• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Snaily-tror att hon har skrivit det i bloggen men har glömt var och har inte orkat leta upp det än men jag tänkte fråga läkaren när vi ska försöka nästa gång

• viktualia

Nenne - en sak till om vagnar i bilen... jag är väldigt nöjd över att våran vagn går att lasta in utan att ta isär den. Vissa vagnar krävs att man tar loss ligg/sittdelen från chassit för att kunna fälla ihop den... surt att behöva mecka med sånt en regnig dag på en stor parkering under asvrål från lill*n...

Bära barnvagn gör man väl inte.. men lyfter den in och ut ur bilen, nerför trappor hm... lever jag ett konstigare liv än jag trodde kanske?!? Och hittills framstår jag som sanslöst bilfixerad.. shit.. minns ni tiden INNAN jag tog körkort???????

(själv minns jag fortfarande med tacksamhet att Telis höll mig i handen via chatt när jag skulle iväg på uppkörning...)

Galltvålen - jag är helt beredd att sjunga dess lov!! tjohooo vilken bra pryl, luktar lite skunkigt men funkar mot både bajs och blod - vilket råkar vara de fläckar som inträffat här sedan tvålen införskaffades... jag måste bara hitta på nåt vettigt sätt att förvara den på... Tvålkopp hade liksom bortrationaliserats för evigheter sedan i min prylarsenal...

• Fru E

Snaily-så här skriver hon
    Ovitrelle varannan dag för att boosta kroppens egna östrogen och progesterontillverkning.

• fru AM

Jag tycker galltvålen luktar ganska gott, jag! Och är bäst!

• snaily

FruE
    Jaha, det låter ju onekligen fiffigt - ja, fråga läkaren nästa gång! En nackdel är väl kanske att det kan bli svårt att ta ett grav.test om man sprutar Ovitrelle, det kan ju bli falskt positivt då? Beror på hur länge man ska hålla på och spruta förstås.

• nennesjuttioåtta

snaily
    min tanke också, Ovitrellen satt väl i 10 dagar efter sprutet?

• nennesjuttioåtta

vickan
    både brion och emmaljunga gick att fälla ihop med liggdelen kvar på. Men hur är de som sittvagnar? Det är ju så kort tid som de ligger...

• muggles

Cicci, EA mfl: jag fick tant imorse. Tänkte först att hon var en dag sen men det börjar hända oftare och oftare så det kanske är min cykel som har blivit ngn dag längre. El så har det börjat variera mer helt enkelt.

Oupsie: det finns faktiskt några snabba tips men hur lätta de är att förklara här vet jag inte. Du kan alltid hålla ett tal (max 2-3 min) om en händelse i ditt liv. Då ska du "börjar i mitten", dvs gå rakt på poängen, för att fånga intresset. Försök sätta som en rubrik på händelsen. Tex "Pizza som terapi" är det första du säger och sedan drar du historien om hur din far alltid stöttat dig genom livet med att erbjuda en pratstund över en pizza. Det ska helst avslutas med en sensmoral el uppmaning till åhörarna för att knyta ihop säcken. Du kan även starta med en fråga, det är också ett trick.

Snaily: var det du som efterfrågade restaurangtips i närheten av Stigbergstorget? Det finns en görbra tapas-restaurang som heter Manana. Den ligger på Karljohansgatan (fortsätt upp på backen mot Stigbergstorget och sedan en bit nerför backen på vänster sida). Gott och billigt, alltid fullsatt. Boka bord i förväg el chansa på att få sitta i baren.

• Fru E

Visst är det nackdelen men jag tjuvtestar ju inte så kan hålla mig nä men kan det hjälpa mot spottingsen så tar jag dem gärna.....

• nennesjuttioåtta

EA
    Har hon TD idag? Om det fungerar så är det ju absolut värt ett försök att fråga om de vill testa det, med tanke på dina spottings.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge