• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2010-02-12 22:40:13 följande:
    Gärde, är det inte ett sånt de har i Stockholm? Trädan fattar jag, men här nere heter det nog äng? Eller? Ingis!!! Va hedår de?
    Åkermark som ej brukas utan får vila ett år (så gjorde man förr) heter att det(åkern) ligger(?) i träda.
    Liiiite osäker på prepositionerna där känner jag...men vi har väl ngn svensk-läraret här...
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2010-02-15 08:36:31 följande:
    Alla hjärtans dag-kram i efterskott till er, mina söta vänner!Vi har haft en jättetrevlig helg. 60-års festen i lördags var väldigt lyckad, det var så trevligt att träffa släktingar som man inte ser så ofta. Igår bärjade vi dagen med god hotellfrukost, därefter bad vi om senare utcheckning och slappade på rummet ett tag till Sen fikade vi hos bästa väninnan med sambo, innan vi körde hemåt och avslutade med pyttipanna och alla hjärtans dag + 11-årsdagsmys i soffan.
    Låter som en toppen helg!
  • ingenjörsbruden

Här höll maken på att få rotmos o korv på alla hjärtans dag.....men han hade kommit ihåg o köpt lite choklad o ett gulligt kort...så han slapp rotmoset den dagen...

Hela helgen har vi monterat bokhyllor, tvättat, städat, monterar badrumsbeslag, hängt upp gardiner o ja.....1000 grejor till...börjar bli rätt trött på at6t fixa o trixa hela tiden....
    Nåja snart e vi klara

Nä nu ska vi göra oss iordning....bvc idag....sprutor....

• Daa

Jaa, jag skulle ju det. Tänkte faktiskt på det i lördags. Men de där deppdikena överraskar. "Didn't see it coming", så att säga.

Nu får du flytta lite på dig, så du inte är i vägen när jag ska försöka kravla mig upp, och ge mig ett handtag istället.

Ninnnis skrev 2010-02-15 08:09:24 följande:
    Men du skulle ju säga till innan!*kastar mig raklång över diket*
  • Daa

*vinkar till Ingis* Lycka till på bvc. Pussa på Bella Breakdance från mig.

• Daa

Bruttan: härliga dagar i Umeå, låter det som. Hur mår äldsta idag? Låter otäckt med snöblindhet.

• Daa

Jag har kollat lite hur det är i paltriket med de där ängarna. Man kan visst säga lägda, men det spelar ingen roll, har ändå inte hört det förut.
    Gärda funkar bra. Träda, det är något som en äng kan ligga i. (o, så nöjd med den formuleringen. )

• Daa

Om sisådär en och en halv vecka väntar jag indianbesök. Lite irriterad på min dumma kropp som redan nu börjar signalera.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...