• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • passionsblomman

Bruttan, det var väldigt bra att be om hjälp!
    Det blir ju faktiskt dubbelmoral omman tycker att mn kan hjälpa alla andra och då ska de ta emot utan dåligt samvete, men själv ska man inte kunna det.

Idag har jag haft ont i huvudet igen på fm men inte lika illa som förra gången. Sedan har vi varit med sonen för andra vaccinationssprutan. De hade massor över så vi fick varsin vi vuxna också.

Nu känner sig min sambo genast lite sjuk....

Han frågade efter vårdcentral och så "ifall hman skulle bli dålig"

Då sa jag "om du blir lite dålig så tar vi lasarettet och akuten direkt, för allas bästa och din överlevnad"

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-01-15 14:05:46 följande:
    . Nu känner sig min sambo genast lite sjuk.... Han frågade efter vårdcentral och så "ifall hman skulle bli dålig"Då sa jag "om du blir lite dålig så tar vi lasarettet och akuten direkt, för allas bästa och din överlevnad"

Stackars karl, du kanske måste lägga kalla handdukar på hans panna....
    Eller hota med att boxa till honom på sprutsticket om han inte klyver färdit veden NU!!!

• passionsblomman

Oh, NEEEEJ-tänkte inte på det! Nu kommer han ju säkert att ha en öm bulle på armen imorgon och RAKT inte kunna veda....

Undra om hot fungerar mer effektivt än tillexempel mutor i form av vin till middagen i detta fallet? *funderar*

Fjällbruttan skrev 2010-01-15 14:08:28 följande:

Stackars karl, du kanske måste lägga kalla handdukar på hans panna....Eller hota med att boxa till honom på sprutsticket om han inte klyver färdit veden NU!!!
  • Diz

Jag röstar på en kombination av hot och mutor...

• Heloise

haha, klart jag inte kan skylla på jobbet, speciellt inte när vi jobbar på samma ställe...

Fjällbruttan skrev 2010-01-15 14:01:48 följande:
    Nu klickade det till i min hjärna... det tar ett tag just nu  HELOISE!!! Vad är det för trams att skylla på jobb när du ska vara kanin???*Nynnar glatt på ...4sekunder, underbart är kort*  
  • passionsblomman

Hihi! Ja. Mer än något annat så ska vi nu se hur humöret är när omskrivna öm-armade sambon kommer hem igen snart. Han är på samtal med en snubbe som är chef för ett företag som tydligen tänker expandera och det lät som att de nog vill ha honom först som extra resurs, men det fanns visst även en annan framtid att tala om....

Detta är MYCKET spännande, då snubben förut låtit glatt överraskad i fråga om sambons meriter och eftertänksamt sagt att "det här låter ju väldigt intressant"
    Dessutom har han fåt ett ordningsvaktsförordnande i vårt ny län nu också och bra kontakt med ordningsvaktsföreningen. De ringde in honom på ett inhopp imorgon natt.

Nu hoppas ju jag då att det inte ska bli så att han får dutta på TRE ställen och därmed sätter familjen i sitsen att det slutar med att han jobbar JÄMT och att de ringer HELA tiden för att de har folk sjuka och bluttanblä.
    Jag vill att han får en heltidstjänst-helst som gruppledare på det här nya och så kan han komplettera det med dörrjobb i den utsträckning som blir lagom.
    Den nuvarande tjänsten kan hans chef därmed stoppa upp någonstans, eftersom hon inte är snäll och trevlig.

Fast varför spekulerar jag? Han kommer ju hem snart och då får jag väl höra vad de sa.
    Och utifrån vad de sa ligger hans humör någonstans på skalan och där får sedan avgöras om han behöver lite mutor...

• Sonja68

Aleta; jag förstår din oro så väl...
    Har missat en del när jag varit borta så länge, men visst var ni ju på magnetröntgen eller nåt sånt just innan jul? Fick ni svar också?
    Jag ber för er lillskrutta ska du veta ♥

• Sonja68

Det är HEMSKT när de är sjuka de små liven...

• passionsblomman

Ja jag skulle JUST skriva det, att ni ju är på samma ställe och ni har väl för tusan ett lager eller så på den däringa affär´n.

Heloise skrev 2010-01-15 15:02:03 följande:
    haha, klart jag inte kan skylla på jobbet, speciellt inte när vi jobbar på samma ställe...
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången