• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

pb och ni andra med trädgård ... attans vad fint det kommer att bli och vad nöjda ni kommer att känna er!!!

• _koko_

Liten - Jag kan posta den om du vill? Lite porto kan jag bjuda på, bara roligt om overallen kommer till användning! Inboxa adress isf.

lappis - JA! Där sa du nåt!

Tips till alla är ju förstås att ta före och efter-bilder!!! Lätt att glömma, åsså står man plötsligt där och har glömt hur stor björken / risig rabatten egentligen var. Då är det roligt att kunna ta fram foton och klappa sig själv på axeln. I PBs fall då, jag kan ju inte ta någon cred för att vår björk är borta. Eller lite, jag hjälpte ju till att lasta riset i helgen... 2 11-kubik-släp blev det.

OCH NU: Det vackraste ljudet den här tiden på året hörs genom den öppna altandörren. Fågelsång tänker ni? NÄ, Gatsoparmaskinen!!!

• Tinga

Koko - jag håller med om att den lilla lampans fot inte är något vidare, fast jag tyckte att man inte lade märke så mycket till den när lampan är tänd. Frågan är iofs om vi vill att lampan ska vara en snygg detalj även när den är släckt? Tål att tänkas på! Finessen med den här lampan är annars att den är ganska låg, vilket den måste vara, eftersom den ska stå mellan två hyllplan. Fast det finns kanske någon här som har något annat tips på en snygg, låg lampa?

• passionsblomman

Koko, jag håller med om gatsopamaskinen! OCH när den kört förbi så kan det faktiskt gärna regna en skvätt dagen efter, för då dammas allt av så käckt och det blir fräscht.

Nu har jag kånkat hem en kasse full av diverse tvättmedel, WC-block, spolglans till diskmaskinen och annat i den vägen. Jäsdrar vad dyrt det blir!

Åsså köpte jag Rinblommor och Slingerkrasse som jag tänker så när jag väl rensat mig igenom rabatt-helskottat.

Före-efter har du ju rätt i Koko! Det ska jag genast fota. Fast ppå äppelträdet, lindarna och häcken är det redan försent. Men det finns nog nån bild sedan förut...

Lappis, det är det som är så trist den här säsongen-det kommer inte att bli så fint. Nu har vi tex kapat ner ena halvan av häcken och det väldigt rejält. Med påföljden att vi nu verkligen har FULL insyn och vara några stackars stumpar som vi hoppas ska sätta nya skott och om ett par år ha bildat en finare häck än den som stod här. Och de träd där man går loss och sågar ner rejält ser ju rätt fula ut innna det vuxit ut nytt. Och rabatten, den blir ju helt kal...ja du fattar. Och jag har då ingen lust att handla växter för att plantera i en rabatt som jag småningom tänker ta bort helt. Alltså blir det nu sommarblommor i år.

• nennesjuttioåtta

Åh, det skulle man ju ha gjort. Fotat alltså.

PB
    Ingen jämförelse i övrigt med magnethalsbandet, Min svägerska hörde sin katt på fönsterblecket men sen blev det tyst. När hon tittade ut så låg katten på rygg i någon buske med sin långa päls och hade fastnat. När hon hade fått loss honom så stod det långa spröt från pälsen som antenner.
    Btw, ska man förodla blomma för dagen, eller orkar den komma upp om man sår den senare? Vad trivs den i för jord?

Tinga, har ingen bra idé på lampa. Men ser man foten då om den står i hyllan?

• passionsblomman

Nenne, Hihihi, jag trodde han blivt fastmagnetad på fönsterblecket.

Blomman för dagen har åtminstone jag förodlat inne. Jag tycker det är smidigt med sådana där torvbricketter som man doppar i vatten och såvips har man en liten boll som bara är att peta ner ett par frön i. De är så lätta att sedan bara stoppa ner där man vill ha dem utan att skada de små taniga plantorna.

Vanlig normal jord. De vill inte ha för stark sol.

Förresten brukar allt sådant där stå på påsen. Jag kör Ringblommor och Krasse nu just för att det är bara att direktså på plats. De är fina långt in på hösten dessutom.

• nennesjuttioåtta

PB
    jo, men den där katten som fastnat på fönsterblecket med magnethalsbandet var en annan katt och en annan historia (men där kan jag inga mer detaljer än så).

• nennesjuttioåtta

Oki, jag tänkte bygga en liten drivbänk av torv och fylla den med jord. Annars är det ju bara hårt, sur morän där jag tänkt plantera den. Kanske ska kika efter såna där småkrukor då. torvbriketter, var finns det såna?

• nennesjuttioåtta

eller drivbänk, äh, du kanske förstår vad jag menar. Ska man klippa kaprifolen?

• passionsblomman

Hihihihi. Det roligaste är ju att INGEN kan se mer förorättad ut än en katt som gjort bort sig men försöker behålla sin värdighet genom att låtsas som absolut ingenting..."vaddå? jag fattar inte vad ni skrattar åt, jag liksom ba sitter här och putsar mig ba"

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge