• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Förresten vill jag ha en lunchöl! *alkoholisten*

pssssssssscccccccccccchhht! (kapsyl av)

*klunk* aaaaaaaaaaaaaaaaahhhh....

• muggles

Vi tog ett glas vin igår (och i mitt stilla sinne hoppades jag att det var sista helgen på ett tag som jag skulle kunna dricka vin eftersom tanten var sen - lurad igen PUCKO!).

• muggles

nä får väl leta upp en lunch, hade ingen lust att äta pizza med chefen, autisten och en annan kollega - de snackar bara tråkjobb.

• Fru E

Mugglan-alla hormoner är kollade redan även sjukdomar, en normal månad är det ju bara spottings någon dag innan tant och ett par efter men så här mycket är det bara när något är knas med äl vilket kan stämma efter ivf:en
    Funderade på att ringa gyn idag men har inte gjort det...

• viktualia

Mugglan - slöVickan insåg just att det är lunchtid i världen.. hade gärna lunchat med dig... men får väl släpa mig ut i köket och se om det går att fynda något ätligt...

Och förresten - det är ju dags för lite fredagraj... jag hittade en ny cider på systemet igår, en ekovariant från Storbritannien - nån som är nyfiken www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=CIDER%2c+torra-halvtorra%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3aS%u00f6tma%3aFyllighet%3aFruktsyra%3a ??

Skål!!

• Parnassia

*puh* Nu har jag läst ikapp! Ni skrev ju som galningar igår!

Gött ned fredag hörrni! Även här får nog helgen firas med något alkoholhaltigt. Lappis, du kan ta ett glas mindre nu om du vill alltså, för jag ger mig in i leken så smått igen

Hade annars dygnet from HELL igår. Hade en mjölkstockningsattack på natten, det värkte så jag grät och gav mig feber så att jag skakade så att musklerna värkte igår. Usch, det var nästan värre än förlossningen. Idag är det bättre dock, bara lite värk kvar i bröstet. Men jag håller mig nog inne idag också och ammar noga för att det inte ska bli nåt återfall.

Trist med tant mugglan. Kram!

Grattis Snaily till hjärtpixeln!

Lycka till med vagnsköpet Nenne. Har nog inte mer att tillägga i den diskussionen. Den har nog tömts ur helt

• FruCicci

Näe Mugglan
    Det var ju fan med.
    Kul att dy tycker min vagn är optimal, det tycker jag med!
    Helt jävla fantastisk har den varit.Och snygg

Oppsie,ja min man har fått lite att ta tag i kan man säga. Vi har varit på familjerådgivning i veckan... nu så får vi se vad som händer.... känns bra iaf.

Snaily, jag skrev in mig hos BM med en gång, men det var så svårt att få tider på hösten då många blir på smällen och ska ha vårbebisar.....träffade henne som hastigast i vecka 8 (samma som jag hade med sonen) och tog alla prover, sen var jag där v 11, 14, 17 21 osv, var tredje vecka för att sedan på slutet gå varannan och varje vecka...

• FruCicci

Nu skiner solen igen. Gott.
    Ska ut och leta 41 års present. Har städat hela lägenheten, utfodrat mig o lillan och nu tagit en kaffe... duschen kallar...
    so long

• Tinga

Muggles - Snaily kanske också har bett om restaurangtips, men det var jag som frågade senast, tror jag. Tack för tipset oavsett; tapas låter som en bra idé när man är några stycken som ska enas om vad man ska äta.

Skit med tanten! Kram!

• nennesjuttioåtta

snaily
    jag ringde BM i v 6. och fick tid v 10.

muggles
    nä, men någon måste ju få utslag på de där testerna de gör, annars skulle de ju inte ta dem?

EA
    Visst är det så, man tror sig hela tiden hitta det magiska triket och vill testa det. jag har dpck hört mycket om den här Dr Ontrasek i Sundsvall som fixat många bakteriella vaginoser som inte patienten har märkt av och efter det blivit spontant gravida, inte bara den länken jag lade in tidigare. Kolla på FL om det! (jaaaa det fåååår du) Jag har dock inte blivit kollad för det, trots att jag bett om det, eftersom jag inte hade några symptom. Sundsvall ligger ju lite väl långt bort från dig men du kan ju mellanlanda i nenneland.

parnassia
    hua, lät otäckt med mjölkstockningen! Skönt att det redan känns bättre!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge