• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68

Bra ide hur som helst Blommis! Jag skulle gärna gå på en sån fest, särskilt om den är hos dig

• Sonja68

Jag är solokvist jag. Maken är ju i Moscow... Sån tur att jag har flickorna, det blir aldrig tråkigt och ensamt när jag har dem ♥

• Sonja68

Nu börjar det!! Let's dance alltså. *vink-vink*

• passionsblomman

En åker med gräs på...
    Nä, en bit öppen obruten mark får man väl beskriva det som.
    GÄRDE måste du väl för tusan veta vad det är?? är du helt dansk eller kvinna???

Hvidbrud skrev 2010-02-12 19:55:09 följande:
    Gärde och längdan. Men vad tusan är det? Åkern?Låter som ett jättebra initsiativ blommis!
  • passionsblomman

I Jämtland heter det då lägda iallafall.

Sonja68 skrev 2010-02-12 19:58:08 följande:
    Hallå! Jag ska också äta popcorn och ha fredagsmyyyyyyys. Om det så är det sista jag gör Lägdan? Aldrig hört. Menar du trädan?! Daa, visst heter det trädan va'?!
  • Daa

Har inte hört något av det...
    Gärdan är nog det närmaste. Lindan?

Sonja68 skrev 2010-02-12 19:58:08 följande:
    Hallå! Jag ska också äta popcorn och ha fredagsmyyyyyyys. Om det så är det sista jag gör Lägdan? Aldrig hört. Menar du trädan?! Daa, visst heter det trädan va'?!
  • Daa

Vink-vink, Sonja!

Men vänta. Jag ska ju också se på tv nu! *loggar ut*

Massa kramar!

• Sonja68

Men Daa då!!! Träda, det vet du väl vad det är?! En äng/åker som ligger i vila heter träda. I alla fall i Kalix. I Paltriket heter det kanske nå annat

Hihihihihi!

• Sonja68

Ska vi slå vad om att jag hinner logga ut före dig hehehe

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...