• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Snaily - tjoho, vad gött med det pickande hjärtat! Jättegrattis!

Nenne - det finns ju trehjulingar med ett stort hjul framtill också, så det måste inte nödvändigtvis vara små hjul bara för att de är svängbara. För egen del fattar jag inte varför man köper med fyra fasta hjul nuförtiden, när det finns låsbara svängbara. (Jag vet; jag har sagt det förut, men det tål att upprepas. )

Hinner dåligt med att läsa ikapp, för jag måste jobba en stund nu. Gick tidigare från jobbet idag för att ha matdiskussion med dagis, och det gick jättebra. Nu ska vi prova att bara ge Piff puré till lunch där under ett par veckor, för att se om han äter något då.

Idag har jag planerat in en jobbresa till Japan i början av juli. Ser verkligen fram emot att komma dit, även om det självklart mest kommer att bli jobb. Ska träffa några av företagets säljare och tillsammans med dem besöka några viktiga kunder. Jag har aldrig varit i Japan förut, så det ska bli jättespännande. Lappis, du kanske har några bra vett- och etikett-tips?

• Lapinette

Vet inte om du har travat iväg till träningen annars kan jag förvarna ... MAN SKA INTE TRÄNA OM MAN HAR DRUCKIT ALKOHOL! Har själv gjort och trott jag skulle få hjärtattack.

• FruCicci

Hallå...

Vad ni har skrivit! Phuu tog ju hur länge som helst att läsa i kapp och så glömmer man vad man ska kommentera.

Skålat har ni gjort, med både öl och champagne! Gött! Skål!
    jag kör på Lappis stil, med champagne!

Mycket mycket barnvagnar!
    Jag kan bara hålla med om att svängbara framhjul är grymma.
    Sen Nenne, förlåt nu, verkligen, men den där Emmaljungan city crossen har en jag känner och den är värdelös! varukorgen är skitliten, den är låg, dvs man plockar upp barnet långt ner i markhöjd sen är det inget gung i den. Jag skulle tänkar om!
    Håller med Telis, att Brio Go är både snygg och skön, bara liggdel, bra varukorg o ja- den skulle jag köpt om det var aktuellt.
    Jag har en X-Lander XA. Den är helt fantastisk enligt mig, jag är sååååååååååå nöjd med den! Den har nämligen luftpumpade svängbara framhjul och sen hade ingen annan den i sthlm, jag ville vara lite udda. I mitt område har alla Bugaboo, som jag tycker är ful eller Urban Jungle.
    Jag tror inte att man säljer så mycket osäkra barnvagnar, så ett hjul fram som man dessutom kan låsa, ska man nog inte haka upp sig på, men jag föredrar själv 4 hjul.
    En mycket prisvärd vagn (dock med 1 hjul fram) är Baby Travel, Babyproffsens egna märke, jag o AM har den i tvillingvagn. Jag har aldrig använt bilbarnstolen på chassit, så inget jag skulle säga att man behöver fundera på, men så handlar jag inte på stormarknader heller, och gör jag det så tar jag inte med barnen.

Hur som, det finns bra och dåliga saker med det mesta...Lycka till!

Kokosen, jo du jag hittade mössan i min fruktskål i köket.
    Tack själv, alltid kul att ha kräftskiva vid fel årstid! Du får den när vi sse snart

Mugglan, ur är det med dig Symptom ????

• Lapinette

Tinga .... åhhhh, jag blir grön av avund! Vart exakt ska du och hur många dagar har du på dig? Får du någon egentid? Självfallet har jag massor att komma med .. .men inte restaurangtips för de är nog ganska så gamla .

kokisen - tyget var jättefint och skirt! Me like!

Här har vi lite middagsuppehåll då rödingen inte var riktigt klar än. Har målat garderobsdörrarna och mig själv och sen blev de chèvre chaud och nu röding.

• Lapinette

Cicci - tänkte på dig på vägen hem idag och tyckte det var länge sen du var här inne och så dök du faktiskt upp!

• snaily

Hej alla sötnosar, nu är vi äntligen hemma! Tack för alla gratulationer!

Tinga
    Kul och spännande med Japanresa!

Koko
    Fint tyg!
    Skönt att Lillebror är lätt att lägga - hur sover han på nätterna nu? Sover ni fortfarande i källaren?

Jag är lite mör efter 40 mils bilkörning idag (och då var det inte ens jag, utan maken, som körde IN till stan). Nu blir det lite te framför Lyxfällan och sen sängen - har nån variant av bakjour i natt på grund av magsjuka som härjar bland kollegorna. Hoppas SÅ att slippa! Mådde lite illa idag, men hoppas verkligen inte det beror på magsjukevirus, utan kanske bara på lite hormoner!

Var hos virriga doktorn - för dagen inte alls särskilt virrig faktiskt - på VUL på eftermiddagen. Fick se en liten liten vit pixlig fläck som skulle föreställa vårt Yngel, och inuti fläcken ett fladdrande flimrande hjärta. Så härligt!
    Doktorn sa att jag bara ska vara glad som inte har drabbats av så många jobbiga symptom än, ska försöka ta fasta på det nu! Jag kommer ha svårt att inte oroa mig fortsättningsvis också känner jag, men ska jobba på det! Nu kanske vi till och med vågar räkna ut ett BF-datum, lite på skoj så där!

• Lapinette

Tinga - titta in på restråden och skriv lite mer info om din resa så ska jag försöka svara och kan inte jag så kanske jag kan få lite experthjälp från Yokohama. I know, varför pratar jag om Namibia och Argentina när jag borde åka till Japan?!

• Lapinette

snaily - hurrrrrrrrra, hurrrrrrrrrrra ... hoppas du ursäktar men vi började festa redan i eftermiddags när Telis talade om nyheten ... så vi är lite runda under fötterna nu.

Säger bara f'n vad underbart! Är så glad för er skull. KRAM

• Lapinette

Nej, tillbaks till rödingen och maken !

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge