• AnnaS82

Jag vill att pappa leder mig till altaret...

Hej på er!

Ringde o bokade kyrka idag! Nu känns det så verkligt!
    Det var bara det att jag fick höra att kyrkan (som jag tycker är så vacker, o som jag verkligen vill gifta mig i) vill följa de svenska "policyn" att man går in i kyrkan som ett par. (Man ska inte vara ett bihang till de andra.)
    Men jag vill gå in med min pappa. Det har alltid varit så i mina tankar... Jag vill att dörrarna ska öppnas, jag vill se min blivande make stå där framme, o jag vill bli överlämnad av min pappa.
    Jag vill gå in med "mitt gamla liv" och gå ut med det nya...
    Hur ska jag göra? Någon som har tips?

• Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...
  • annmonw
    Duchess skrev 2009-11-07 10:38:43 följande:
    Jag vet inte om jag skulle kalla det "i min ensamhet" när man skriver något på ett offentligt och populärt diskussionsforum....
    mjo var ganska ensamt bakom skärmen här men det är frivilligt att svara på inlägg ochså i populära forum ;)
  • Frulle

Ååååå va härligt formulerat av dig!! Ja kyrkan är ju känd för att fitta sig lite titt som tätt.. Dom vill fitta alla som kommer dit.

annmonw skrev 2009-11-07 01:08:47 följande:
    var och tittade på våran kyrka idag enda kruxet lilla morfar får kanske inte gå med mig tll altaret :( fyfan så dåligt skiter väl i vad det är för gammaldagskvinnosyn eller vad det är för argument dom kör med jag ser det som en fin grejj att morfar går med mig . har aldrig haft en pappa men jag haften morfar och han betyder så mkt för mig och skulle vara så otroligt och få låta han ta del av den upplevlesen men nä då ska kyrkohelvetet fitta sig förstöra ALLT!! :( *bridezilla*
  • annmonw

japp fitta fat handgranat

Frulle skrev 2009-11-07 10:53:14 följande:
    Ååååå va härligt formulerat av dig!! Ja kyrkan är ju känd för att fitta sig lite titt som tätt.. Dom vill fitta alla som kommer dit.
  • Duchess

Men varför vill du gifta dig i kyrkan om du känner såhär inför kyrkans policy och personal?

annmonw skrev 2009-11-07 10:53:56 följande:
    japp fitta fat handgranat
  • passionsblomman

"Jamen vaaaarför säger vissa präster JA då om det nu är så att de ska säga nej"

-Tjaaa, kanske för att slippa bli kallade helt respektlöst vidriga saker i möten med rabiata ärkepuckon.
    var och tittade på våran kyrka idag enda kruxet lilla morfar får kanske inte gå med mig tll altaret :( fyfan så dåligt skiter väl i vad det är för gammaldagskvinnosyn eller vad det är för argument dom kör med jag ser det som en fin grejj att morfar går med mig . har aldrig haft en pappa men jag haften morfar och han betyder så mkt för mig och skulle vara så otroligt och få låta han ta del av den upplevlesen men nä då ska kyrkohelvetet fitta sig förstöra ALLT!! :( *bridezilla*
  • iregnet2010

ladies -vilket språk! Nu tvättar vi munnarna och återgår till sakdiskussionen (om det nu finns så mkt mer att tillägga efter 600+ inlägg...)

• nano86
    passionsblomman skrev 2009-11-07 11:18:47 följande:
    "Jamen vaaaarför säger vissa präster JA då om det nu är så att de ska säga nej"-Tjaaa, kanske för att slippa bli kallade helt respektlöst vidriga saker i möten med rabiata ärkepuckon.
  • Sonja68

Annmonw: VARFÖR ska du gifta dig i kyrkan om du känner så här???
    Gift dig borgerligt och bespara både dig själv och kyrkan alla dessa negativa vibbar, tankar och okvädesord. Vid en borgerlig vigsel kan du ju gå in med din morfar precis som du vill.

• anne på grönkulla

Ja det visar ju på en fantastiskt modern och progressiv kvinnosyn att använda vulgära ord för kvinnliga könsorgan som skällsord när man tycker att nån beter sig dumt. *dryper av ironi*

• passionsblomman

Och här är kvinnan som helt saknar gränser för vilken typ av inlägg hon väljer att hejja på och stötta.

När tycker du egentligen att man passerar gränsen för vad man säger om en kyrka man tänkt sig att gå och fira gudstjänst i?

ario skrev 2009-11-07 06:32:12 följande:
    hoppas du får gå med fin morfar:)
Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...