• Svar på tråden Tantvarning6
  • Frulle

Åå va kul! Oftast får man prata med bitterfittor bara!

Fjällbruttan skrev 2009-11-18 09:08:14 följande:
    Vad skönt Frulle!! Hoppas det blir bra nu! BUMS!!!har just pratat med världens trevligaste sköterska, så nu kan jag sova en stund
  • Cantaton

På pappas avdelning har de telefontid dygnet runt

Fjällbruttan skrev 2009-11-18 08:57:52 följande:
    Go´morron... är vaken fast jag inte vill!Sitter och väntar på att telefon ska ringa, VARFÖR ska sjukvården ALLTID ha telefontid på morgonen?? Kan de inte ha på morron, mitt i dagen och eftermiddagen, kanske kväll också så det passar alla??ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzz zzzzz.................Cantaton, skönt att höra att detinte är nån mer blödning i alla fall, det var ju positivt!idag ska jag städa och fixa med kort till julklappar.. vi har köpt ramar med digitala bilder, så jag måste peta in bilder på usb-minnen... suck!Kram till alla...Nu är det bar tre minuter kvar innan de ringer, sen ska jag sova en stund
  • Sonja68

Cantaton, tänker på dig och din pappa.
    Till kalendern: ett litet usb-minne kanske, såna där reklamisar?

Frulle: Ja, nu hoppas vi att det har vänt och att du snart slipper smärtan helt och hållet.

Tack snälla för fina kommentarer ang. mina goflickor
    Som alla föräldrar tycker jag förstås att de är sötast i världen med sina stooooora ögon och låååååånga ögonfransar. Den äldre har blågröna (jag har gröna) och den lilla har blå,blå,blå inte så ljusa utan... havsblå. Som sin far.

Har suttit i möte hela morgonen, så nu måste jag jobba ikapp här.

Blommis: Så underbart att sonen verkar trivas och komma in i lag och aktiviteter. Jag gläds verkligen med er
    Och skjuts-i-ugnen-recept vill jag också ha!!
    Då kan jag t.o.m kanske göra endel kvällen före och sätta färdigt i en form i kylen så får gubben slänga in den (formen alltså, vad trodde ni?) i ugnen när han kommer hem med kidsen från dagis, och sätta på potatis (inte mig) eller ris eller makaroner, och så "voilá" - midda'n är klar när jag kommer hem.
    Perfekt! Då kan man susa iväg på aktiviteterna sen.

• Frulle

Sonja jättefina barn!

Nu börjar det dunka i käften igen!! Fan det får inte bli värre igen!!! Jag dör då!!

• Cantaton

Nu har jag bokat tid hos kuratorn i eftermiddag för att prata igenom sjukskrivningar och sådant. (Det är kuratorn som ansvarar för att ordna fram olika papper och underskrifter så att anhörig själv inte behöver jaga olika människor.) Och så vill jag prata med henne om en "flummig" sak. Nämligen mitt band till pappa. Jag mår dåligt när pappa mår dåligt, är trött när pappa knappt vill vakna.. det smärtar i huvud och nacke (som pappa kände av innan blödningen).... Och alla de här symptomen känner jag INNAN jag får veta hur det är med pappa... Om sköterskorna skulle säga "Inatt blev han sämre" tror jag att jag skulle säga vilket klockslag.. (jag har inte försökt, men jag tror att jag kan.)

Och det här är inte bara nu. Det har varit så i flera år att jag haft huvudvärk och då ringt pappa och fått höra att han har migrän... Jag har alltid trott att vi varit känsliga för samma väder eller något, men nu börjar jag undra.

Konstigt?

• MV85

Mulle, jag hoppas verkligen det slutar göra så ont igen snart!

Cantaton, jag upplever det där med min syster (nej vi är inte tvillingar) så jag vet hur det är.. Hoppas kuratorn är snäll och trevlig när du kommer dit.

Idag är jag en trött tant.
    Sov ju igår mellan ca 17 och 23, o trodde då inte jag skulle kunna sova i natt. Tji fick jag! Somnade 02 och vaknade 11. Tror jag är på väg att bli riktigt sjuk, då jag annars bara kan sova såhär mycket med feber i kroppen.
    Ska oavsett feber eller inte på konserten ikväll! Jag VÄGRAR att stanna hemma för att jag är trött och seg!
    Det får bli hyfsat tidig middag o så massa socker så jag håller mig pigg tills endorfinerna sätter igång när jag står där.
    Hur jag mår när jag kommer hem, det skiter jag fullständigt i! Jag SKA se Winnerbäck ikväll, o jag SKA ha roligt!

• Cantaton

MV. Mamma känner av syrran också...

Kuratorn var jättetrevlig i telefon, jag gillade henne omedelbart, så jag tror gott om henne

KLART DU SKA GÅ PÅ KONSERTEN!!!

• Cantaton

Justja. Nån som har koll på vad man har på sig på ett releaseparty? Det är ju imorrn och jag känner att jag vill ha en kontrast mot mjukiskläderna jag springer runt i här hemma..!

• Sonja68
    Cantaton skrev 2009-11-18 12:18:24 följande:
    Justja. Nån som har koll på vad man har på sig på ett releaseparty? Det är ju imorrn och jag känner att jag vill ha en kontrast mot mjukiskläderna jag springer runt i här hemma..!
    Tant Liz... Ho-ho... var är du? Hon är vår modeguru
  • Cantaton

Åh, det har jag missat att hon är. *ropar på Liz*

Sonja68 skrev 2009-11-18 12:26:16 följande:
    Tant Liz... Ho-ho... var är du? Hon är vår modeguru