• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez

ler gott åt Lappis och nennes fredagsröj här inne! ni är för härliga!

Själv ska jag på stor röjar fest imorgon, hon jag berättade om som har kris med pojkvännen/pappan till barnet, bjuder på fest! Mycket nytt folk för mig, då jag inte har umgåtts så mycket med henne de senaste åren, ska bli skoj! Nej nu måste jag sova, så jag orkar upp och köra ett pumppass imorgon bitti...

• porchez

ojoj PB ni verkar ha alla sorters folk i byn! Men ta bara åt er av de trevliga

• Oupsie

Vickan, jag satt hela kvällen med talet igår och när jag väl var klar så var det så sent att du säkert sov för längesedan . Nu får det väl bära eller brista.

Hattis, du är inboxad.

Har lite att stå i idag. Kikar in imorgon och får läsa ikapp då .

Trevlig helg allihopa

• viktualia

Passionsblomman - vilken persongalleri bland grannarna!!! hihihi! Bäst var ölen! Det blev det här också - till sill och potatis! Gott!!

Nu har vi röjt rejält och ska bara shoppa lite byggmaterial, baka en paj och garnera en tårta innan sväronen kommer vid halv två... Gäster är BRA eftersom man blir tvungen att städa huset! Här blev städningen så rejäl att maken just återvänt från soptippen.. fnisss

• viktualia

Oupsie - Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra för dig när du ska hålla tal!!!

• Parnassia

Bra jobbat igår PB! Och hoppas att det går bra idag också!

Här blåser det som tusan idag så jag får väl hålla mig inne en dag till för bröstets skull. Det känns bra idag annars.

Snart kommer kommunalrådet hit med present till lilla H! Inte min favoritperson i världen precis, men maken sa att vi måste iaf fråga om hon vill ha kaffe. Vi får väl se vad hon svarar...

Lycka till med talet Oupsie och ha så kul på festen både du och Porchez!

Och Vickan får ha det så trevligt med sväronen.

kram på er!

• Liten med Mindre

Present från kommunalrådet??

Här får man bok från biblioteket, men jag gissar att det är samma som Mindre fick, och den har vi knappt öppnat.

Mindre tjoar vilt i sängen - blir nog ingen lur idag. Lilleman dåsar i knät och svärfar är på ingående. Maken ute i skogen i grönkläder - inte som Mulle. Lite träligt att vara själv 3:e dagen i rad. Mrs B - förstår inte hur du orkar?!?!?

Vi har i alla fall varit ute o lekt, och träffade för ovanlighetens skull ett annat barn på lekplatsen. En ny lekplats - där de visst brukade vara ensamma på morgonen. Är det så ovanligt att gå ut o leka före lunch??

Ska nog ta lite kaka efter glassen, och ge lilleman lite mer mat. Får se om vilddjuret somnar i spjälsängen?

Trevlig blåsig dag!

• Parnassia

Japp, besöket är nu avklarat, det blev en kopp kaffe och ett ballerina. H fick en handduk/badcape med brodyr på, ganska fin faktiskt. Böcker från biblioteket har E fått också, i två omgångar faktiskt, vid ettårsdagen och vid 2,5-årskontrollen på BVC. Generöst måste jag säga! Vi får väl se vad H kommer få.

Dessutom vet jag att byn här har present på G till H, en body med byns namn på.

• BrudSommar2006

Parnassia, vad i hela friden, present från kommunalrådet?!

Liten, på vår lekplats håller dagmammorna till så där är det oftast proppat med barn.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge