• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Koko, jag vet vad du menar, Astrid sover och det finns hur mycket som helst att ta tag i här men jag gör ingenting, jag bara sitter här... När båda barnen är hemma håller jag knappt på att överleva, de bara skriker ju. Roligt med ny kisse!

MSW, oj vad bra, men vad konstigt!

• nennesjuttioåtta

Det är ju nästan R2D2-varning på kattluckan, men vi har hört om såna som bara har lucka där de tkommit in igelkottar, andra katter (utom deras), skator... Eller en sån med magnet, där hade katten fastnat i fönsterblecket.

• nennesjuttioåtta

Koko
    Ah, det var kompisen som hade släkt med katt, inte katten som var släkt. Vad kul!!

• _koko_

nenne - Hahaha, åh, tack för ett gott skratt, det behövdes!

nenne igen - My God, vilket teknik-under!! Man skulle ju nästan kunna tro att ni var ingenjörer och tekniknördar båda två!
    Vi har en sån med magnet, värdelöst. Dels är magneten rätt tung, och dels funkar den inte om magneten råkar hamna i nacken på katten (vilket den lätt gör när katten kliar sig på halsen). Men den funkar även utan magnet om man tejpar ner spärren, så vi använder fortfarande den kattluckan.

BS - Jag ser till att inte komma hem förrän det är matlagningsdags, conny är nöjd när han får springa omkring eller leka med grävmaskiner i någon sandlåda. Nu när lillebror går med på att ligga i vagnen går det ju betydligt bättre också. Fast sitta i vagnen gillar han fortfarande inte...

Nu ska jag nog fundera på att göra mig en kopp iaf... Jag kommer få ännu mer ångest om hela den här dagen går och jag inte varit ute...

• _koko_

(de enda skator som kommit in hos oss har transporterats i munnen på en katt, och då hjälper inga lås på kattluckan...)

• Lapinette

Hello girls!

MSW - vad härligt att värdena ser bra ut!

Och här är jag bara allmnt lycklig för att det låg en massa orders på mitt bord när jag kom hit imorse. För att solen skiner. För att jag äntligen målat klart de förgrymmade garderoberna och rensat ut massor med kläder. För att min make är underbar. För att pizzan och vinet var gott igår. För att jag ska åka till NY (förhoppningsvis) om exakt en månad. För att jag ska dricka en massa champagne i slutet på veckan. För att min förkylning är bättre och jag faktiskt joggade 8 km igår. För att ... det finns många skäl till en bra början på en vecka!

• nennesjuttioåtta

lapinette
    Det låter alldeles, alldeles UNDERBART!!!

• nennesjuttioåtta

koko
    hahaha nä, den är nog inte selektiv vad gäller byten hon ev skulle släpa in. Det vore ju något, låt katt inkl hamster passera, men lämna storråttorna utanför. Blipp! P som i Prylnörd...

• Lapinette

Hamstrar är söta ... inte storråttor men små skogsmöss - me like!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge