• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Nu regnar det igen. Riktigt aprilväder.

Nenne: Hittar inte de alternativen på UPS hemsida ... vart ska leveransen? Inom Sverige? Inom Europa? (Fast just nu skulle man kanske hursomhelst satsa på Ground med tanke på flygläget ...)

• fru AM
    Telis skrev 2010-04-16 09:20:17 följande:
    Vilken tur att det inte var den här helgen ni åkte till Florens, AM. Kan inte vara roligt att vara fast utomlands när man har småbarn hemma som väntar.Här blir galltvålen ställd inför sitt första test idag. Min vita morgonrock blev nedbajsad imorse. Av Televinken.
    Ja jag har haft väldig tur med resor - hade jag rest en vecka tidigare än jag gjorde så hade det blivit problem pga blåst (!) och nu vulkandimma ...

Ang. galltvål: blöt plagget gnugga in galltvålen. Låt verka ett bra tag (minst 30 min skulle jag vänta). Tvätta som vanligt.
  • Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-04-16 09:19:17 följande:
    Kommentar Brio Go:Framkomligheteni snömodd är begränsadoch det är lätt att köra fasti snö och lera.hmmm....
    Bullshit!

Neeej, jag hade ju lovat att jag inte skulle säga ord till om barnvagnar.
  • nennesjuttioåtta

Det där citatet var från föräldrar & barns barnvagnstest

Telis

Nä, det är klart. Men jag tror inte Pricken välter blomkrukor, hoppar på dörren och springer över oss just nu i höst. Däremot skriker h*n säkert men förhoppningsvis så kan någon av gångerna avhjälpas med en tutte i munnen. Det blir svårare på Nancy med den bravaden.

• Lapinette

Telis - tror ditt löfte kommer att brytas mer än en gång !

• Telis

fru AM skrev 2010-04-16 09:22:32 följande:

Ang. galltvål: blöt plagget gnugga in galltvålen. Låt verka ett bra tag (minst 30 min skulle jag vänta). Tvätta som vanligt.
    Too late, den ligger redan i tvättmaskinen. Jag följde dom första stegen men lät den inte ligga och verka.
  • nennesjuttioåtta

Telis
    sorry!

Jag håller på och beställer kattlucka från USA, och det var de 4 alternativen som fanns. Men det står ingen förklaring.

• Telis

Ja, nu när jag redan brutit det så kan jag ju lika gärna säga att Kronan fick väldigt bra i nåt test för ett par veckor sedan. Men är inte dom väldigt tunga?

• nennesjuttioåtta

Kronan väger 2 kg mer än Emmaljungan, enligt testet

• nennesjuttioåtta

Det blir ju en del. Är det gjutjärn??

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge