Ja, lutherska kyrkorna/dop eller liknande är också välkomna i den katolska, ingen som förbjuds o komma in direkt heller.
Den Katolska kyrkan har utvecklats betydligt (den vi går till och har gjort länge iaf) och dem anser inte sig själva vara dem bästa, om ni förstår vad jag menar. Jag o min familj är ju där till julbönerna och då finns folk från ortodoxa kyrkan inne med oss och vi går till den Ortodoxa kyrkan också för den delen, våra familje vänner sen 15år tillbaka är Armenier, ortodoxa.
Asså, jag är inte elak nu så förstå mig rätt, den katolska kyrkan o folket välkomnar alla som är av kristna tro, dem ser "ner" på annat folk, tyvärr skall också tilläggas, men då handlar det ju mest om dem äldre människorna och generationerna för dem inte vet bättre helt enkelt.
Gällande dop så är ju det upp till var och en precis, för mig är dop väldigt viktigt för det är nåt som finns i min religion, kultur, familj och inför Gud ska man välsignas och välkomnas till världen så det kommer mina barn att få uppleva också. Min man som sagt är från muslimsk bakgrund egentligen då hans pappas sida är från Marocko och mamman dansk så han är inte döpt men han är ju ateist så för hans del spelar det ingen roll. Han gillar inte religion alls, han tycker det får folk att vrida o vända på både koran & bibel och därför bråkar man och förstår inte ens varför då vi tillber samma gud, vilket är sant för dem flesta ju.
Ja, kopp kaffe skulle sitta på plats nu ja..