• Niini

2011 brudar del 6

Åter dags för en ny fräsh tråd tjejer (o killar) :D

Den tidigare tråden finnes här: brollopstorget.se/Forum-1-22/m3636996.html

Datumen för våra vigslar finns här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3689918.html Nya brudar får gärna fylla i sitt datum :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 13:35
    Den gamla vigseltråden är stängd, här finns den nya! www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html

• Svar på tråden 2011 brudar del 6
  • Greeneyes

NiVi & Pyttsan: åh, trist, men det låter ju som vettiga beslut!

• NiVi

åh ikväll fick jag mina skor som jag köpt på ebay Superfina och sköna trots höga klackar! Men dom ställs in i garderoben och bidar sin tid! Nä nu ska jag sluta hänga på bt ett tag och koncentrera mig på bygg och renoveringssajter istället

• Greeneyes

Nivi: Åh, trist att behöva ställa undan dem, men då har du ju något att längta efter i alla fall också
    Jättelycka till med renovering och giftermålet även om det ligger längre fram!

• ALLIMA

Hur långt efter inbjudningarna skickats bör man ha OSA? Vissa säger ca. 2 mån. innan bröllopet och andra har ganska kort efteråt för att hinna planera allt och ev. bjuda fler. Tydligen vanligt att många väntar till sista dan att anmäla sig...?  Tips tack!

• Puttekulan

Oj, insåg nu att vi har 364 dagar fram till vårt bröllop, tjoho! Firade med att Köp lite nytt tyg som kommer att bli en del av dekorationerna så småningom.

Nivi: Trist att behöva skjuta fram bröllopsplanerna, men som du säger så vill man ju inte försaka saker som man känner är viktiga för att få det som man vill.

• Liiisan

nu var de ett tag sedan jag tittade in... vårat värdpar har kanske fått förhinder... Hon genomgår en massa jobbiga undersökningar för ev alvarlig sjukdom... känns ju såå hemskt... men vi hoppas på att genomföra bröllopet en då.... men kansek inte har dom som värdpar.. men finns ingen direkt annan.... men hoppas de löser sig... usch!

• Minstoradag

Liiisan skrev 2010-06-23 08:28:07 följande:
    nu var de ett tag sedan jag tittade in... vårat värdpar har kanske fått förhinder... Hon genomgår en massa jobbiga undersökningar för ev alvarlig sjukdom... känns ju såå hemskt... men vi hoppas på att genomföra bröllopet en då.... men kansek inte har dom som värdpar.. men finns ingen direkt annan.... men hoppas de löser sig... usch!

Vad jobbigt för eran vän!

Jag har en liten fråga...
    Min kära karl har fått för sig att han vill ha en ganska ljustgrå smoking (tror jag det va) när vi gifter oss men eftersom vi ska ha kostym som klädsel på inbjudningskorten så bör väl han ha svart? Vad tycker ni?

• ALLIMA

Man kan ju ha kostym eller mörk kostym som klädkod. Ett sommarbröllop tycker jag man kan ha ljusa kläder på. Tror etiketten är sådan oxå.

• Pyttsan

Ska man vara hård på etiketten så ska ju brudparet klä sig enligt samma kod som gästerna. Alltså t.ex. inte själv ha frack om gästerna har mörk kostym. Men väldigt många struntar i det nuförtiden och klär sig som brudpar precis som de vill. 

En smoking är vanligen mörkblå eller svart. Annars ser det lite utklätt ut, tycker jag. Eller lite dansband, men det kanske bara är jag. 

Roligt att din kille engagerar sig och vet vad han vill ha, kör på vettja!

• Liiisan

Här var de öde... Hur har ni de i sommar värmen?

Svar på tråden 2011 brudar del 6