• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

oj oj... trädgårdskunskap all over...

själv har jag ätit pinnglass i solskenet, lyckats sova en stund och grubblar nu över om buxbom är tillräckligt smidigt för vårt nya favvohörn i trädgrården... sydöstläge och bara asfalt.. tänkte ha nåt i självvattnande kruka där

• nennesjuttioåtta

jag har tryckt i mig en sån där vit magnum med jordgubbsfyllning.

• nennesjuttioåtta

tack PB, ska jag vänta tills det är musöron på björkarna, eller hur är det?

• passionsblomman

Nenne,Min en katt har tryckt i sig en tjock mus med huvudet först därute i trädgården. Jag ser henne nog...det är bara bakbenen kvar snart...

...själv har jag tryckt i mig en varmkorv. Det är sådant mammor snabbfixar när det inte är middag än men det är kompis med hem och "vi är huuungriga"

Jag är trött nu. Kan inte städ-och tvättracet vara klart då?

Nähä!

• Ore

Härligt med komplett vagn, Vickan!

Och underbart att höra att du är så lycklig, Lappis! Satt och funderade på allt jag är lycklig över, och blev på bra humör jag med!

Jag har varit på BVC på fm, lillkillen är inte så liten längre, över 8 kg tung! Han fick sprutor också, och hittills har jag inte behövt ge alvedon. Eftersom han inte verkade vara så gnällig eller hängig så gick vi på babysimmet, och när vi kom hem och han sov i vagnen ville jag ställa ut honom på balkongen. Men det stod massa grejer i vägen, så de tvångsförflyttades med milt våld, och nu ska jag försöka åstadkomma en mer permanent lösning som gör det möjligt att ta ut vagnen på ett smidigare sätt.

Det är nu jag önskar att maken var hemma och kunde hjälpa till, men nähä då... *fast för att inte låta totalt bitter så sa han att han kan vara hemma och hjälpa mig städa, men undrade om jag inte tyckte det var bättre att han la den tiden på husbygget, och det tyckte jag lät lämpligt också. Men det hjälper föga för humöret när det lik förbannat är jag, ensam, som får städa, röja och försöka hålla någon slags ordning i en lägenhet där vi aldrig skapat en ordning att hålla*

• BrudSommar2006

MSW, den vagnen verkar väl bra?

PB, bläh, kommer hon inte in och kräks sedan?

• passionsblomman

BS, nä, för det mesta inte. Det har väl hänt båda missarna nån gång, men de verkar sköta även det ute. Tack och lov, för DET är verkligen äckligt....

Jag är annars helnöjd över att båda katterna verkligen jagar som mästarinnor, det blev soprent med möss där vi bodde förut när de fått upp de rätta takterna. Inna dess rasslade det som attan i stugväggarna.

Jag hoppas de ska ta lite skatungar i sommar, för vi har två stora bon i träd på tomten och de sitter alldeles för högt upp för att vi ska nå med en stege.

• snaily

Hej på er!

Grattis till fina värden MSW, hoppas det håller i sig!

Hoppas du har det bra i Gtb AM!

Muggles
    Hur går det med grubblerierna?

Koko
    Vilken tuff period du har nu - skickar kramar och snigelkraft i stora lass!

Skickar en skopa kramar till BS också förresten!

Vickan
    Äntligen kom mjukliften, tjohoo!

Apropå mina föräldrars reaktion - förresten är det bara mamma som jag pratat med, min pappa är inte riktigt som alla andra Han har inte sagt ett ord om hela historien och räknar inte med någon kommentar förrän (om) det blir en synlig mage, om ens då. Men det kan nog ligga mycket i som ni har sagt, att mamma kanske är lite orolig och inte vågar ta ut glädjen i förskott. (Vem vågar det förresten, inte jag...) Hon har nämligen haft ett (?) missfall själv - inget som pratas om i min familj.

Idag har jag förresten äntligen drabbats av lite symptom! Antingen det, eller så håller jag på och blir sjuk! Är trött trött trött och alldeles matt. Ingen bra kombination ihop med beredskap idag, hoppas det blir lugnt, peppar peppar... Försökte sova lite på eftermiddagen men fick ge upp det projektet, för i samma sekund som jag somnade så ringde telefonen. Sen upprepades exakt samma sak när jag somnat om för andra gången. När jag försökte somna om för tredje gången så skällde Korven på något, och jag fick inse att projektet var kört.

Jaha, typiskt! Nu fick jag jobb...

• Liten med Mindre

Ore - försökte åtgärda balkongen här med. Sopade halva - måttligt produktivt...

• Snorkfröken77

MSW - Grattis till fint värde!

Vickan - Grattis till en komplett vagn!

Snaily - Grattis till symptom

Dagens tips! Finns gallerfiltar att köpa på Coop Forum, de kostar 69:- och finns i färgerna vitt, rosa och blått. Stod att de skulle tvättas i 40 grader men eftersom de är i ren bomull borde de tåla mer än så.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge