• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

lappis - Hahaha, jag hoppas du inte gnäller på maken! Jag ska på dop på lördag och kom precis på att jag ju måste ha något på mig då. Något man kan amma i dessutom...

vickan - Grattis till liften, äntligen!!

• passionsblomman

Nenne, Åh vad kul det är med vuxna karlar som ramlar i vattnet!

Men jag skrattade ännu mer åt katten som fastnade i fönsterblecket! Gud, det hade jag velat se!

Fy farao, jag har börjat städa här och jag vet knappt vad jag ska ta mig till. Vi har inte gått igenom hela huset på...det törs jag inte säga...iallafall, det behövs väldigt mycket att vi städar nu. Särskilt efttersom min mamam och min syster och hennes lilla tjej kommer i nästa vecka, och särskilt lilltjejen är allergisk. Jag håller nu på att vädra varenda täcke, kudde, filt och soffkuddarna står på balkongen. Tusan vad det ryker och virvlar och far...det är ju fruktansvärt pinsamt.

Det enda vi kan skylla liiiite på är att dammsugaren gick sönder för en tid sedna och vi var tvungna att beställa en reservdel. Under tiden fick vi sopa...Men det är ju ingen ursäkt för att strunta i att dammtorka och ta itu med tvättberget i källaren.

Det värsta är att jag har en massa rat (det betyder skräp) utspritt överallt som måste plockas undan och sorteras. I synnerhet på kontoret med alla miljarder papper som just nu är överallt.
    Egentligen hade man ju velat komma så långt som till nyputsade fönster såhär i vårtider, men DET känns lååååångt borta.

VARFÖR kan jag inte vara lite husligare och pedantisk...

Nåväl, nu har jag ju börjat iallafall. Jag har tom hällt kaustiksoda i handfatet för det rann så sakta ur det. Nu blev det bra.

• passionsblomman

Ore, jag tänkte faktiskt på just dig igår där jag låg i rabatten. (Hela byn kommer att ha sett mer av min rumpa innan sommaren är över än det är roligt att tänka på)

Jo, för jag tänkte att GUD vad skönt det skulle vara att få göra hela grejen från START efter hur man faktiskt vill ha det, istället föör att föröka ta hand om skit någon annan åstadkommit och sedan inte ens skött. Och vilka kardialmissar de gjort också...
    Visst kommer det att vara ett rejält arbete för er att anlägga, och visst måste ni ju sköta om det, men INGET är så jävligt att ta hand om som det som vuxit igen och slingriga rötter som kväver allt och är på fel ställen.

Usch! Jag vill inte HA bara en massa rabatter eller buskar som stoppats ner på måfå. Jag vill ha rum, vrår och olika stämningar på olika ställen i min trädgård. Det kommer att ta åratal att få till. I år får vi helt enkelt finna oss i att försöka röja upp i röran.

• Liten med Mindre

PB - lycka till med röjandet!

Kramar o extra ork till koko, AM o BS!

Snaily - kanske vill föräldrarna inte dra på för stora växlar förrän de känner att allt är lite säkrare?

Känner som om det är semester idag när Mindre är hos dagmamman.

EFTERLYSER:
    är det någon som har fleecekläder storlek 62 att avvara? Eller vet var jag kan handla så här års? Det är slut i våra affärer här, och lilleman behöver något varmt ett tag till känns det som. Märkligt att de inte har ett endaste varmt överdragsplagg???

Annars har helgen förflutit i ett hav av ost. Potatisgratäng och lasagne har förgyllt dagarna. Och sås med getost till lammsteken. Mums! Svärfar med sambo på kortbesök och nu är det skönt med lugn, även om avlastning med lek för Mindre är bra.

Ska vila middag, men återkommer nog - lyxigt att kunna sitta ner.

• _koko_

Liten - Jag har en fleeceoverall i storlek 62 som du gärna får låna om det inte är viktigt att det är tvådelat?

PB - Förstår din frustration, aldrig kul när något är misskött oavsett vad det är! Vi bygger bort rabatter och flyttar buskar för glatta livet eftersom vi vill ha en lättskött trädgård. Vill mest ha krukor på altanen faktiskt, därav mitt knöl/lök-inköp från odla.nu.

Och där vaknade lillebror, men han har sovit i två timmar, toppen!!

• viktualia

Liten - jag ägnar mig åt jakt av samma sak.. men jag tror att Telis hade en overall över i stl 62!

Annars har jag hittat snygg jacka på KappAhl men Trollets stl var slut. Nu hoppas jag på Ica Maxi (som snart öppnar i hålan). Annars får jag åka till nån större stad.

• Liten med Mindre

koko - lånar gärna om vi kan få till en dejt i närtid/om vi inte hinner hitta nåt. Må-ons är bäst för mig, bara ett barn hemma.

Mina största planer de närmsta dagarna är att hinna sova...låter som du gör samma sak.
    Kanske hinner kika på loppisen i em om de har kläder där.

• passionsblomman

Husmorstips: om man inte har någon mattpiska....

...går det lika bra med ett badmintonrack. *piskar livet ur soffdynorna*

Nej, det är inte vulkanaska-det är dammolnet. *hostar*

• nennesjuttioåtta

PB
    Förstår din frustration, här var allt igenväxt med kvickrot så det har varit till att gräva som sjutton med grepen, och jag hann ändå inte färdigt. Så sista biten blir nu i vår, sen blir det bara perenner.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge