• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

BS
    Och vi som tycker hon blivit värre sen hon orkat sig ut efter vintern, och går ute flera gånger per dag. Hon går ju fortfarande på p-piller så efter att vi parat henne så kanske hon blir lugnare också. Det känns ju som att hon gör så mycket med flit, för hon skulle aldrig välta en blomkruka dagtid t ex. Men så vaknar man av att hon ligger mellan oss med kroppen under täcket och huvudet på kudden och ser å bedårande ut att man kan ju inte bli arg på henne.

• BrudSommar2006

Nenne, våra har ju varit helt galna men något måste det ju vara som lugnat ner dem nu?

Tinga, det låter fantastiskt med barnledigt och shopping! Ser fram emot när jag ammat färdigt faktiskt så att man kan börja lämna bort Astrid också lite längre perioder.

• _koko_

AM - Trist att allt hopar sig, hoppas ungarna skärper till sig!

BS - Vet hur du känner dig. Jag vet inte riktigt vad som hänt med mig just nu, men jag är fullständigt utmattad. Får panik bara av att tänka på att ha båda barnen. Det känns som att jag håller på att drunkna, bokstavligt talat. Det har inte varit "värre" än vanligt, men jag tror påsklovet, när jag hade båda barnen själv hela veckan, satte spår som sitter kvar. Känner mig så klen som inte klarar det bättre än såhär, är totalt orkeslös, orkar inte ens göra en kopp kaffe och sätta mig i solen?!!

muggles - Man får samla på det fina så man kan skaka av sig de jobbiga stunderna, precis som du gör! Ska verkligen försöka göra det jag också. Eller, jag försöker, men det räcker inte här just nu.

tinga - Tack! Skönt, nu känns det bättre. Försa lampan var jättesnygg, andra var också snygg, men själva lampfoten tyckte jag var rätt plastig/tråkig?!

nenne - Vad är det för speciallucka ni köpt från USA? Lovar att det blir skönt när hon kan gå ut och in själv, förutom när hon börjar dra in möss/fåglar/råttor då, som våra katter.
    Vi ska förresten titta på en kompis till vår katt snart. Denna gång en släkting till en kompis, så förhoppningsvis slipper vi dramatik...

PB - Glömde förut, vilka grannar ni har!!!

• MSW

Hinner inte läsa allt.. Ska in för att möta upp maken för lunch!

Tinga: Tack!

Ville bara tala om att senaste blodprovet visade 149 trombocyter! (vilket är på normalnivå)! Säger som mamma dock: Jag orkar inte med den här berg-och-dalbanan!!

• Ore

God förmiddag i tråden, och KRAM till alla fantastiska mammor (dit räknas även ni blivande mammor, oavsett hur långt det är kvar...

Klart man kan bli rejält irriterad på sina barn ibland... Eller ofta... Det är väldigt krävande små krabater, har jag märkt.

Snorkis: Hälften av sakerna finns säkert för att tjäna pengar på ett skapat behov, så se dig själv som en lugn och cool blivande mamma som inte går på alla försäljningstricks

Tråkigt med bristande entusiasm för graviditet, snaily... Men förhoppningsvis blir det bättre Min pappa var (o)trevlig nog att säga "jaha" och sedan prata om annat, när vi berättade... Men han är vansinnigt förtjust i lillkillen nu...

PB: Härligt jobbat i trädgården, blir matt bara jag läser om det...

Apropå trädgård, vet inte om jag sagt att jag fått ritning över trädgården? Är överlag väldigt nöjd. Men misstänker att det är en hel del jobb med en trädgård även från "scratch"?

I övrigt har jag tävlat i helgen, tjohoo! Lillkillen skötte sig exemplariskt, tittade på folk ett tag och somnade sedan Fick dock kramp i vristmusklerna - en ny erfarenhet

• Ore

MSW: Härligt med bra värde!!! Men jäklar i min låda vilken berg och dalbana...!

• _koko_

Oj, vad konstigt jag skrev... En kompis till oss har en släkting vars katt fått kattungar. De ska vi titta på.

Och jag undrar också vad lappis trallar om, är det bara det fina vädret? För det ska snöa på torsdag...

• nennesjuttioåtta

fy fan, sånt här tycker jag är kul

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge