• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Tycker att det borde vara tantförbud på fredagar! Kram till mugglan.

Sjöbaren känns lite bekant. Undrar om det var där jag och maken lunchade med Piggelin + make i somras? Vi satt i allafall ute och hade det supermysigt (var dock en aaaaningsbakis efter avsmakningemeny på Kock & Vin och sedan barhäng i Björns bar).

• Fru E

Nenne-tänkte ringa gyn när de har telefontid idag och boka in för bakteriell vaginos och svamp så har jag det avklarat. Får stå ut med att jag känner mig jobbig, betala slipper jag med frikortet

• Fru E

Sundsvall känns liiiiiiiite väl långt bort för oss

• _koko_

Nu är det tyst i huset, bara mamma-tomten är vaken... Fast bara för att jag skriver så lär väl båda vakna.

Är trött idag, jättetrött. Tycker inte direkt att jag har någon anledning, det är väl en sån dag bara.

Skit och Blä för mugglans mens, ska den komma kan den åtminstone komma innan man har börjat tänka tanken!!!

Vaginos behandlades ju jag för under min långa nedreglering, jag samlade verkligen på orsaker till barnlöshet!! Fast jag hade vaginos när lillebror blev till också (eller så fick jag det strax efter, det upptäcktes när jag var i v7 och gjorde vul), så det är ju ingen absolut sanning det heller...

cicci - Skönt att det gick bra, håller tummarna för fortsättningen! Ses på tisdag igen? Jag tar nog inga klackar den här gången.

Tycker ju även jag att ciccis vagn är skitsnygg och väldigt praktiskt. Var väldigt nära att köpa en, för mig sprack det på att man inte kan ha sittdelen mot sig. Conny sitter fortfarande ofta vänd mot mig, så det var ju rätt beslut för oss. Lillebror fick däremot åka lite framåt häromdagen (dessutom i paraplyvagn) och han skrattade hela vägen!! Så konstigt egentligen, conny är den självständige och lillebror den närhetstörstande, ändå är de precis tvärtom när det gäller att sitta i vagn.

EA - Hade inte heller hört talas om extrasprutor. Kan förstå att läkarna tycker det är jobbigt nuförtiden med alla självdiagnosticerande patienter som letat på nätet, de (läkarna) måste ju vara betydligt mer pålästa idag än förr i tiden känns det som...

Jahapp, där vaknade lillebror!

• Fru E

Koko-vid ivf borde inte vaginosen eller svampen ställa till det eftersom ägget redan är befruktat och klart inne i livmodern men jag vet inte.....

• nennesjuttioåtta

fast det blir ju en ogyn(n)sam miljö, så det kanske är vettigt att kolla ändå? Det behöver ju inte vara en orsak till barnlösheten, men på någon person är det säkert det. Jag har ju t o m kollat upp mig för glutenintolerans, läste någonstans att förr i väla', då var man ju dum i huve nå jäävulskt... nej vänta, det var ett annat sammanhang. De tror iaf att den vanligaste orsaken till barnlöshet förr i världen var glutenintolerans.

• nennesjuttioåtta

Men jösses, den här pinnglassen "Peanut butter Cookie dough" från Ben&Jerry var värd sitt pris. AAAAAAH!!

• fru AM

Mitt sista inlägg i vagnsdebatten: En Teutonia med svängbara framhjul (2) samt vändbart handtag så man kan plöja med storhjulen fram vid behov:
    www.teutonia.de/index.php

Angående Göteborg: någon som har tips på ställe att hänga på i närheten av järnvägsstationen en måndagkväll i väntan på tåget som ska gå? Kommer nog inte trötta ut min gamle bonusfarfar until the bitter end så jag måste fördriva ett par timmar ...

• fru AM

Aaaah - den har jag tänkt festa till på när jag fått ner vikten till min målvikt (nedgången avstannade plötsligt och oprovocerat)

nennesjuttioåtta skrev 2010-04-16 13:40:41 följande:
    Men jösses, den här pinnglassen "Peanut butter Cookie dough" från Ben&Jerry var värd sitt pris. AAAAAAH!!
  • Fru E

Nenne-besök är snart inbokat men får se om jag hinner få någon ev behandling innan nästa försök

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge