• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Vad skönt att du fick prata med en vettigare människa igår, Blommis! Nu är ni ju iaf "inne i systemet", jag förstår att det känns skönt att komma igång. Du ÄR duktig! Och det bådar ju gott att kliniken anses vara en av de bästa

Jag, gudsonen och vovven hade så mysigt igår! Vi lekte, läste, spelade fotboll och tittade på Nicke Nyfiken. När jag gick ut i köket för att fixa middag stannade småttingarna kvar i vardagsrummet, och när jag kom tillbaka låg gudsonen i soffan med vovven liggandes över hans ben. De såg så söta ut, hjärtat bara smälte

Lanovia, jo maken kom hem en snabbis inatt. Han var väl hemma strax efter midnatt, så jag sov redan. Men bara att få ligga i hans armar i några timmar kan jag leva på fram till fredag Han stod tydligen och slog in paket mitt i natten, för imorse låg det en inslagen parfym på köksbordet

I eftermiddag åker jag till mamma, pappa och lillasyster i Norge, eftersom maken och vovven ska till Sthlm. Det ska bli skönt att bli lite ompysslad och bara vara.

• Ninnnis

Måste bara berätta, eftersom vovven fick sin svans kuperad på Irland när han var liten så han kan vara lite känslig där. Vi har därför sagt till gudsonen att man inte ska pilla på hans svansstump, eftersom det kan göra ont på honom. Detta har han förstått, och talar gärna om det både för oss och andra.

Igår undrade gudsonen var vovvens snopp satt. Jag sa att den sitter undertill, mellan bakbenen, vilket han böjde sig ner och kontrollerade. Lite senare säger han plötsligt "Nu har jag känt på XXX´s snopp. Den hade han inte ont i!"

• Sonja68

Ninnis: Gudsonen verkar vara en guldklimp! Och ett veterinärämne

Daa: så skönt att ni pratat du och maken. Klart att allt detta påverkar honom också. Kram!

Är hemma med Vård av Barn och Make idag.
    Lillan hade återigen 40.2 i temp i natt. Jättejobbigt
    Ska ringa VC nu och fråga vad vi ska göra.
    Maken är lika skruttig han.

*vink vink*

• Ninnnis

Har hon fortfarande så hög feber, Sonja?! Tycker abslout du ska ringa VC. Och ja, gudsonen är en riktig liten gullunge

Daa, jag glömde skriva det, bra att ni har pratat om detta. Man kan ju ha olika sätt att hantera jobbiga saker, men att man är medveten om olikheterna och hur den andre reagerar är ju ett steg i rätt riktning. Kram!

• lanovia 08

oh Grattis Isabella, första namnsdagen.

Men usch Sonja, fortfarande hög feber. Instämmer med Ninnis, ring VC. Jag har länge undrat om denna svininfluensa inte varit överdriven, men nu börjar jag tro på att den faktiskt kan bli rätt jobbig.

Ninnis, mysigt att i alla fall få natten tillsammans med mannen. Gulligt med en present på morgonen.
    Trevligt med en helg i Norge. Är det Oslo som gäller eller?

Daa klart att allt detta påverkat mannen också. Bra att du fick ur honom hans tankar och känslor. Att det inte är något fel på honom bara för att det tar några månader att få till det igen antar jag att du tog ur honom så gott du kunde.

Nu skall jag se om jag kan få gjort lite nytta här. Blev nog lite för få timmar i natt. Maken lät mig ju inte sova när vi väl kom i säng...

• Fru E

PB-gyn kan väl själv ringa till den som du hade innan för att ställa sina frågor

Ninnis-fniss visst är de för härliga de små liven

Sonja-usch för så hög feber, jag hade varit helt nojjig och ringt och kollat!

Lanovia-här är det bara sova som gäller var ett tag sen det var aktiviteter med först svamp och sedan tant eller om man nu kan kalla så här lite för tant............

Daa-maken min är inte heller så pratsam när det gäller känslor utan man ska helst få i honom ett par öl eller så för då går det bra

Hvidis-ska se om jag vågar "outa" mig offentligt för er nästa gång det är träff bor passande nära en del av er

• Sonja68

*springer in en snabbis*
    Sådärja, nu har jag utfodrat sjuklingarna och kokat svartvinbärssaft med massor av C-vitaminer. Ser till att dricka själv också.
    På BVC sa de att jag kan fortsätta ge Alvedon i en vecka, men inte överdosera. Det gör jag inte heller. Hon sa att jag gör helt rätt som bara ger när jag ser att flickan är jättepåverkad och behöver få "vila" från febern, typ inför natten eller när den sticker upp över 40 grader.
    Att den hoppar upp och ner tyder på ett virus.
    Jag ska fortsätta ge slemlösande, nässpray och se till att hon dricker. Om hon fortfarande har feber när det gått en vecka så ska jag ringa dem. Eller om hon blir superdålig.
    Att de får så hög feber är ett tecken på att immunförsvaret hos barnet fungerar utmärkt, feberns uppgift är ju att döda "virusinkräktarna" i kroppen.
    Men klart man blir orolig

• lanovia 08

Blommis, vad duktig du är! Det är jättebra att du orkar ta tag i detta och ringa runt. Kan nog vara klokt att träffa en läkare till o inte bara gå på den förras åsikt. Försök bara få med dig maken på tåget, jag vet att du kämpar med det.

Ninnis, vilken liten sötis till gudson, underbar kommentar.

EA nej det är inte alltid man är så aktiv. Kan säga att vår frekvens minskat betydligt. sova är ju också trevligt.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan