• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

ooh jag har också luktat rutten fisk, eller mer som tinade fiskpinnar! Men jag fixade det själv med sån där lactal eller vad det hette (typ 1995) och då gick det över men jävlar i havet (!) vad det kändes och luktade äckligt.

• Ore

Och mitt inlägg i vagnsdebatten (alla ointresserade kan alltså lugnt hoppa över HELA inlägget!)

Jag har en Teutonia Mistral S, en sådan som AM länkade till. Även koko har en sådan, vet jag.

Gillar det vändbara styret, har använts en del nu när solen ligger på från olika håll. Gillar också varukorgen, får faktiskt plats en hel del där (säkert mer än man egentligen borde lasta), och har man mycket där blir den mer "tungkörd" men inte ens när det var snö på gångvägen blev det ohanterligt. Förstår inte alls varför man inte skulle kunna gå med den i snö? Har gått i snömodd som gick upp till varukorgens underkant. Lårmuskulaturen fick sig en genomgång, för tungt var det. Men inte alls omöjligt...

När tävlingarna nu drar igång så misstänker jag att jag någon gång kan få prova om det funkar att dra den med de stora hjulen fram över en lerig åker. Ska återkomma med rapport

På minussidan är väl att den är ganska stor ihopfälld, jämfört med t.ex. Brio-vagnarna. Särskilt med en separat liggdel på... Just funktionen vändbart styre gör ju chassit litet större, och även tyngre. Det känns ju att den väger en del när man ska ha in den i bilen, men det är inte ett jättestort problem tycker inte jag... Jag orkar den ju

• nennesjuttioåtta

Fu fan vad gött med fredag!

• Ore

Lappis: Läste något tips någonstans att man skulle ha en del billiga grejer med sig, typ vykort med svenska motiv. Turistbroschyrer. Småsouvenirer och liknande. För man förväntas tydligen ge presenter till typ ALLA man möter!

• Lapinette

Ore - jag hade mest smycken (till mina kusiner) och några av dem fick örhängen och de hade inte ens hål i öronen!!! Min farmor och farfar köpte en massa svensk kristall (vaser) till hela släkten ... vågar inte tänka på vad deras väskor vägde när de åkte tillbaka.

• nennesjuttioåtta

åh kom igeeen leeenaaaaaaa!

*svänger de lurviga*

• viktualia

jag kom av mig lite i pladdrandet... och skålandet också för den delen.. en ung liten herre använde sina röstresurser för att beklaga sig..

.. hans hemska mamma råkade nämligen jobba en stund inkl ett längre telefonsamtal med en kollega.. ajajabaja..

nu är jag nog snart på banan igen. Dags för lite fredagspop

tjoooo!!!!!!!!

• nennesjuttioåtta

och du dansar och du har så mjuuuuka läppaaaaar

• Lapinette

Shit, den där sjöng jag i Silja Lines kareokebar!!!! Kan säga att det inte var frivilligt utan mina kollegor hade anmält alla som skulle sluta (vi var flera men vi fick olika sånger). Sen fick jag höra hela kvällen ... ahhh, det var du som sjöng Girls just want to ... Tröttsamt, men jösses vilken röjarresa det var. Träffade en finsk advokat på vägen till Helsinki och på vägen hem blev det en oljesnubbe som var skriven i Lido di Jesolo (It).

• Lapinette

Åhhh.. jag bara måste få lägga in en favorit. Jag och min kompis alltid förfestade och lyssnade på innan vi skulle gå till vårt favoritställe, Hamngatan 1.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge