• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Soldemor
    dfk skrev 2010-03-12 15:11:04 följande:
    Heloise, listig kisse! Det finns ju massa god mat därinne förståss! Snart kanske hon börjar använda toalettstolen och spolar efter sig, fniss!Mina gryn har också lite speciella saker för sig. Dom är väldigt uppfinningsrika.Är så sugen på en till katt. Om man har två kastrater, honor, vad lämpar sig bäst då? Mammakatt är lite vresig och dan ibland, men väldigt kelig. "Lillstrumpan" är lite halvskygg och pipig. Men dom passar varandra bra, ibland blir det lite kattfight så tussar yr, men inte att dom klöser eller biter så det blöder. Spelar det någon roll om man tar hona eller hane?, ni som har fler katter..
    En lten kille kanske? Tjej var ju inte den stora hiten här, iaf int om man frågar Häxan Surtant (aka Solde). Men det gick bra när Amaretto kom hit, så ja, kille kanske kan vara bra för tanterna.
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-03-12 15:41:15 följande:
    Heloise, ni kanske ska komplettera med en hund.. Han kanske råkar svälja en av kissarna av miss-tag så blir det lagom?
    Det var inget roligt skoj alls!!
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-03-12 16:20:30 följande:
    vad är det för text som innehåller "tills att blir gråt"?
    Det är en av trosbekännelsepsalmerna, "Jag tror på en Gud", 766
  • passionsblomman

Jooo, för kissungen, som numera är terrorist var ju faktiskt min från början, så det var ett extra ironiskt, elakt skämt som jag tror Heloise inser.

Soldemor skrev 2010-03-12 16:23:59 följande:
    Det var inget roligt skoj alls!!
  • Cantaton

Åh, tack. Jag bara kände för att läsa den, men kom inte på vad det var. Kopplade bara till kyrkan

Soldemor skrev 2010-03-12 16:24:42 följande:
    Det är en av trosbekännelsepsalmerna, "Jag tror på en Gud", 766
  • Heloise

Blomman: jo men precis en hund skulle verkligen göra allt mkt bättre hahahahahahahaha, om hunden ska knapra på en misse så misstänker jag att det är Smulan som ligger närmast till hands eftersom han aldrig skulle kunna fånga de andra. Det är ju synd eftersom Smulan är den som aldrig ställer till nått, ibland undrar jag varför jag prompt skulle ha fler missar för när jag hade den mest perfekta missen någonsin. Men sen så kommer de andra och så älskar man dem lika mkt, men på ett annat sätt.

Klart man fortfarande tycker om sina katter trots allt de ställer till med. Men Tirza är väldigt billig just nu, hon hittar bara på en massa otyg hela tiden, klöser sönder tapeterna, öppnar saker, har ner saker. Det är som om hon går på nått uppåttjack 24/7.

En tant på jobbet klappade mig på magen ömt i dag och viskade " ska ni ha en bebis"...

Tänkte svara, nä sorry tanten jag är bara fet som en julgris, redo att sprängas, men hon hade säkert blivit ledsen då, så jag nöjde mig med "inte vad jag vet".

• passionsblomman

Heloise, hon kanske har ätit några svampar därhemma i skogen där vi bodde förut...

Åh vad jobbigt det är när folk säger sådär! Eller när de säger "jaha, och borde inte ni ha skaffat XXX ett par syskon vid det här laget. Tänk på att det blir försent snart!"

• passionsblomman

Förra helgen träffade vi min pappa. Han berättade om sin gamla faster, som alltid varit smal som ett rö och som han fick leta XXS till när han hjlpte henne handla när hon flyttat till hemmet. Hon är 96 bast förövrigt.

...."men nu förstår du har hon ju gått upp nåt enormt, hon har nästan blivit lite fet. Hon ser nästan ut som du numera."

..............................................................

Min sambo tuggade frenetiskt på sin underläpp medan han av all kraft försökte hålla sig för asgarv, samtidigt som han såg utan tt var alivrädd att jag skulle kasta mig ut över bordet i en knivattack-, eller ännu värre-brista ut i en klimakteriell gråtattack av monumentala mått.

Själv tittade jag på min far utan ett ord.

"men jag SA inte att DU var fet"

Jo, sa jag mycket stilla och med ett bedrägligt lugn. (Ungefär som en krokodil som ligger där och ser död och oberörd ut)
    Det gjorde du.

...........

Jag förklarade sedan värdet av att vid hans ålder kanske ta och lära sig att inga kvinnor- inte heller döttrar eller Ex fruar är särskilt välvilligt inställda eller oberörda av kommentarer gällande vikt och form. ÄVEN om de verkar ha självdistans och/eller självinsikt.
    Inte ens om de själva kritiserar sin vikt ska han göra det.
    Kanske särskilt inte då.
    Och i synnerhet inte samtidigt som de genomgår hormonbehandlingar...

• Fjällbruttan

Men Blomman, ska du få ut ditt farsarv nu i dagarna??
    För han föll väl död ner efter krokodil-looken
    Snacka om att fastna med stövlarna i gyttja... Kramar dig lite extra.

Jag har ju en svärfar som är smidig som en ångvält...
    Igår var jag lat som inte plockat upp alla leksaker... idag sa maken åt honom att vi ska ha städhjälp åtinstone tills
    Grodan kommit för jag fick inte göra NÅGONTING, lite spakare blev gubben..

Fast idag har vi faktiskt städat hela sovrummet från golv tilltak och möblerat om, så nu rymmer vi in Grodans vagga
    Det är därför jag inte hunnit terra er, för sen har jag sovit på soffan

Heloise, hade varit kul med ett besatt kylskåp
    Men klurig liten kisse, Tirza terrorist är verkligen ett passande namn

Sonja, you rules!!! Hoppas ni får en underbar dag ute imorgon!!

Canta, kyckling och risotto lät kanongott, det får det bli här imorgonkväll, tack för tipset och kramar i massor så du får lite mer energi!

Kram till alla er andra, nu ska jag värma spagetti i micron till mig och lilla vild, maken är och flyttar runt snö i backarna...

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången