• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-04-16 08:28:49 följande:
    Tingamm det var en sån vi provade som kukade ur när vi skulle fälla ihop den om och om igen. Annars verkade den jättebra!
    Kan det inte ha varit ett måndagsexemplar då? Teutonia ska ju vara ett kvalitetsmärke. Prova ett annat ex?
  • nennesjuttioåtta

God morgon Tinga, förresten. Förlåt, jag är lite gramse idag.

• Tinga

Nenne - har tyvärr inga bra Nancy-tips, men det är väl bra träning inför sömnlösa nätter framöver.

Kommer ni att fälla ihop vagnen så ofta då att det är ett stort problem att den är knasig att fälla ihop? Det viktigaste måste väl vara att den är bra att köra och verkar vettig för barnet, eller?

• Tinga
    nennesjuttioåtta skrev 2010-04-16 08:38:33 följande:
    God morgon Tinga, förresten. Förlåt, jag är lite gramse idag.
  • nennesjuttioåtta

Muggles
    God morgon!
    Jo, det är klart. De blev lite fundersamma i butiken också men det verkar inte roligt att få ett sånt exemplar eller om det börjar krångla senare.

Nej, det blir till att testa mera, helt enkelt. Kan inte ni komma upp som expertpanel!?

• nennesjuttioåtta

Muggles
    jag trodde faktiskt att du pratade om Nancy först när du skrev måndagsexemplar.

Tinga
    Ingen aning. Vi vet ju inte alls hur vi kommer bli eller vad vi gör om dagarna eller hur det här ska gå. Men ändå, det kommer ju att åkas en del bil iaf och då ska den ju fällas ett antal gånger iaf. Vad menar du "bästa för barnet"? Ska vi ha barn?!?!

AAAAAHHHH Det där kommer jag nog aldrig att förstå.

• start september

Freeedag ja!

Och grattis Snaily, vad häftigt!

Röstar också på svängbara framhjul. Jag har gått mycket med Bugaboo i skogen och det har funkat bra det också.

Kan inget om katter Nenne, men det låter lite påfrestande. Kanske aktivera massor kan hjälpa om ni är hemma i helgen?

• nennesjuttioåtta

september
    hon är oftast lugnare på helgerna eller när vi har semester. Men nu vill hon ju bara ut så hon verkar inte vilja umgås med oss ändå.Bara ha oss som någon jävla nattportier. Det sitter väl någon hårboll därute med jättedragg som hon hoppas få kela lite med. Nä, jag sitter och ska försöka beställa en kattlucka för det här funkar ju inte.

• fru AM

Här pågår 5minutersmetoden även till förmiddagsluren. Lite skrikigt idag.

En kompis skulle ha flugit till Danmark i helgen för att bli inseminerad. DET lär ju inte bli av

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge