• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • FruCicci

underbart Snaily!!!!!!

lycka till med rödingen nu lappis!
    och jag tänker på er alla i tråden varje dag, äen att jag inte är här inne varje dag, jag hinner inte det....

• snaily
    FruCicci skrev 2010-04-15 21:10:51 följande:
    underbart Snaily!!!!!!lycka till med rödingen nu lappis!och jag tänker på er alla i tråden varje dag, äen att jag inte är här inne varje dag, jag hinner inte det....
    ...och vi tänker på dig Cicci!

Lappis
    Ja, jag läste det! Såklart jag ursäktar!

Våra ultraljudsbilder sitter på kylskåpsdörren nu, som sig bör.
  • _koko_

lappis/snaily - Eller hur! Nu är det bara att hoppas att jag klarar av att sy upp dem. Normalt sett har jag rätt gott självförtroende när det gäller att sy, men "normalt sett" köper jag också billigare tyger...

tinga - Åh, vad häftigt med jobbresa till japan!!!

cicci - Hoppas det gick bra igår. Hade tänkt ringa och kolla läget idag, men sen blev det som vanligt, tiden bara gick.

snaily - Tänk att du också fått vara med om det fantastiska och overkliga att se ett pickande hjärta. Den finaste pixeln som finns. Är fortfarande alldeles nipprig av lycka för er skull!! Pussa lilla ynglet och numera stora korven från mig!

lappis - Smaklig måltid!

Tittar även jag på lyxfällan och blir mörkrädd... Fast snart hamnar väl även jag där med min shopping på sistone.

• viktualia

Snaily - åååååå jag har inte joddlat å dina vägnar än.. fast Telis avslöjade ... men KRAM och GRATTIS!!! uuuuu så spännande! Och fram med BF-datum - nyfikna klubben anmäler sig!!

Själv - ska jag nog se till att såväl son som make skuttar ner i sina sängar... har som mål för morgondagen att lyckas ringa MVC och boka tid för efterkontroll.. borde ju ta tag i själva pökandet, men vill nog få lite grönt ljus först...

• _koko_

snaily - Han sover 3h åt gången just nu, och så länge han vägrar börja äta mat kan jag inte kräva så mycket mer av honom känns det som. Men jag är hoppfull. Häromnatten sov han 9h i sträck, har bara hänt en gång, men händer det en gång kan det hända igen! Jag har börjat trycka på kinderna för att få honom att öppna munnen efter tips från cicci, och det funkar faktiskt rätt bra. Jag tar ju inte i så han blir ledsen, och när jag väl får in mat i munnen på honom så sväljer han utan protester.

Sen har jag även börjat testa mjölkfri välling i pipmugg. Det går sådär, är han hungrig gallskriker han, är han inte hungrig leker han med pipen. Men vi har bara provat 3 gånger än så länge, skam den som ger sig!

Nu måste jag nog krypa i säng, fast förresten, först måste jag äta nåt mer!

• _koko_

Och just det, ja, vi sover fortfarande i källaren. Men jag har ju min riktiga säng där nu (en oväntad fördel med att köpa två 90-sängar isf en dubbelsäng), så det funkar bra.

• snaily

Vickan
    1/12 *hoppas jag inte jinxade nåt nu*

Koko
    Låter som det går åt rätt håll i alla fall!

• Lapinette

Rödingen blev supergod i ugn med lite kryddor och citron. Till detta romsås + lite extra gräslök, räkor och kokta sockerärtor.

Här blir det lite Mc Nulty dvs the Wire innan det är dags att nanna kudden. Maken undrade just vad det var för "liten" flaska vin jag hade öppnat.

• Tinga

Cicci - hur går det med dotterns ätande nuförtiden? Har hon ryckt upp sig? Hoppas det!

Koko - det går säkert finemang för dig att sy. Man kan ju alltid sprätta upp om det blir tokigt. Min värsta ångest gäller alltid när jag ska klippa till tyget; liiite svårare att rätta till om det blir fel, än en felsydd söm. Fint tyg du valt.

Lappis - jag har inga detaljer om resan än, för det är bara bestämt att jag ska dit, men flyg är inte bokat än, så jag vet inte riktigt hur det blir med "nöjestid". Fast efter resan ska jag ha semester med familjen i sex veckor, så det är möjligt att jag försöker lägga till någon extra dag, för att hinna se lite också. Hinner nog bli trött på familjen sen under de där sex veckorna ändå. Huvuddelen av besöket blir i Tokyo, men troligtvis även en tur till Nagasaki.

• Lapinette

Förresten jag ligger in ett önskemål om en BT-picnic i sommar! Tänkte att vi skulle dricka lite riktig skumpa! Inte bara prata om det .

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge