• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

I-landsproblemet nr 1 för mig just nu: Ska jag gå och träna NU trots att jag glömde bort mig lite o drack 2 glas vin till middagen (= lite snurrig, riskerar att göra situps i roddmaskinen) eller ska jag gå o träna i morgon bitti?

Förövrigt har vi just inlett 5-minutersmetoden med Hektor. Det tog 9 minuter innan han somnade ...

HURRA för Snailybabys hjärta!!!

• passionsblomman

AM,Träna imorgonbitti och ta dig lite mera vin tycker jag.

Grattis till feminutersmetoden. Just den metoden är källan till ett av de klart mest ångestfyllda tillfällena i mitt mamma-liv. Det funkade inte öht och förstakvällen skrek min son i TRE timmar, tills jag själv grät som ett barn inne i badrummet och snyftade i telefon till min hjälplöse sambo: "SÄG att jahaaag intehhe ähär en dåhålig mammaaaaaaaaaa"
    Det var det värsta. Fy fan! Jag kommer öht aldrig mer att ens våga pröva den grejen.

men, som vanligt, det är olika det där med barn...

• viktualia

AM - jag håller med passionsblomman.. träna kan du göra imorgon! drick lite mer vin! fniss!

5 minutersmetoden - hm.. som sagt.. än så länge är Trollet för liten för sovmetoder plus att han sover rätt bra.. men jag skulle nog gett upp långt innan tre timmar hade gått..

• porchez

vet inte om jag är snurrig, men har snaily varit inne?

Jag läste ikapp innan jag skulle träna, råkade somna i ca 5min och vaknade precis innan jag behövde gå

men fortsätter och läsa ikapp nu och bläddrar tillbaka men hittar iaf ingen Snaily? Vad har hänt? varför Grattis?? *nyfiken*

Ego - så mår jag mycket bättre, bättre än på länge, njuter av att vara frisk, kommit in en bra träningsfas och det är vår! Giller livet helt enkelt men man vågar knappt skriva det, händer väl säkert nåt jobbigt som måste bearbetas snart igen

har man blivit bitter om man inte vågar bli glad för att man är rädd för att bli deppig igen??

• Telis

porchez, jaså du kör också 5-minutersmetoden?

porchez igen, jag skvallrade i tråden för jag fick sms från snaily om att dom sett ett pickande hjärta på ultraljudet idag. Hon och maken är ute och firar på restaurang nu och har en bit att åka hem sen.

• _koko_

JAAAA, HURRA FÖR SNAILY, HERR SNAILY och YYYYNGLET!!!

porchez - Telis rapporterade, det var nog därför du missade det.

lappis - Jag har köpt det här tyget och ska sy gardiner till vårt vardagsrum: swetrend.se/page.cgi&ID=1944&kategori=1937 Bilderna gör dock inte tyget rättvisa, färgerna är klarare i verkligheten.

AM - Jobbigt att behöva testa 5MM, men 9 minuter låter ju rätt smärtfritt ändå. Vi körde en variant, 2MM när Conny under en period inte ville somna. Kanske när han var jämnårig med Hektor faktiskt.

Just nu har vi rätt sega läggningar med conny igen, JAAAA, HURRA FÖR SNAILY, HERR SNAILY och YYYYNGLET!!!

lappis - Jag har köpt det här tyget och ska sy gardiner till vårt vardagsrum: swetrend.se/page.cgi&ID=1944&kategori=1937 Bilderna gör dock inte tyget rättvisa, färgerna är klarare i verkligheten.

• _koko_

Men det där blev ju inte så bra... Provar en gång till:

JAAAA, HURRA FÖR SNAILY, HERR SNAILY och YYYYNGLET!!!

lappis - Jag har köpt det här tyget och ska sy gardiner till vårt vardagsrum: swetrend.se/page.cgi Bilderna gör dock inte tyget rättvisa, färgerna är klarare i verkligheten.

AM - Jobbigt att behöva testa 5MM, men 9 minuter låter ju rätt smärtfritt ändå. Vi körde en variant, 2MM när Conny under en period inte ville somna. Kanske när han var jämnårig med Hektor faktiskt.

Just nu har vi rätt sega läggningar med conny igen, han är ledsen och oftast måste både jag och sambon sitta med honom en stund var innan han kommer till ro och kan somna. Som tur är är läggningarna med lillebror jättelätta för tillfället.

• fru AM

Med tanke på att Hektor verkade ge blanka fan i om vi satt bredvid eller ej så tycktes han vara den perfekta kandidaten för femminutersmetoden ... Vi får väl se om det går lika lätt imorgon.

Gjorde som vanligt tvärtom. Har varit och tränat. Nu kan jag dricka mer vin

• porchez

Kokko - nu tror jag att Lappis inte missar tyget jätte fint var det iaf!

Telis skvallrade alltså, var det mitt i barnvagns
    diskussionen så scrolla jag nog en del eller så sov jag mer än jag trodde

Grattis Snaily!! som sagt ännu en anledning att fira, har bara öl i kylen, men blev genast sugen så kanske ska ta en nu!

• _koko_

AM - Bakslag är väl en del av det, men jag hoppas Hektor fattar att han är trygg och att det är skönt att somna utan att gråta först.

porchez - Ja, det blev ju tripletter till och med nu när jag postade om... Hrm... Men jag tyckte det första inlägget såg så svårläst ut...

Hoppas förresten även jag (såklart) att få se AM på tv! Har itne sett så mycket av programmet i fråga, men när jag sett det har det varit underhållande.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge