• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Sonja68

Ni är för härliga

Lillan hade 40.2 i feber i natt, feberfri imorse (hade gett Alvedon under natten), men på lunch hade hon 38.4.
    Det stora barnet har också feber och båda ligger nerbäddade i soffan och äter glass, kollar tecknat och äter chips !

På VC sa de att de har mest troligt svininfluensan.
    Få se hur länge jag och T klarar oss.
    Hon var hur pigg som helst i morse och skulle med Fritids och åka skridskor. Solen skiner, ett par minusgrader och lite, lite snö på marken. Så härligt, hoppas de fick mysigt.

• Ninnnis

Oj då, Sonja, vilken sjukstuga! Hoppas de piggar ( ) på sig och att ni andra slipper.

Nu ska jag åka och hämta gudsonen som ska leka med mig och vovven i eftermiddag

• Sonja68

Med det stora barnet menade jag MANNEN, och han är ju förstås JÄTTEsjuk och ynklig...

Ha så mysigt med gudsonen och vovven!

• lanovia 08

Hej hopp nu hinner jag äntligen logga in mig för att skriva lite. Har tagit några snabba pauser för att läsa vad ni har ni skrivit, men inte hunnit mer.

Bruttan *ryser* fy vad illa det kunde ha gått. men som tur var var ängeln utsänd.

Sonja, svininfluensan usch och fy. Du får pyssla om dem båda ordentligt, hoppas du och stortjejen klarar sig.

Vi håller på o försöker reda ut när maken kan få vaccinera sig. Känns som vi vill ha honom vaccinerad innan spillevinken tittar ut. vore ju inte så trevligt att dra hem svinisen till ett spädbarn. Och tanken på detta får mig ännu mer att önska att öven makens familj kunde vaccinera sig trots att det sagt att de inte skall. Jag menar försök hålla dem borta från spillevinken...
    tror den nojjiga mamman redan tittat fram.

• lanovia 08

Blommis, låter skumt att du skall behöva sitta och försvara vad den andra kliniken gjort. Lutar det mot IVF nu då eller? Eller blev det bara totalförvirrat allting?

Ingis fick du min mailadress igår eller lyckades jag skicka den till någon annan?

Ninnis låter som en trevlig eftermiddag. men visst är det ikväll maken kommer hem på snabbvisit också?

Daa, attans indianer. man blir förvivlad när hela kroppen skriker gravid men ändå så kommer de där jädrans indianerna. Sedan blir det så klart mkt mer känslor för dig också, du har ju lite att bearbeta. Du är inte klen, konstig eller något annat du försökte påstå. Bara helt normal.

• lanovia 08

Ja våra män har att stå ut med.
    Vad gulligt av honom att springa och hämta jordgubbar åt mig.
    När du nämner jordgubbar påminns jag hastigt av våran hemska jordgubbsinsitent när vi förstörde mer än halva våran skörd.

Fjällbruttan skrev 2009-10-29 10:21:59 följande:
    Lanovia, skrattade faktiskt åt dig och dina tårar också, för att jag känner igen mig så väl!!  Igår storgrät jag vid middagsbordet efter jordgubbar..... och för att jag är fet, ful, hatar mina kläder osv... Resultat?? Djup suck från mannen, en kram och sen sprang han ner till la´gårn och rotade rätt på frusna jordgubbar så det var en nöjd fru som gick och la sig Till hans stora lycka
  • lanovia 08

Appropå att ta i hand om att ha sex. Med en stor badrumsrenovering, föräldrar i huset som gör att man inte bara kan tills sängs precis när som helst och två som är svintrötta när vi väl när sängen så blir det inte överdrivet mycket av varan. Fick dock ett mail av maken idag som talade om att ikväll är det dags. Hmmm undra vad han kan mena???
    Kanske är jag inte så totalt äcklig och oatraktiv som jag trodde i förrgår.

• lanovia 08

Där fick du till det.
    Ninnnis skrev 2009-10-29 14:35:07 följande:
    Hoppas de piggar ( ) på sig och att ni andra slipper.
  • passionsblomman

Nu har jag haft ett jättelångt samtal med en urtrevlig människa på den där Linnékliniken!

Hon tyckte jag skulle ringa en av de listade samarbetsläkarna och det har jag gjort. Den 11/11 ska vi således till ytterligare en gynekolog för att ha ett informationssamtal om IVF och en bedömning av oss som par. Med förhoppning att den personen är lite roligare att ha att göra med än snubben igår kändes.

Hon på Linnékliniken sa skarpt att den typen av frågor angående min tidigare behandling och vår utredning verkligen inte är något jag ska behöva svara på och att allt detta ju är jobbigt nog ändå.

HAN utmålade sig ju själv som samarbetandes med dem, men hon lät som ett frågetecken inför hans namn, så jag tänker göra mig omaket att försöka träffa en annan och hoppas på bättre känsla.

Så nu är det iallafall inbokat tid för genomgång av alltihop det här och så får vi väl se vad vi beslutar och vart vi ska ta vägen. Hur vi än gör så måste det ju hur som helst åkas iväg ganska långt, medn detfår man ju lösa isåfall.

Känner mig ganska duktig som fortsatt ringandet och berättandet efter gårdagens pärs.

Nu ska jag hänga med sonen till innebandyträningen. Ses!

• Ankan80

Lanovia:
    Jag har hört något om att den gruppen som är minst prioriterad dvs 40-60 åringarna skall få vaccinet v.50.
    Då borde maken din ha blivit "vaxad" innan dess.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan