• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Sonja68
    Cantaton skrev 2010-03-12 13:45:12 följande:
    Så deppig idag...
    Nejäh! *kramar om* Är det nåt särskilt som hänt just nu eller som du funderar på?
  • Cantaton

Nä... jag var uppe klockan 8 (bra för att vara jag) och tvättade. Men jag har inte lyckats jobba något. Och jag har ångest över att mamma ska komma hit på middag för jag vet inte vad jag ska laga, och jag måste handla, och det känns så stökigt och jag känner mig sådär värdelös idag igen. För varje dag jag inte jobbar vet jag ju att jag måste ta igen det nån annan dag. Och hur ska jag orka den där andra dagen??

Men jag är stolt över att jag tagit reda på namn och nummer till kuratorn på sjukhuset och ringt dem när de efter en vecka inte ringt mig.. Så nu har vi ju bokat in tid... Och jag har tackat nej till ett uppdrag, vilket också var jobbigt, men jag gjorde det. Och jag har givit besked angående en kurs osv. Så jodå, jag har gjort småsaker. Såna där som jag faktiskt i vanliga fall (när jag är mitt normala jag) tycker är de jobbigaste. Att ta tag i och ringa de där små samtalen. Men sedan blev jag trött och lade mig och läste. Har bett en kompis ta ut mig i solen och hon kommer om 20 minuter och går med mig ner till Västerbroplan. Därifrån kommer hon att åka vidare, och jag skulle kunna handla till ikväll...

• Sonja68

Cantaton. Gläd dig åt de små stegen. Köp hämtmat till mamma. Och njut av solen med väninnan. Önskar jag kunde komma och hjälpa dig på något sätt.. men sitter geografiskt 100 mil fel Massor av kramar och mina varmaste tankar får du i alla fall!

• dfk

Heloise, listig kisse! Det finns ju massa god mat därinne förståss! Snart kanske hon börjar använda toalettstolen och spolar efter sig, fniss!
    Mina gryn har också lite speciella saker för sig. Dom är väldigt uppfinningsrika.
    Är så sugen på en till katt. Om man har två kastrater, honor, vad lämpar sig bäst då? Mammakatt är lite vresig och dan ibland, men väldigt kelig. "Lillstrumpan" är lite halvskygg och pipig. Men dom passar varandra bra, ibland blir det lite kattfight så tussar yr, men inte att dom klöser eller biter så det blöder.
    Spelar det någon roll om man tar hona eller hane?, ni som har fler katter..

Sonja, jodå med mig är det bra! Jobbar mycket nu bara.
    Det är roligt att läsa om att du har lite skinn på näsan. Det är bra att de får fixa det där sinsemellan. Har det lugnat sig med din chef som var sådär kontrollerande?

• dfk

Cantaton, hoppas att du får en mysig kväll med din mamma och att promenaden med vännen blir skön!

• Cantaton

Sonja, tack för omtanken. Jag somnade och vaknade abrupt av ringklockan på dörren. Jag var så trött att jag skakade långt efter att jag kom utanför dörren. Men vi promenerade bort i solen. Sedan skulle hon ta en buss och då gick jag in i affären och handlade. Det blir kyckling och risotto. Efterrätt orkade jag inte ens tänka på, så eftersom sambon önskade glass och mamma är förtjust i marängsviss blev det det senare. Lägligt nog träffade jag grannen i affären. Vi känner inte varandra alls, de är relativt nyinflyttade (faktiskt är paren på båda sidor om oss nyinflyttade), så först kändes det jättejobbigt när jag var så nere. Men sedan var vi klara samtidigt, så då promenerade vi tillsammans hem. Han var jättego och erbjöd sig att bära åt mig (vilket han inte behövde, och vilket mest hade försvårat för honom eftersom han redan hade en kasse och höll hunden i koppel i andra handen). Trevligt att säga mer än "hej" i porten

Jag känner mig nu lite lugnare.

dfk, tack

• Heloise

Dfk; vi har 3 honor, 2 kastrater och terroristen ska snart kastreras oxå. Könet spelar säkert ingen roll, däremot tror jag att ett udda antal är mindre bra, utifrån egna erfarenheter. Fluffisarna hänger ju ihop och terroristen är som en skitjobbig( i deras ögon) lillasyster som oxå vill vara med att leka. Vi skulle ha skaffat 2 nya istf 1, men nu är min smärtgräns nådd. Inga fler katter!
    Däremot har jag lärt mig en läxa och kommer inte att ha 3 katter igen.

• passionsblomman

Heloise, ni kanske ska komplettera med en hund..

Han kanske råkar svälja en av kissarna av miss-tag så blir det lagom?

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-03-12 12:48:40 följande:
    Hon är jättegrinig för att Panzer har kattsäkrat kylskåpsdörren. Går runt och tjurar, dessutom så avslöjade hon sig totalt igår, när hon slet och slet med dörren, efter att den vart kattsäkrad.Goooo Sonja!
    Och man förlåter dem allt, bara för att de är så söta! Snuttar!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången