• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

vickan
    Nä, det är klart. Det är ett tag tills dess för din del.

EA
    Vi gjorde det ju på frysisen, de andra två gångerna gjordes det inte AH. I Falun kändes det som att de körde lite olika sätt per gång för de vill ju lyckas (vem vill inte det) så de kanske provar AH på dina med, men kanske inte direkt? Det är ju rätt riskabelt också, ifall att de förstör embryot.

• muggles

Jag har sagt det förut men hade jag valt barnvagn idag med det jag vet så hade jag valt samma som Cicci - tycker den verkar optimal i alla avseenden.

• nennesjuttioåtta

mugglan
    *fulvickar på gäddhänget*

Ännu en ny variant! Heyy, du ser ut som en vacker älva!

Aha, onsdag. Men det borde väl finnas någon mer lösning än IVF om proverna visar något? En liten boost av något slag.

• muggles

Fö kan jag säga att jag också tycker att Bugabon är ful (sorry alla Bugabo-älskare)

• snaily

Muggles
    Tack, vilka toppentips! Båda ställena verkar ju supertrevliga och Manana ligger alldeles nära vårt vandrarhem. Får nog se till att boka bord där när det närmar sig! Göteborgstrådisar som vill får gärna göra oss sällskap.

Fasen vilken dålig stil av tanten att göra entré såhär på fredagen förresten! Blääääää!

• Fru E

Nenne-jo det är klart, man själv letar upp alla möjliga saker som andra fått prova och då vill man testa det själv med eftersom det skulle kunna vara det hemliga tricket. Tycker det är svårt att veta hur mycket jag själv kan fråga/kräva kring det hela för att de inte ska tycka att man får en massa dumma ideer från FL eller liknande.

I mitt huvud är det mina spottings som ställer till det men jag är ingen vetenskapsman direkt

• muggles

Nenne: fast hur många här inne har de hittat fel hos? Tror inte de kan hitta allt idag, kanske att de har bättre undersökningsmetoder om 5-10 år. De kan ju tex inte diagnosticera äggen, alltså redan nu säga att de är skräp. Det ser de ev på en ivf för om inga delar sig normalt el så så kan man kanske dra den slutsatsen, men inte före en ivf.

• muggles

EA: har de kollat TSH, prolaktin, klamydia, FSH, LH, och progesteron på dig? Jag har för mig att spottings i sig inte ska vara ett hinder för graviditet, dvs det finns många med spottings som blivit gravida. Men om spottingsen tyder på att du tex inte bildar tillräckligt med progesteron så är det ju en annan femma. Jag har ju också haft spottings och jag blev ju gravid ändå (förra året). Dock verkar mina spottings ha försvunnit nu - tanten kommer mer med besked. Så för min del kom nog spottingsen pga spiralen och fortsatte ett tag även efter att jag tagit ut spiralen.

• muggles

EA: jag tycker även du ska se till att bli undersökt för bakeriell vaginos (el vad hette det?) om du funderar över det. Så kan du bocka av det med.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge