• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Nåja Telis går inte fläcken bort så kan du ju göra om behandlingen. Går den bort i första vändan så vet vi att man inte behöver låta den ligga och dra ...

Nenne aha: Ground borde väl (?) då vara det samma som båtfrakt och kanske det billigaste? Levererar de till Sverige?

• Telis

UPS Ground borde ju rimligtvis vara allra billigast men det kan ju ta en jäkla tid.

• fru AM

De gånger jag har burit omkring på min barnvagn är lätt räknade ...

• nennesjuttioåtta

verkar som de där 4 alternativen bara gälelr inom USA, men varför kan man då välja Sverige!?!?

• nennesjuttioåtta

nä, det verkade funka ändå

• Oupsie

Hej hej .

Har inte så mycket att tillföra i vagndiskussionen mer än att rent estetiskt föredrar jag vagnar med 4 hjul. Men vad vet jag, jag behöver nog inte fundera på vagnar på ett bra tag.

Wiii, grattis Snaily .

Muggles, låter som en kul kurs. Du har inte några snabba tips. Ehh, jag ska tydligen hålla tal imorgon . Hur hände det .

AM, snööö? Nä, vad trist väder. Här är det strålande solksken.

Tinga, kul med Japan . Jag läste ett reportage för ett tag sen om hur det var att jobba i Japan vs. Sverige, men jag har nog slängt den tidningen.

Nenne, fy vad jobbigt att hon vägrar sova på nätterna. Är inte så bra på katter så jag har inga tips att komma med.

• nennesjuttioåtta

nä, men ska man lyfta upp nästan 11 kg i bilen ett par gånger så blir man stark.
    Sen märkte vi på crescenten att den var tung att svänga med (med fasta hjul) och hade tyngdpunkten långt fram. Så då gör ju vikten skillnad. Då är det ju bättre med svängbara hjul.

nej för faaan, nu pratar vi om något annat,

• Fru E

Ni andra ivf:are vet ni varför vissa ska ta halva ovitrellesprutor även efter äp och et?

God morgon förresten

Nenne-det är bara att vänja sig vid sömnlösa nätter

• Telis

AM, ja jag har ingen aning eftersom jag har en lätt vagn men blir det inte jobbigare att köra en som är tung? Fast två kg hit eller dit gör väl varken till eller från.

• Telis

Fru E, har aldrig fått göra så så jag har tyvärr ingen aning.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge