• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Tinga - Tokyo är inte dumt men får du några dagar över bara måste du besöka Kyoto ... vänd på bokstäverna (japanska) och du får Ty -kyo. Kyoto är den gamla huvudstaden och kryllar av underbart, vackra tempel. Shinkansen går mellan så det går ganska snabbt att åka.

• Lapinette

By the way ... varför även Nagasaki? Det ligger låååångt söderut (har själv inte varit där). Om det är så att du åker tåg mellan Nagasaki och Tokyo rekommenderar jag ett stop i Hiroshima och ett stop i Kyoto.

• Tinga
    Lapinette skrev 2010-04-15 21:47:56 följande:
    By the way ... varför även Nagasaki? Det ligger låååångt söderut (har själv inte varit där). Om det är så att du åker tåg mellan Nagasaki och Tokyo rekommenderar jag ett stop i Hiroshima och ett stop i Kyoto.
    Därför att en av kunderna finns där. Jag måste ju jobba lite också.
  • Tinga

För övrigt är Kyoto noterat som väl värt ett besök.

• viktualia
    Lapinette skrev 2010-04-15 21:40:56 följande:
    Förresten jag ligger in ett önskemål om en BT-picnic i sommar! Tänkte att vi skulle dricka lite riktig skumpa! Inte bara prata om det .
    jag är PÅ!!!

hm...sova var det...
  • Lapinette

Tinga - nej, vad trist ! Men om du kan ta Shinkansen från Fukuoka till Tokyo så skulle jag som sagt var rekommendera ett stopp i Hiroshima och absolut i Kyoto. Fast blir det "bara" Tokyo så finns det även där massor att se. Inte ett du avis!

• Lapinette

Vickan, absolut BT-picnic och champagne!

• MSW

Måste in och jubla lite för snailys skull!! SÅ härligt!!
    *noterar bf* Vill du kanske till och med vara med på "Listan" nu?

Godnatt!

• Lapinette

Tinga - trist att mina bilder inte är digitala så kunde jag skicka över från de ställen vi besökte när jag var där. Åkte runt i dryga 3 veckor och så massor!

• Tinga

Lapinette skrev 2010-04-15 21:57:30 följande:

Tinga - trist att mina bilder inte är digitala så kunde jag skicka över från de ställen vi besökte när jag var där. Åkte runt i dryga 3 veckor och så massor!
    Det får helt enkelt bli en semester i Japan så småningom, så att jag hinner se alla underbara platser du nämner.
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge