• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Vinkar tillbaka till Vickan!

Själv sitter jag med ett glas Shiraz och funderar på om jag ska börja knåpa på min levnadsberättelse. Maken har deklarerat nästan hela dagen och ville ha några minuter till innan jag börjar med maten.

• passionsblomman

Vickan, det är DITT fel att jag var uppe jätte-jättesent inatt... Jag satt och läste alla notiserna om alla barnen som behöver familjer att vara hos. (på sidan du länkade till mig i ditt mail) Fy farao vad många det är som behöver hjälp! Fast det var väldigt många där det var barn som var så stora som 11 och uppåt och där de ändå ville att det barnet skulle vara yngst i familjen, eller så ville de inte att man sklle ha barn alls själva. Och många många med ADHD och annan problematik. Sådant har jag ingen koll på alls.

• passionsblomman

Parnassia, jag skulle INTE vågat gå ut..men det är väl så dags att säga nu, för du ahr säkert redan varit ute och knallat.

AAAAAAAAAAAAAH jag har sågat idag igen så jag har så saaaaatans ont i armarna att det gör GÖÖÖRont att skriva!
    Och krattat. Och knipsat med sekatören.
    Åsså har vi släpat ris som galningar och eldat det nere vid ån. Det blev korvgrillning till middag som av en händelse. Jättemysigt, trots snålblåsten.

Vår trädård...herregud! Vi kommer att kunna var i den och arbeta järnet varenda dag hela sommaren och ändå inte bli klara! Jag har börjat försöka gräva om en rabatt som de dels stoppat ner direkt olämpliga växter i och dels låtit växa igen fullständigt. Det kommer att bli ett evighetsarbete. Och egentligen gillar jag inte ens rabatten in the first place.

Snaily, jag märker tydligt på mina och sambons föräldrar att de tycker det är svårt med hur mycket de ska våga fråga och så. Mamma fick jag inte tag på efter mitt minus, och när jag väl fick det sa hon att "eftersom jag inte hört nåt så trodde jag att det nog gått bra" Jaha? Utifrån vilken logik då?
    Svärfar ringde idag och han vill nog egentligen gråta en skvätt för vår skull, men stammar fram att de håller tummarna för "det här" Jag tror dina föräldrar också mest är nervösa av hela grejen. Tror du inte?

Jäklar, det går inte att skriva...mina arma armar...

Lappis, LYCKA TILL med din levnadsberättelse! Den kommer att bli skitbra är jag säker på!

Nenne, kan inte Nancy vara ute på nätterna? Det är ju då de är mest på G menar jag och mina får då iallafall inte vara inne under den varmare delen av året. På natten alltså.

• Snorkfröken77

Hello girls!

Nu är jag tillbaks, mör och fattig

Besöket på Gekås var bra, men det tog en stund innan vi kom igång på baby-avdelningen, jag stod mest som en fågelholk och bara stirrade så maken fick dra igång shoppningen sen gick det bättre. Gud vad jag kände mig malplacerad! Och vi fattade ju ju inte vad hälften av grejorna var bra för, suck...Det var inte så roligt som jag hade trott. Jag känner mig som en usel blivande moder redan nu ...Hade inte maken varit med så hade jag nog bara gått därifrån och struntat i det. Jag tror jag har väldigt svårt att förstå att det kanske kommer en bebis i sommar.

Vi lyckades iaf göra av med massor med pengar och fick tag på det mesta, så det känns bra.

Parnassia - Kommunalrådet?! Det var inte dåligt det!

Snaily - Konstiga reaktioner från föräldrar verkar det finnas alltför många exempel på här i tråden, så det verkar ju tyvärr inte vara ovanligt *kramar om*

Apropå konstiga uttalanden från föräldrar hade tydligen min mor sagt till min bror att hon nog inte kunde vara kattvakt åt dem i sommar för att hon var ju tvungen att åka och hälsa på oss när vi fick barn. Jag fattar ingenting, de kommer ju få träffa kotten en gång en kort stund efter födseln och sen får de ju ligga lågt tills vi landat. Vad har hon fått för sig? Att hon ska hälsa på varenda dag eller?! Fick småpanik när jag hörde det men väljer att inte börja tjafsa om det redan.

• _koko_

9parnassia - Skönt att stockningen släppt och hoppas att du inte åker på något nytt om du gav dit ut. Minns imn första mjölkstockning med conny, hade precis som du världens frossa när febern steg, låg med täcke och 4 tjocka filtar och frös ändå... Och hade så ONT i bröstet!!! Men det gick ju över och nästa gång jag fick det var det inte alls lika illa.

Med lillebror har jag inte fått en enda stockning, trots att jag till och med ammat utomhus i 10 minusgrader, men så ofta som han ammat i perioder har det nog inte funnits någon mjölk som kan fastna...

Hoppsan, där välte jag ut ett glas äppeljuice delvis över datorn, får se hur det slutar! Än så länge verkar den fungera iaf...

Inatt hade jag panik över att lillebror inte äter. Jag är sjukligt trött just nu, fungerar knappt känns det som. Ska försöka ringa hit min mamma i morgon så jag får lite avlastning. Just nu är sambon ute med båda barnen så jag får vara i fred lite, men när det är så vackert väder som idag kan man ju inte ligga inne på soffan...

snaily - Mina föräldrar reagerade lite likadant när vi berättade. De kom efteråt och bad om ursäkt, de hade blivit så överrumplade (de visste inte ens att vi försökte). IVFen berättade vi om lite senare och fick nog inte så jättemånga frågor då heller, tror att det är lite hokuspokus för många i den generationen. Men jag förstår att det känns jäkligt tråkigt!!! Ge dem lite tid och försök att inte ta åt dig är mitt bästa råd. Och att ni inte skulle bli bra föräldrar??? Nä, det var det dummaste jag hört!!! Ni är ju redan världens bästa föräldrar till världens finaste korv!

telis - Tror jag glömde skriva det, men det var ju helt klart något att tänka på ang två kyl/frysar bredvid varandra! Vi har dock rätt bra ordning i kylen idag, så jag tror vi skulle klara det (jag tänker mig en kyl för mejerivaror, kött osv och en sval för grönsaker, drycker osv).

snorkis - Skönt att ni kom igång iaf, så det blev lite shopping när ni ändå tagit er dit. Och knepigt med mor din. Det går ju aldrig att i förväg veta hur man reagerar efter förlossningen, vissa vill inte ha något besök alls, andra vill visa upp barnet för hela världen på en gång, och ytterligare andra vill gärna ha hjälp och avlastning redan från början. Men det kan nog vara bra att göra klart för mamma (när det passar) att det är ni som ringer henne och inte tvärtom...

Nä, nu är frukosten avklarad, dags att dra på mig lite kläder och ut och njuta av vädret!!
    Kram på er! Och som vanligt förlåt för allt jag missat att kommentera...

• passionsblomman

Koko, njuta av vädret! *tittar ut* Min trädgårdsarbetardag är för närvarande inställd på obestämd tid. Det ösregnar.

Men inne är det å andra sidan hemskt eftersatt pga allt utomhusarbete så det kanske är ett tecken från ovan. "Städa toaletterna eller kolera skall komma över er"

Fast helst skulle jag inget alls idag för jädrar vad ont jag har i armarna.

Snorkis, håller alldeles med Koko om mamma och ring inte oss vi ringer er. Jag tror för övrigt att vare sig du eller Snigel behöver oroa er över att inte bli bra nog mammor. Varför skulle ni inte bli era barns bästa mammor? Klart ni blir!

• fru AM

God söndag!
    Väldigt trötta i familjen AM. Vi var borta på middag igår o kom hem vid 2. Tog ett tag att få alla barnen i säng sen.

Tyvärr är jag just nu ganska trött på mina barn - tycker de gnäller för minsta lilla och sätter sig på tvären HELA TIDEN. MAn kanske inte får säga så men det är så jag känner. Jag har inget tålamod med barnen alls, inte något av dem. Är trött på att Hektor tramsar med maten (vill helst äta själv men kan inte få i sig tillräckligt så jag måste tvångsmata). Är trött på att Livia får fullkomliga vansinnesutbrott, varvat med att hon helt o hållet struntar i att lyssna på mig. Är trött på att Storsonen är pre-tonårig och surig ochkrävar att man ska uttrycka sig exakt precis korrekt hela tiden (annars låtas han inte förstå).

Ursäkta detta utbrott ...

• viktualia

PB - oj! läste du alla... hm... något att fundera över ja....

AM - man MÅSTE få ha sådana utbrott! Hade du inte nyss varit iväg själv, så hade jag föreslagit något sådant... *styrkekramar*

• fru AM

Vickan: det faktum att jag precis varit iväg på en egen helg gör att jag tvivlar på mitt förstånd ... eller inte ... Under min 4 dagarsbreak fick jag återuppleva hur oerhört PRAKTISKT, EFFEKTIVT och VILSAMT man har det om man inte har små människor att ta hänsyn till. Inte så att jag inte vill ha mina barn men det är helt klart ett annorlunda liv utan barn.

• MSW

AM: Tråkigt att alla barnen är jobbiga samtidigt! Jag/vi kände oss ganska trötta på det vi har igår! Gnäll, gnäll, gnäll och krånglar med sömnen! *kram*

Snorkis: när vi var på gekås och skulle shoppa inför plutten skulle komma hamnade vi i något liknande tillstånd! Visste inte alls vad vi skulle ha, eller ville ha, eller behövde, och dessutom en massa folk och kundvagnar så att man knappt kom åt att titta eller någonting, men sen hittade vi det lilla extra rummet (om det finns kvar) där de har typ sulkys och skötväskopr och så, och där var helt lugnt och fridfullt, så när vi stått där en stund gick vi ut igen och fick en del handlat!

Snaily: tråkigt med reaktionen! Hoppas att de skärper sig!

Här står städning på schemat idag! För imorgon är det födelsedag och till helgen blir det kalas!
    Hrm, var ngt mer jag tänkt kommentera, det är jag säker på..

Kram kram!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge