• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Daa

Ja! (Inte för att jag hunnit med allt det där än, men en bit på vägen har jag kommit. )

Idag tvärprovade jag det jag fått ihop hittills (förutom ärmhål och halsringning är baksöm och dragkedja ogjort) och insåg att jag måste skynda mig att göra klänningen klar. Om inte Det Hemska händer kommer den snart att vara alldeles för trång över bysten.

Fru sy skrev 2010-05-07 20:29:26 följande:
    Tiden går verkligen fort när man sitter vid symaskinen, sen får man njuta flera gånger när man håller på med tyg. Först när man köper det, sedan när man tittar och klappar på det, när man syr i det, när det blir färdigt och man blir nöjd och sen såklart när man använder sitt färdiga plagg

• Fru sy

Ja, precis, klipp en remsa med mönstret som mall

• Fru sy

är det knäppning i någon utav sidorna?

• Fru sy

Den här gången kommer det gå bra!! Håller med blommis, det har vi bestämt... Se till att bli färdig med den snart då så du hinner använda den. Annars har du ju en fin klänning att använda sen...

• Daa

Åååh, vad jag önskar att det är sant. Men jag vågar inte hoppas.
    Det bästa jag kan åstadkomma är att inte vara orolig och rädd. Och det lyckas jag med ganska ofta.

"Ganska ofta". Det var ju i tisdags vi fick plusset. *fnyser åt mig själv* Måste nog ta på mig en hel massa projekt, annars blir det lååååånga veckor.

passionsblomman skrev 2010-05-07 20:36:06 följande:
    Det Hemska händer inte. Det har jag bestämt. Därmed punkt.

• Daa

Nej, bara vanlig söm.
    Ska jag sy en klänning från samma mönster till senare i sommar (bjudna på bröllop, wo-hoo! ) får jag nog göra en större storlek.

Fru sy skrev 2010-05-07 20:36:19 följande:
    är det knäppning i någon utav sidorna?

• Fru sy

Lycka till med syendet Daa. Nu skall vi ta fredagskväll, äta lite, titta på så ska det låta och så blir det nog lite fredagsmyyyys oxå

• Daa

Myyyys!
    Här blir det teve också. Säkert något att äta med.

Tack igen för sytipsen. Typiskt att jag inte kommer att hinna något imorgon...

• Aleta
    Fru sy skrev 2010-05-07 17:29:55 följande:
    Tack Aleta, var härligt att höra någon som har det så där det fungerar. Hur länge har ni haft det så? Så vi bor nära varandra, jag är ju oxå smålänning
    Vi har haft det så här sedan minstingen föddes, dvs i två och ett halvt år och vi har inga planer på att ändra något som det ser ut nu. Det passar oss båda bra. Småland är ju bra men maken kommer från Stockholm och spelar i flera band och nu kan han ha kvar det trots att vi har flyttat. Ibland stannar han en helg i Stockholm för att han har en spelning, men det brukat han kompensera genom att jobba hela den veckan han ska vara kvar på helgen och sedan vara ledig fler dagar i veckan efter.
    Han har ju så klart varit pappaledig också.

Vi är båda väldigt noga med att unna varandra så mycket som det bara går. Båda två har haft riktigt dåliga erfarenheter i tidigare förhållanden och det vill ingen av oss uppleva igen eller låta någon annan gå igenom.
    Maken frågar alltid mig om det är OK att han tar en spelning så klart, men jag skulle aldrig någonsin säga nej. Jag brukar alltid peppa honom att ta gig som han blir erbjuden. Enda villkoret för mig är att han själv har riktigt roligt, då tycker jag att det är värt det. Han tackar självmant nej till grejer för att han tycker att det är roligare att komma hem till oss så det har än så länge inte blivit några problem.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan