelar: Billigt, vacker lokal, ganska nära stan men ändå på landet, nära kyrkan som mina farföräldrar ligger begravda vid (alltså en känslomässig anknytning till platsen)


    Nackdelar: Ingen kollektivtrafik, festen måste avslutas 01.00


    3. Granebergsparken http://www.ubss.nu/


    Har inga uppgifter om priser eller när festen måste sluta här.


    Fördelar: Kollektivtrafik, nära stan


    Nackdelar: Inte nära till någon bra vigelplats (vad vi vet än) 


     


    Vi ska ju alltså fixa all mat själva med hjälp av familj och vänner så köket i tensta är ett stort plus men samtidigt vill vi ha en hejdundrande fest och ingen ska behöva skippa skumpan bara för att dom måste köra! Vad kan det kosta att hyra en buss med chaufför tror ni?

  • kapellösa

    NiVi:


    Danmarksbygdegård var ju helt klart den finaste lokalen invändigt, men köket är vidervärdigt ur arbetssynpunkt. Nu vet jag ju inte hur många gäster ni ska ha eller om ni ska ha buffé eller sittande bord, men köket verkar ju inte ha de utrymmena man önskar för att laga och lägga upp mat till ett större sällskap.


    Jag röstar på tensta bygdegård med den lite tråkigare lokalen men med ett maffigt kök. Det går ju alltid att pynta! Kanske kan man sponsra bussen med att alla gäster som använder den betalar 50-100kr/person i skjutsavgift, det kanske man kan säga till om redan i inbjudningarna. Personligen skulle jag lätt betala en liten slant för att slippa behöva ta bilen!

  • Minstoradag

    Magnoliantrees Jag har börjat titta på klänning, tror att jag kommer beställa från Landybridal men självklart kommer jag åka och prova i butiker Sen tittar jag runt på tärn klänningar också. Jag kommer ha tre stycken och de är faktiskt redan bestämda, lite tidigt kanske men det känns helt rätt! Vi kommer vara ute på Dalarö. Dalarö kyrka ska vi ringa och boka 4.de oktober


Svar på tråden 2011 brudar del 6