• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

PB: Skönt med trevligt folk också! Tråkigt med de som inte är lika roliga..

• Lapinette

AM - vi kanske ska byta emellanåt? Vi får erfara hur det är att vara föräldrar och ni får helger utan barn? Måste erkänna att vi har det jäkligt bra, bara jag och maken, så ibland kommer även tankarna upp om att vi kanske ska fortsätta ha det så här bra.

Kram på dig och alla andra som behöver det!

Själv skulle jag ut och powerwalka medan maken skulle springa. Näsan har runnit hela morgonen så jag vågade inte springa men det hela slutade i att jag sprang i sakta tempo med maken (som hade långt men sakta på sitt schema idag). Var ute och sprang i 50 minuter utmed Karlberg, ut mot Solna. Superhärligt! Och nu har näsan slutat att rinna!

Annars är det dags att fylla på garderoberna som jag målat vita dena vecka. Det jobbiga med att lägga tillbaka sakerna är att jag har ställt en kasse för att slängas och en för att ge bort. Måste banta ned antalet kläder och skor även om jag är duktig på att rensa lite då och då så fylls det på jäkligt snabbt.

• passionsblomman

AM, jag är glad att se att även du har sådana utbrott ibland...sorry, men det får mig att känna mig mer normal själv...

Idag har jag utbrott i trädgården. FY FAN vad jag hatar att försöka få bort grästorvorna ur det om ska vara liksom "paradrabatten" ut mot gatan! Den är två parallella remsor om säkert tio meter och ca 50 cm bred. Det vill säga sisådär 20 löpmeter igenvuxen rabatt. Om det inte vore för att där är klätterrosor och klematis som lever så hade en jordfräs varit frestande.

Det kommer att ta flera dagar att ta sig igenom det där. Och när det väl är genomrensat så är det ändå inte ens en fin rabatt. Bajs!

(om jag hade pengar radda-radda-radda-raj, plantera som jag ville-raddi-raddi-raddi-raj...)

Men, man behöver inte känna att man borde gått till gymmet iallafall.

• Telis

AM, ha en jättetrevlig resa imorgon, hoppas att det blir mysigt att träffa den gamla släktingen!

• Tinga

AM - jag vet inte hur många gånger jag sagt upp mig som förälder (och skrivit om det här), så jag förstår hur du känner. Egentligen tycker jag att det inte är konstigare att man ibland blir trött på sina barn, än att man blir trött på sin man eller sina kollegor, eller så. Kram på dig!

Snaily - trist med dina föräldrars reaktion. Mina svärföräldrar blev heller inte sådär himlastormande glada när vi berättade för dem, som vi trodde att de skulle bli, men å andra sidan hade de flera missfall innan min man blev till, så kanske vågade de därför inte glädjas i början. Det kanske är något liknande i dina föräldrars fall? Kram på dig med!

Vilken härlig barnfri helg maken och jag har haft! Precis vad vi behövde för att ladda batterierna efter magsjuka och annat elände vi haft på sistone. Vi har ätit gott, sovit gott och länge, shoppat en del och bara haft det bra tillsammans. Super! Ikväll var det jättemysigt att hämta barnen igen, och att få känna deras armar runt halsen och smällkyssar mitt på munnen.

Lappis - om du startar en ny resetråd ska jag berätta mer om middagen hos PM där.

• Lapinette

Åhh... vad härligt ni verkar ha haft och så väl förunnat!!!

• Oupsie

Godkväll i tråden, är ganska sliten idag. Gick och la mig vid halv fem i morse... Tror att talet gick bra, flera sa till mig att det var ett bra tal i alla fall, så jag får väl faktiskt tro på vad de säger.

Tinga, det låter som att ni har haft en skön helg . Verkligen er väl förunnat efter allt slit som ni har haft den senaste tiden.

Snaily, hoppas att det bara var ren förvåning från föräldrarnas sida och att de snart kommer att bli mer intresserade. Klart att ni kommer att bli bra föräldrar.

Hattis, håller tummarna .

Parnassia, skönt att mjölkstockningen gett med sig.

AM, jobbigt att barnen trotsar samtidigt. Kram

Kommer inte ihåg allt som jag tänkte kommentera, känner hur ögonen går i kors på mig. *trött* Får ta det imorgon. God natt!

• BrudSommar2006

Gäsp, vilken värdelös natt, Iris har vaknat typ en gång i timmen och varit ledsen, hon har väl drömt något läskigt. Detta gjorde att Astrid blev så störd att hon vaknade extra tidigt och vid sex var det bara att gå upp fast Iris och maken somnat om. Blä.

AM, jag är också trött på barnen, eller främst Iris då som inte kan acceptera att pappa får göra någonting utan jag måste springa som ett tjänstejon mellan barnen och göra allt.

Satan vilket uselt humör jag är på idag, hur ska jag överleva.

AM, ha en riktigt bra dag idag!

• fru AM

Kram till alla. Tack för medkänsla!
    BS: de allra djävligaste dagarna brukar mitt mantra vara: 'this too shall pass'. Hjälper lite? Extrakram!
    Telis: så otroligt söt Televinken är och vilken gullig familj ni är!

Nu ska jag ägna mig åt fortsatt närvarande tågåkande och min bok. Ska (försöka att) inte plocka upp datorn. Sedan vidtar äventyr i Göteborgs bussdjungel. Puss o kram!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge