• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

lappis - Fukuoka, finns det något som heter så???

tinga - Tack, gulle du. Men eftersom det är grym mönsterpassning så är det just klippningen som är problemet. Det ska skarvas på en massa ställen för att få till det snyggt (jag ska göra kappa), så det är inte bara fyra sömmar. Men nu ska jag sluta gnälla, egentligen tror jag också att det kommer att gå bra.

snaily - Ja, vi är på rätt väg. Och att han numera är en glad skit gör ju allt lättare också.

lappis - JA, klart vi ska picknicka!!!

Nu har jag klämt en tallrik naturell yoghurt med lingonsylt och tre rågmackor med MASSA smör och ost. Så nu, sängen!

Hmmm, får man sådär mycket presenter i slutet kan lyxfällan få komma hit också.

• _koko_

Asså det blir ju inte svårare att klippa för att det är mönsterpassning, men eftersom det är mönsterpassning blir det mycket att klippa och skarva, det var så jag menade...

• passionsblomman

Men hörni, vilket jäkla MECK med vulkanutbrottet och all flygtrafik! Vilken tur att vii inte har någon trådis sittandes på någon flygplats just nu!
    ...för det har vi väl inte?

• Lapinette

pb - i restråden har vi en tjej i London som inte kommer hem och på fb har jag ett helt gäng som inte kan resa ut.

• passionsblomman

Lappis, ja i tanttråden har vi ens make som inte kommer hem från usa...Undrans just hur det här kommer att utveckla sig, vulkaner kan ju vara lite mer långsinta än jag, dvs utbrotten varar mer än en stund och kan pågå i åratal....Huga!

• Lapinette

Tror det snart är över .. typ i helgen, fast man vet ju aldrig.

• passionsblomman

Åh, nu skriver en stackars tjej att hennes kille-som skulle komma hem nu efter att ha varit utomlands i ett halvår, inte kan komma. Hon är ju helt knäckt.
    Nä, hoppas det är utpyst och klart snart!

• Lapinette

pb - och min polare kommer att ta sig över till Calais (Dover ... Calaiiiis ... tänker på Style) och hyra bil för att köra upp till Götet.

• Lapinette

Attans vilken tur att våra resor (Österrike och Frankrike) är över ... och nästkommande (London och New York) inte förrän om en månad!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge