• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

FruE
    Hi hi, här kokas inga egna mediciner. Det enda besvär jag haft är lite halvunken lukt, jag verkar ha väldigt känsligt luktsinne för märker av minsta förändring. Den ena sortens kapslar finns på apoteket och den andra har jag köpt på nätet. Frågar man sjukvården så verkar åsikten vara att de inte hjälper, men mig hjälper de i alla fall!

• Fru E

Snaily-ahhhh men du har fått diagnosen av gyn från början? Ja jag får väl se......är skeptisk till att det skulle vara det som ställer till det för oss....

• muggles

EA: så mkt inbillade symptom vi har här så är det ju inte konstigt att ljuga ihop lite för att få en gyntid!

Ingen som hängde på fredagspartyt - är liite besviken på er! Skulle jag inte köra och hämta på dagis idag (Moa har börjar säga "förskola" minsann!) så skulle jag ha tagit mig en fredagssnaps...

• muggles

Snaily: vilken sorts lukt? Jag har tyckt att det luktat lite udda några ggr när jag varit på toa. Vet inte exakt vad det är som luktar, om det är urinet för ibland har jag sniffat på papperet och då känner jag inget(?).

• Fru E

Mugglan-så fort jag kommer hem blir det en kall corona! Tillsammans med gräsklippning
    Jag är bara så förbaskat dålig på att ljuga........

• snaily

FruE
    Jag fick diagnosen (och recept) via mail från min virriga doktor efter att jag beskrivit symptomen i ett mail - så så värst noggrant undersökt har jag ju inte blivit...

Muggles
    Skålar med dig i en alkoholfri snaps! *hick*

• snaily

Muggles
    Ok, major äckelvarning nu! Känsliga uppmanas blunda. Fisklukt är väl det klassiska, men det jag har känt liknar mer gammal kvarbliven efterbörd hos ko, fast MYCKET svagare lukt tack och lov. Alla förstod precis vad jag menar, eller hur?

• snaily

Nähä, om jag skulle sluta prata snuskigheter och åka och handla istället kanske!

• BrudSommar2006

Liten, ska svara på ditt sms senare när jag kollat med maken. Men du har rätt - Pampers mjuka, Libero otäcka.

Snigeln, när man är gravid tenderar man ju (tyvärr) att få luktsinne som en blodhund.

• BrudSommar2006

Har förresten två bekanta med Quinny och de är nöjda. Ciccis vagn verkar jättebra men jag är helnöjd med vår också, finns på bild på FB.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge