• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Nu blev jag tvungen att fråga min halv-västerbottniske make och han vet vad en lägda är. Han hävdar att det heter så här där vi bor också, men jag har aldrig hört ordet.

passionsblomman skrev 2010-02-12 20:03:25 följande:
    ..och i Västerbotten har de också lägdor.
  • Daa

Måste kolla vad det egentligen heter i paltriket...

Sonja68 skrev 2010-02-12 20:04:30 följande:
    Men Daa då!!! Träda, det vet du väl vad det är?! En äng/åker som ligger i vila heter träda. I alla fall i Kalix. I Paltriket heter det kanske nå annat Hihihihihi!
    Och ja, du var snabbare än jag på att logga ut. Trots ryktet som florerar kring dem som bor där du bor.
  • Jenny står brud 090801

Blomman: Rolig idé. Vi hade vinter-os med vår klass på jobbet. Är så trött nu så jag orkar inte beskriva hur vi gjorde, men jag har lite förslag på tävlingar som ni skulle kunna göra. Kan berätta de under helgen någon gång.... förresten har din son prickat in en väldigt bra dag att fylla år på

Här görs det inte många knop ikväll, vi är verkligen helt slut båda två. Men det är ju fredag så då får man väl vara trött.

Imorgon skall vi på kalas, var inne istan en runda i eftermiddag och shoppade en klänning. Hittade en jättefin jeansklänning på sisters så ser fram emot att klä upp mig lite imorgon.

• Hvidbrud

Gärde, är det inte ett sånt de har i Stockholm? Trädan fattar jag, men här nere heter det nog äng? Eller? Ingis!!! Va hedår de?

• Hvidbrud

Tetid med himmabakade blåbärsmuffin, i lillmuffins ära. Måste nog kopla på sittdelen på vagnen, idag fick min Lill flicka nästan tuppjuck i vagnen för att hon inte fick komma upp... 6 mån nästa vecka....

• Sonja68

Vinkelivink och kram och puss.
    Jag hade nyss en flicka sovandes på var sin sida om mig, men nu har jag stoppat ner dem i sina respektive sängar. Men det är nästan så jag hoppas att de kommer vandrande till mig på natten. Ensamt och kallt när maken är borta!
    Själv slumrade jag också till under Let's dance.
    Nu ska jag ta mig ett glas rött och fundera på vad jag ska sjunga på min väninnas bröllop. De har bett MIG sjunga, gulp, jag är ABSOLUT ingen solosångerska Blir skitnervös av bara tanken. Men hon sa att det skulle betyda så mycket för dem.
    De träffades första gången via mig kan man säga.

• Hvidbrud

Mysigt med killar och tjejer! Det är fredag, det!
    Här har det visst snöat under natten, det hör inte till ovanligheterna längre... Ljuset har börjat vända tillbaka och det får mig att längta så det värker, efter vitsippor och krokus och alla de små vårtecknena som dyker upp. Fågelkvitter pch doften av solvärmd mark.
    Får besök från Danmark idag. Makens bästa väninna. Härlig tjej med bebiabstinens, så Esther ska nog bli gosad tusan i kväll! Vi bjuder nog på sushi. Lagom lata... Synd att jag åt upp alla muffins igår, men jag får se om jag inte kan trolla ihop nått gott till efterrätt. Sonjas marängdröm/ crispkaka frästar!
    ha en härlig dag härliga madammer!

• Jenny står brud 090801

Låter härligt med besök i helgen! Har det redan gått ett halvår sedan lilla E föddes, åhh vad fort tiden går! Blir det ½ års kalas nästa vecka då?

• Jenny står brud 090801

Blomman: Som jag skrev igår hade vi vinter-os med vår klass i veckan för att få ihop dem lite och lära sig sammarbeta. En bra idé som min kollega kom på var att inte ha samma lag hela tiden utan att man byter efter varje gren, då lär man känna fler vilket kan vara bra i ert fall eftersom det är ganska nya människor va?

Började med att tända os-elden, denna brann sedan under hela tiden. Man kunde gå dit och värma sig och vi satt även runt den och fikade.

Vi hade: Snörugby, en enklare variant där man bara fick tackla snällt. Ju fler passningar man hade inom laget ju fler poäng fick man.

Pulkaåkning i backe. Man skulle inte bara komma så lång som möjligt utan även plocka upp saker på vägen. Den som inte satt på pulkan fick hjälpa till och putta och styra under vägen ned så mycket som det gick. Inte så svårt, men väldigt roligt...

Sen hade vi skidåkning med hela laget på samma skidor.

Kanske något du kan få lite tips eller idéer av!?!?

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...