• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

lappis
    say WHAT?!?! 3-4 timmar?!? Yeiks!!! Ni får boka en retreathelg i Lappland efter det.

EA
    Usch, det är så ledsamt att det inte fungerade för er också. Väntar du på mens nu för att kunna börja spruta sen igen eller?

• Lapinette

Fru E - vissa får dålig hy andra går upp i vikt (av IVFandet) och samtliga får psykbryt!

Nej, ska nog packa ihop så jag inte missar även nästa buss.

• Lapinette

Fru E - och maken som inte litar på någon (typiskt fransk tror jag) utan undrade om våra papper var under sekretess och varför vi skulle lämna in allt detta. Hi, hi .. hon visste inte riktigt vad hon skulle säga.

Nej, nu MÅSTE jag gå!

• nennesjuttioåtta

EA
    tack för tipset! Jag har blivit lite bättre sen jag bytte rengöring (till Rosenserien) så jag funderar på deras hudkräm också. Vilken olja? Vi har raps-, oliv-, barn- och havandeskapsolja att välja på.

• nennesjuttioåtta

åh det måste jag med. Eller cykla. Lockar sådär. Men Nancy blir nog glad då så hon får ut och springa av sig lite. Igår sprang hon som Usain Bolt rätt mot en lönn och kom väl en två meter upp på stammen innan hon inte riktigt visste hur hon kom dit eller varför. Trots nyklippta klor. Sen klättrade hon även uppför husses ben när han bjöd på köttfärs.

• nennesjuttioåtta

nej hörrni. Hej då. Eller nej... Hej! Eller va fan säger man...

Hä på dä!!!

• Fru E

Nenne- är så glad för att du äntligen fått en söt mage men ibland får man en stor knäpp och påminns om att det där hade kunnat vara jag OM det hade gått vägen

Hmmm.....olivolja skulle kunna vara bra liksom barnoljan...

Normalt brukar tanten komma vid månadsskiftet så visst är det den vi väntar på för att få gå vidare till gå igen......och det är det tålamodet som jag saknar

• passionsblomman

Joo, lite populär då.. men har man flyttat så galet mycket som jag gjort i mina dagar så har det nog blivit nödvändigt att ha mycket av tryggheten i sig själv och veta vem man är. I det perspektivet så står jag väldigt rakt för vemoch hur jag är och bendar inte over backwards för att passa in till varje pris. Jag har dessutom ingenting emot att tillbringa ganska mycket tid ensam.

Men man behöver ju känna en allmäntrivsel, och det gör jag baske mig redan. Vi har babblat med tillräckligt många för att det alltid är folk som hejjar när man kommer ner till affären, skolan, träningen osv.

Sedan är det ju lite vad för område man bor i också. Våra närmsta tre grannar är alla generationen över oss och har vuxna barn och barnbarn. Det blir inte riktigt samma sak som om det var tre familjer som alla hade småbarn i samma ålder och var mammalediga.

Me,. de vi snart ska käka middag med är vi ju jätteglada för.
    Och hon som bjöd på kaffe. Vi känner oss välkomna. Jag tänker skita i neggo-kvinnan fortsättningsvis.

muggles skrev 2010-04-15 16:54:58 följande:
    EA: är det fortf duschsex som gäller?PB: fast jag måste erkänna att jag nog vill vara lite populär (vill inte alla det?). Där vi bor har ju flera bott i över ett år och det märks att de känner varandra för de fikar hos varandra och grejer tillsammans i trädgården och så. Sedan är alla väldigt trevliga mot oss också, men än så länge känner vi oss en aning utanför. Men så har vi ju inte bott där mer än 3 mån och nu först börjar alla komma ut ur sina hålor. Sedan vet jag att jag är rätt pratig och har lätt för att få kontakt med folk så det ska nog ordna sig.
  • passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2010-04-15 17:05:44 följande:
    lappiseller hur! hej då!!!jaha, jaa okej, hejdå fast vi har ju inte sagt hej än...
  • passionsblomman

Oj, mina inlägg kom lite sent i det hela, jag fick ta paus för att skjutsa sonen till innebandyn och så handla middag.

Lappis, tycker verkligen din man gör helt rätt i att grilla dem lite tillbaks! Så det så!

Jag tar gärna en öl så här i efterhand, tack så mycket.

Finnar, ja det har jag fått. Fast enstaka men ENORMA, senaste sitter just nu i örat och gör ont som satan. Jag kan inte ligga med huvudet mot kudden på den sidan.
    Fett hår får jag också, som en annan tonåring.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge