• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

Godmorgon!
    Frukost på sängen och solsken utanför fönstret! Sämre kan man ha det!

Bs: *krama*

Am: Lycka till på gbg-äventyret!

• nennesjuttioåtta

God morgon!!!
    Oj, vilken helg! jag har räfsat trädgården efter allt bös som blev när vi fällde träd, fixat penséer, sopat trottoaren och fått så ont av fogarna att jag gått som quasimodo, men det var det värt. P har satt upp gardersobsskjutdörrar, huggit ved, vi har vårstädat och plockat undan vinterprylar, räddad Nancy från att bli påsatt, grillat, njutit, pippat och druckit vin. Alkoholfritt för mig och en halvflaska till P. Nu är jag gräsänka några dagar...

PB
    Jo, Nancy får vara ute på nätterna, men hon är ju inte ute så länge utan hoppar på dörren för att hon vill in. Sen är hon inne en halvtimme innan hon vill ut igen. Så är hon ute en halvtimme innan hon vill in. Und so weiter. Men sen hon blev jagad av tjock-Ragge upp i tallen så har hon hållit sig relativt lugn. I natt var hon nog bara ute en gång runt 4-snåret.

nu: produktionsmöte!

• nennesjuttioåtta

ha det gött i götlaborrrrg, AM!

• Tinga

MSW - antar att ett litet grattis är på sin plats?

AM - hoppas att du får en trevli (barnfri?) dag i Götet!

Koko - hoppas att du fick avlösning igår och en någorlunda god natts sömn, så att du kunnat jaga bort tröttheten. Kram!

Apropå shopping kan du nog lägga ner din ångest, åtminstone om du jämför med mig , för det blev ett och annat inköp i helgen som var. Bl a köpte vi en sådan här lampa till vardagsrummet dhssek.shop.crossroads.se/cord-lamp. Den ska stå precis bredvid vår Stringhylla, och i den funderar vi på att placera en sådan här lampa www.scandinaviandesign.com/shop/productimages.php&iImageId=1195 . Tror ni att det kan bli snyggt? De är ju lite lika varandra i stilen, fast ändå olika. Det enda jag funderar på är om Orrefors-lampan kan bli irriterande för att ljuset ger ett mönster? (Vi kommer troligen att välja en lampa med "ränder" istället för prickar.) Lampan ska ju stå inne i hyllan, så skenet blir ju ändå rätt så begränsat av hyllplanen.

Utöver lampshopping köpte vi en sådan här tekanna www.danskdesign.nu/stelton-potter-tea-pot-soft-black-p-3128.html&osCsid=14576904a68af27fe8d72ccc793017d6 . Nu "måste" vi köpa nya temuggar också, för de vi har från Höganäs i blått, grönt och gult passar ju inte till den här. En del kläder lyckades vi också köpa, plus att vi var på Brios fabriksförsäljning i Osby och köpte en del leksaker inför barnens födelsedag.

Jag har inte köpt särskilt mycket varken kläder eller annat den senaste tiden, så det var kul att göra ett ordentligt "ryck".

• Tinga

BS - hoppas att dagen blir bättre vad det lider. Kram!

• passionsblomman

Morning! I morse kom sonen inrusande i sovrummet och var alldeles ifrån sig för han hade glömt en läxa som skulle lämnas in idag. Så det var bara att öppna korpgluggarna och börja prata om konsonanter och om det behövs en eller två av dem i penna, matta, nalle osv. Sedan var det ju lika bra att stiga upp.

så nu håller jag på och städar lite överallt samtidigt...fy Sasen vad här ser ut! Det är konstigt; när man är ute i trädgården och jobbar, kunde inga små nissar fixa undan inne då under tiden?

Nenne, jasååå, hon får bestämma såpass om hon vill in eller ut. Sådant rantande har mina givit upp för länge sedan. Ibland är jag jäkligt hårdnackad. Eller hjärtad kanske. Den ena sitter gärna och gnuggar näsan mot mitt köksfönster och jamar, men jag låtsas att jag inte ser henne. När vi bodde i stugan hängde hon i fönsterkarmen på altandörren och stack således upp huvudet och gastade. Den andra kattan har lite mer värdighet... Kattlucka låter ju som den ultimata lösningen då för Nancy, så kan hon hatta som hon vill.

• muggles

AM o BS: sympatikram för jobbigt med barnen! Har känt likadant ibland...

Jag tror Moa börjar få koll på veckodagarna - idag vaknade hon och sa "idag är det måndag och då ska jag gå till dagis!"

Innan jag gick imorse så skulle jag ha ett av hennes armband på mig till jobbet och så skulle vi kramas, pussas och "näsas" (eskimåpuss) Sådana gånger förlåter man allt trots.

Annars var hon gnällig som f-n i förra veckan och det var som att hon var tvungen att hitta åtminstone en stor katastrof på morgonen och en på kvällen. Allting ska göras på hennes sätt och görs det inte så, så får hon ett utbrott. Och gör man allt på hennes sätt så hittar hon på ngn ny grej som tydligen gjorde fel. (Typ: man får inte gå före henne ner i trappan till undervåningen, hon måste få skaka vällingen, man får inte stänga av tv:n för det ska hon göra, ...) Men det som får mig att stå ut i de lägena är att jag vet att det brukar vara 2-3 dagar som är jobbiga och sedan lugnar hon ner sig och blir go igen.

• muggles

Vänner: åh som fasen, har du fått en sådan piggelin till?! Hoppas att samma metod funkar till slut!

• nennesjuttioåtta

PB
    ja hon är bortklemad! Men vi har försökt att inte släppa ut henne utan ignorera henne men det är då hon välter blomkrukor, rusar över oss, petar ner grejer från tavellisten ovanför våra huvuden rätt ner i ögonbrynet på husse, sätter planschen i gungning, jamar/skriker/ylar, krafsar.... Så nu ser vi fram emot kattluckan!!!

Tinga
    oj, grattis till shoppingen! Kul! Jag gillade den första lampan bäst, den var skitsnygg!

Awww goa Moa! Eskimåpuss!!

Snaily
    du, det var ju inga lyriska ovationer från någon av föräldrarna när vi berättade heller, trots att framförallt makens föräldrar hade tjatat sig blå i flera år. Men de vågade helt enkelt inte, eftersom vi berättade så tidigt och dels med att de inte fattar riktigt. Så ge det tid, det är ju inte den reaktionen man vill ha men förhoppningsvis sjunker det in så småningom.

• BrudSommar2006

Lapinette, vad är det som händer? Du verkar vara på väldigt gott humör?

Nenne, här har Oskar och Elsa taggat ner lite men jag lider med er, vi har haft det likadant. Fast sedan de kunnat börja vara ute mer så har de lugnat sig lite inne. Kanske har kastreringarna tagit ut sin rätt äntligen också.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge